⏪ اسداله محسن زاده، مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان از واحد فرآوری کود دامی شرکت بازدید بعمل آوردند.

✅ به گزارش روابط عمومی شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان اسداله محسن زاده، مدیرعامل شرکت اظهار داشت: واحد فرآوری کود دامی بصورت روزانه با تحویل گیری کود خام حیوانی از ایستگاه های 9 گانه مجتمع دامپروری شرکت در 3 سایت فعال نسبت به فرآوری، جداسازی سنگ و کلوخ، سورت (دسته بندی) و آماده سازی کود خام برای استفاده مزارع، باغات و گلخانه اقدام می کند.

✅ وی افزود: در واحد فرآوری کود دامی، کودهای خام ارسالی از مجتمع دامپروری دپوچینی و کیفیت سنجی شده و بر اساس اولویت بوسیله ماشین آلات مربوطه نسبت به فرآوری آن عملیات لازم اجرایی می گردد. با استفاده از استانداردهای تولید ورمی کمپوست در واحد مزبور کارهای لازم برای تولید ورمی کمپوست صورت می پذیرد.

✅ محسن زاده مقدار کود خام دامی فرآوری شده از ابتدای سالجاری را 40 هزار تن اعلام کرده و تصریح نمود: این اقدام علاوه بر استفاده بهینه از مواد آلی به کاهش نیاز به کودهای شیمیایی منجر شده و بواسطه صرفه جویی انجام شده از این محل و افزایش راندمان، سود سرشاری را عاید شرکت می کند. در سرک اول 27 هزار تن کود حیوانی در 1509 هکتار از اراضی زراعی مورد استفاده واقع خواهد شد که تاکنون در هزار هکتار از مزارع کلزا و گندم اقدام به این کار شده است.


✍️روابط عمومی شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان