⏪ پنجم جمادی الاولی 1443 هجری قمری مصادف با 19 آذر 1400 هجری شمسی برابر است با ولادت مبارک عقیله بنی هاشم، حضرت زینب (س) که در تقویم جمهوری اسلامی ایران بنام روز پرستار نامگذاری شده است. فریادهای افشاگرانه این بانوی پرچمدار نهضت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) بعنوان پیام آور قیام خونین کربلا با انتقال دقیق عمق جنایات یزیدیان، حوادث روز عاشورا را در سراسر جهان اسلام، نغزوار تشریح و تبیین نمود.

✅ شاهد دشت خونبار نینوا علاوه بر جرات و شهامتی که در رسوا نمودن ظلم و جور امویان به خرج داد، در التیام آلام جسمی و روحی بازماندگان با صبر و عشق و ایثار خرقه گرانمایه پرستاری بر تن کرد و همدم کودکان و یتیمان شهدای دهم محرم الحرام گردید. برگزیدن میلاد باسعادت حضرت زینب (س) بعنوان روز پرستار گامی ارزشمند جهت تکریم از خادمان صبور سلامت بوده و مصداق بارز «و من احیاها فکانّما احیا الناس جمیعاً» می باشد.

✅ این قشر تلاشگر با جامه های سپید بر بالین بیماران حاضر شده و در شرایط سخت کرونایی مدافعان خط مقدم مبارزه با کرونا و سایر امراض هستند. اینجانب ضمن عرض تبریک ولادت فرخنده حضرت زینب (س) به عموم پاکبازان و رهروان خاندان عصمت و طهارت علی الخصوص پرسنل خدوم شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان، بدینوسیله روز پرستار را گرامی می دارم و به همه پرستاران ایثارگر خصوصاً پرسنل شبکه بهداشت و درمان منطقه و استان شادباش و تهنیت عرض کرده و توفیق ارتقای هر چه بیشتر مقام و منزلت پرستاران را از درگاه باریتعالی مسئلت می نمایم.


اسداله محسن زاده
مدیرعامل و عضو هیئت مدیره شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان