⏪ اعضای شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه های شهرستان پارساباد مغان با مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان دیدار کردند.

✅ به گزارش روابط عمومی شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان اسداله محسن زاده، مدیرعامل شرکت ضمن بیان اینکه فعالیت در تشکل های دانشجویی محلی برای جمع شدن جوانان دور هم بوده و خروجی آن قطعا مثبت است، اظهار داشت: این بنگاه اقتصادی را در شرایطی تحویل گرفتیم با پرداخت بدهی هایی که به ما ارث رسیده بود مواجه بودیم و همچنین با برنامه ریزی هایی که برای پیشبرد بهتر امور انجام دادیم، در حال حاضر با افزایش راندمان 31 درصدی گندم، 21 درصدی کلزا و 41 درصدی چغندر قند و افزایش تولید شیر و شکر در وضعیت آرامش مالی قرار داریم.

✅ وی ایجاد اشتغال جدید را نیازمند بسترسازی و آماده کردن زیرساخت ها دانسته و افزود: طرحی 22 هزار میلیارد تومانی برای سرمایه گذاری در شرکت آماده و پیشنهاد داده ایم که در حال پیگیری است که در صورت به نتیجه رسیدن آن چندین هزار اشتغال جدید در این مجموعه زراعی، دامی و باغی ایجاد خواهد شد. عدم تعیین تکلیف شرکت در اصل 44 مانع سرمایه گذاری دولتی شده و در سفر ریاست محترم جمهوری ایشان قول تعیین تکلیف دادند.

✅ محسن زاده در بخش دیگری از سخنانش گفت: این بنگاه تولیدی زمانی دارای 63 هزار هکتار زمین بود که به تدریج در اثر واگذاری هایی که به شرکت پارس، کارکنان، عشایر و سایر ارگانها داشت، دارای 20 هزار هکتار زمین زراعی است. این در حالی است که شرکت در مقاطعی فقط 40 هزار هکتار زمین زیر کشت داشت. علیرغم کاسته شدن 3 هزار هکتار از اراضی شرکت در اثر واگذاری به عشایر به سبب افزایش تولید و راندمان سود داشته ایم.

✅ مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان در ادامه چنین بیان کرد: از 20 سال گذشته وضعیت شرکت نابسامان بوده است در حالی که ما با اصلاح و نوسازی بخشی از باغات 80 هکتار زیتون جدید کاشته ایم و در سال آتی نیز با اصلاح باغ و کاشت درختان سرمایه گذاری ادامه خواهد داشت. طرح های آبیاری تحت فشار در دست اجرا بوده و زنبورداری تا بهمن ماه راه اندازی می شود. ایده های فراوانی نیز در زمینه تکمیل چرخه صنایع تبدیلی در دست پیگیری داریم که در سفر عالی ترین مقام اجرایی کشور به استان اردبیل مطرح شد و امیدواریم با منتج شدن آنها به نتیجه مطلوب در تامین امنیت غذایی و ایجاد اشتغال مولد موثر واقع شود.

✅ حسن بحری مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه های شهرستان پارساباد ضمن تقدیر از زحمات مدیریت شرکت در عرصه تولید و کشاورزی چنین اظهار کرد: شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان جایگاه والایی در زمینه دامداری، کشاورزی و باغی در سطح شهرستان و منطقه دارد و ما به پاس خدماتی که ارائه می گردد، برای عرض خداقوت به اینجا آمده ایم. در گذشته اقدامی عملی برای حل اختلاف عشایر با شرکت برداشته نشده بود و در حین واگذاری آن به بخش خصوصی، عملکرد مدیریت های قبل از زمان واگذاری نیز شفاف سازی نشده بود. وی افزود: خوشبختانه مدیرعامل محترم و سایر اعضای هیئت مدیره از نیروهای بومی استان و منطقه بوده و دارای سوابق اجرایی و مدیریتی درخشانی هستند که این امر ظرفیت خوبی برای شرکت می باشد.

✅ بحری گفت: شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان بنگاه بزرگ اقتصادی است و زمانی دارای 8-7 هزار نفر نیرو بود. در حال حاضر مشکل اصلی جوانان منطقه اشتغال می باشد که امید است در سایه زحمات شایان توجه هیئت مدیره به دوران شکوفایی خویش بازگردد.

 


✍️روابط عمومی شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان