⏪ مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان سفر ریاست جمهوری به استان اردبیل را پرخیر و برکت و منشا تحولات اساسی در پیشبرد اجرای برنامه های راکد مانده از دولت های قبلی توصیف نموده و اظهار داشت: حضرت آیت الله دکتر سیدابراهیم رئیسی، ریاست محترم و محبوب جمهوری سفر خویش به استان محروم اردبیل را از شهرستان پارساباد مغان و شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان آغاز کرد که در طول تاریخ تاسیس این مجتمع زراعی، دامی و باغی بی نظیر بوده و امید است با نظر مساعد ایشان شاهد تحولات اساسی در توسعه و عمران این شرکت باشیم.

✅ به گزارش روابط عمومی شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان اسداله محسن زاده، مدیرعامل شرکت چنین بیان کرد: در این سفر گزارش کامل و کارشناسی به رئیس جمهور محترم و همچنین وزیر محترم جهاد کشاورزی بعنوان نماینده هیئت دولت در سفر به شهرستان پارساباد ارائه شد. حضرت آیت الله رئیسی دارای نگاه ویژه به این بنگاه تولیدی بوده و وجود مشکل اشتغال با موجود بودن شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان را در شهرستان پارساباد و منطقه بی معنی دانسته و تاکید نمود طرح های ارائه شده به وزارتخانه برای توسعه آبادانی شرکت از طریق مراجع ذیصلاح پیگیری و به سرمنزل مقصود برسد.

✅ اسداله محسن زاده در ادامه افزود: پس از بدرقه رئیس جمهور به مرکز استان جناب آقای دکتر سیدجواد ساداتی نژاد، وزیر محترم جهاد کشاورزی بعنوان نماینده دولت پروژه مهم آغاز عملیات آبیاری کلاسیک 650 هکتاری مابین سنترپیوت بخش های 6 و 7 را کلنگ زنی نمود که حضور گرم آقایان مهندس برومندی معاون امور باغبانی، مهندس اکبری معاون آب و خاک، دکتر رضازاده مشاور وزیر و رییس مرکز روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی، مهندس امامی فرماندار پارساباد، مهندس سالم پور مجری طرح توسعه گلخانه های کشور، مهندس نیکشاد رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل و مهندس شهریار معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل به همراه آقای سیدجواد ساداتی نژاد نشانگر اهمیت اجرای چنین پروژه هایی در این مجموعه اقتصادی است.

✅ مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان تصریح کرد: جلسات متعدد کارشناسی با حضور وزیر محترم جهاد کشاورزی داشتیم و ایشان نظر مساعد و مثبت خویش را نسبت به این شرکت در جلسه شورای اداری شهرستان پارساباد مغان و شورای اداری استان اردبیل ابراز داشت که جا دارد نهایت تقدیر و تشکر خود را از وزیر محترم داشته باشم.

✅ محسن زاده در بخش دیگری از مصاحبه خویش چنین گفت: پس از استقرار هیئت مدیره جدید نه تنها تعدیل نیرو نداشتیم بلکه با بکارگیری تعدادی دیگر در مجموعه به ایجاد اشتغال در این شرکت یاری نموده ایم. در حال حاضر حدود 3 هزار نیروی ثابت اعم از روزمزد دائم، رسمی، نیروی محدود و معین، استیجاری و پیمانکاری بصورت مستقیم و حدود 5 هزار نفر بصورت غیرمستقیم از این شرکت بهره می برند. با افزایش سنوات سالانه و همچنین اختصاص 20 درصد حق جذب به پرسنل زحمتکش میزان پرداختی ماهانه از 16 میلیارد تومان به 27 میلیارد تومان در ماه رسیده است که این امر در رونق اقتصاد منطقه تاثیر مستقیمی دارد. افزون بر آن جهت رفاه حال کارکنان طی چندین نوبت کمک هزینه معیشتی نقدی و غیرنقدی در مناسبت های مختلف به پرسنل اعطا شده است.

✅ وی اختصاص حدود 5 هزار هکتار به عشایر را منجر به کاهش حدود 100 میلیارد تومان از درآمدهای شرکت توصیف نموده و افزود: اهتمام مدیریت شرکت بر افزایش درآمدها از طریق افزایش راندمان تولید می باشد که در این خصوص با تامین بموقع نهاده ها و با همت کارشناسان و کارگران خدوم 30 درصد در گندم، 40 درصد در جو، 21 درصد در کلزا و همچنین 41 درصد در چغندر قند افزایش راندمان داشته ایم.

✅ محسن زاده در ادامه چنین گفت: با افزایش میزان دام از 17 هزار و 300 راس به 19 هزار و 200 راس و همچنین تامین نهاده های دامی و بهبود تغذیه دام ها میانگین تولید شیر از 27 کیلوگرم در هر راس به 32 کیلوگرم در هر راس دام دوشا رسیده و این امر سبب شده است، کارخانه لبنیات بجای دو شیفت کاری سابق با سه شیفت به فعالیت پرداخته و به تولید انواع محصولات لبنی، کره و شیرخشک اقدام نماید. کارخانه لبنیات که زمانی خریدار شیر خام بود، در حال حاضر اقدام به فروش اضافه تولید شیر خام می کند.

✅ مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان با اشاره به افزایش 25 درصدی تولید محصولات باغی چنین بیان کرد: باغات میوه شرکت در طول دهه های گذشته به علت عدم سرمایه گذاری به مجموعه ای زیانده تبدیل شده بود که در حال حاضر از مجموع 2 هزار و 600 هکتار مجتمع باغات 1200 هکتار آن بهره اقتصادی داشته و بقیه با عمر بیش از 30 سال فرسوده و کهنه شده است که امسال به اصلاح و توسعه

250 هکتار اقدام شده و در سالهای آتی این کار تداوم خواهد یافت. وی افزود: با تامین بموقع نهاده های باغی و نظارت دقیق در هرس درختان امسال تولید محصولات باغی از 5 هزار و 600 تن به 7 هزار تن افزایش یافته است.

✅ محسن زاده گفت: کل باغ زیتون شرکت در حال حاضر 300 هکتار می باشد که 70 هکتار آن امسال احداث شده است. جهت جلوگیری از خام فروشی و ایجاد ارزش افزوده نسبت به فرآوری آن اقدام شده و با استحصال کنسرو زیتون در بسته بندی های شیک روانه بازار مصرف می شود. علاوه بر آن با تحویل بخش دیگری از زیتون به کارخانه روغن کشی شرکت به تولید روغن زیتون پرداخته می شود.

✅ وی چنین اظهار کرد: در حال حاضر وزارت جهاد کشاورزی برنامه ای برای زهکشی 5 هزار هکتار در استان اردبیل دارد که با نظر مساعد وزیر محترم جهاد کشاورزی 2 هزار هکتار آن در شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان انجام خواهد شد.

✅ مدیرعامل شرکت چنین تصریح کرد: طرحی 22 هزار میلیارد تومانی برای احیا و توسعه این مجتمع تولیدی آماده گردیده و از طریق استانداری به وزارتخانه ارسال شده است که امید است با تاکید ویژه رئیس جمهور محبوب در سفر پرخیر و برکت شان به استان و شرکت؛ پیگیری های لازم از طریق مدیریت شرکت و مراجع ذیصلاح انجام شده و به ایجاد اشتغال پایدار در سطح منطقه کمک کنیم.

✅ وی افزود: شرکت از نظر مالی در بهترین وضعیت ممکن قرار داشته و حدود 200 میلیارد تومان محصولات تولیدی در انبارها جهت ارائه به بازار مصرف موجود می باشد.

✅ اسداله محسن زاده در پایان گفت: حضرت آیت الله رئیسی همواره نگاه ویژه ای به شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان داشته است. تایید و تصدیق این امر ورود مستقیم ایشان در جایگاه رئیس قوه قضائیه به موضوع واگذاری شرکت که منجر به ابطال گردید. هم اکنون نیز که سکان ریاست قوه مجریه بدستان مبارک ایشان است، اهتمام بخصوصی برای رشد، احیا و توسعه شرکت دارند که انجام سفر در آستانه بستن بودجه سال 1401 مهر تائیدی بر این امر می باشد و جا دارد از ایشان بخاطر این دغدغه نهایت تقدیر و تشکر را داشته باشم. همچنین عزیزان بزرگواری همچون وزیر محترم جهاد کشاورزی، نماینده محترم ولایت فقیه در استان و استاندار محترم اردبیل همراه رئیس محترم جمهور در سفر آن حضرت به شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان حضور داشتند که پیگیر حل مسائل و مشکلات این بنگاه اقتصادی بودند و جا دارد در اینجا از همه این عزیزان و سایر افرادی که حضور داشتند، تقدیر و تشکر ویژه داشته باشم.

 

✍️روابط عمومی شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان