✅ به گزارش روابط عمومی شرکت کشت و صنعت مغان آیت الله رئیسی ضمن بازدید از این بنگاه اقتصادی با تاکید بر اینکه با وجود شرکت کشت و صنعت مغان بیکاری در شهرستان پارساباد معنی ندارد، اظهار داشت: شرکت کشت و صنعت مغان بهترین وضعیت از نظر آب و هوایی و زمین حاصلخیز را برای توسعه دارد. در حال حاضر این شرکت در اختیار دولت بوده و وجهی برای توقف و یا کندکردن توسعه این شرکت وجود ندارد و باید تمام تلاش خود را در راستای استفاده از این ظرفیت انجام دهیم.

✅ رئیس جمهور در ادامه تاکید کرد: طرح توسعه ای شرکت که آماده شده است، باید توسط استاندار اردبیل پیگیری شود تا شاهد توسعه و رونق تولید و افزایش اشتغال در این مجموعه باشیم. این شرکت برای حل مسئله بیکاری، مسئولیت های اجتماعی نسبت به پارساباد، استان، جاده ها و وضعیت مردم دارد و مردم هم توقع دارند و این کار انشاالله از این مجموعه و بدست توانای شما برمی آید.

✅ سیدحامد عاملی، استاندار اردبیل در این بازدید ضمن بیان اینکه یک زمانی 10 هزار نفر در این شرکت کار می کردند، چنین بیان کرد: این شرکت باید تبدیل به قطب کشاورزی مدرن کشور شده و در مباحث توسعه‌ای آن نیز باید برنامه‌های ملی در نظر گرفته شود. ما نباید نگاه محلی به کشت و صنعت مغان داشته باشیم بلکه اینجا یک ظرفیت بزرگ بوده و در سطح ملی باید به آن نگاه شود.

✅ عباس جهانگیرزاده نماینده پارسآباد، بیله‌سوار و اصلاندوز در مجلس شورای اسلامی در این بازدید مطالبات مردم در خصوص این مجتمع را بیان کرده و خواستار تعیین تکلیف واگذاری و یا عدم واگذاری مجتمع به بخش خصوصی شد و گفت: شرکت کشت و صنعت مغان دارای ظرفیت های ویژه ای است که با حمایت دولت می تواند شکوفا شود. البته برای اولین بار مدیران توانمند بومی در راس مدیریت شرکت قرار گرفته اند و تقاضای ما از رئیس جمهور این است که مجموعه دولت برای کمک به پیشبرد برنامه های توسعه ای شرکت اهتمام ویژه بورزد.

✅ اسداله محسن زاده، مدیرعامل شرکت با بیان اینکه بدلیل روشن نشدن تکلیف شرکت در اصل 44 سرمایه گذاری خصوصی نداریم، اظهار داشت: علیرغم مشکلات موجود ما نه تنها یک نفر هم تعدیل نیرو نداریم، بلکه 300-200 نفر هم از طریق پیمانکاری اضافه کردیم. سند توسعه ای شرکت آماده و از طریق استاندار به تهران ارسال شده است و معتقدم برای ایجاد اشتغال پایدار نیازمند سرمایه گذاری کلان در شرکت هستیم.

✍️روابط عمومی شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان