⏪ با شروع فعالیت کارخانه قند مغان، کار برداشت چغندر در سطح بیش از 1400 هکتار از اراضی شرکت کشت وصنعت و دامپروری مغان آغاز شد.

✅ به گزارش روابط عمومی شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان اسداله محسن زاده، مدیرعامل شرکت ضمن بیان اینکه عملیات برداشت و حمل چغندر قند بهاره کاشت شده در سایر شهرها همزمان برداشت و به کارخانه قند مغان حمل می گردد، اظهار داشت: در راستای تأمین خوراک روزانه کارخانه قند مغان و اشتغالزایی در شهرهای اردبیل و مشگین شهر بیش از 530 هکتار چغندرقند بهاره با نظارت و تأمین بذر از سوی شرکت توسط کشاورزان مناطق یاد شده کشت گردیده است که همزمان عملیات برداشت و حمل آنها در حال اجرا می باشد.

✅ وی افزود: امسال و در سال «تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی ها» برای خودکفایی در تولید شکر کارشناسان مجتمع زراعت نظارت دقیق و علمی داشته و از ارقام مناسب با عملکرد و درصد قند بالا برای کشت استفاده نموده اند که پیش بینی می شود نسبت شکر تولیدی در مقایسه با سنوات گذشته از رشد مطلوبتری برخوردار شود. علاوه بر این، امسال تعداد هفت رقم جدید منوژرم اصلاح شده تولید داخل بصورت پایلوت با همکاری مرکز تحقیقات کشاورزی مغان کشت گردیده است که بررسی های بعمل آمده از لحاظ کمّی و کیفی نشان دهنده رقابت بهتر آنها با ارقام مشابه خارجی می باشد.

 

✍️روابط عمومی شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان