⏪ جلسه کارگروه تخصصی برای تبادل نظر در خصوص بازسازی و احیای باغات میوه استان اردبیل با حضور مدیرعامل و معاون کشاورزی و دامپروری شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل، رئیس جهاد کشاورزی شهرستان پارساباد و کارشناسان مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل در محل سالن کنفرانس شرکت برگزار شد.

✅ به گزارش روابط عمومی شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان اسداله محسن زاده، مدیرعامل شرکت ضمن بیان این نکته که وضعیت باغات با اقداماتی که پس از ابطال واگذاری انجام گرفته است، نسبتاً خوب می باشد، اظهار داشت: امسال برای اصلاح و ترمیم 200 هکتار از باغات میوه شرکت برنامه داریم و سال آینده نیز 200 هکتار اصلاح و بازسازی خواهد شد. در صورتی که این امر از سالیان گذشته شروع می شد، وضعیت باغات به مراتب بهتر از این می بود. وی با تاکید بر اهمیت مطالعات کارشناسی شده، افزود: الگوی کشت باید از نظر کشش بازار، وضعیت شیمیایی خاک و آفات و بیماری ها مطالعه فنی و کارشناسی شده باشد. عدم انجام مطالعات می تواند تاثیر بسیار مخربی برای باغات داشته باشد.

✅ مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان با اشاره به همزمانی رسیدن گیلاس با سایر نقاط استان اردبیل چنین گفت: بیشتر تمرکز ما در توسعه گیلاس روی صادرات خواهد بود و در صورت کشت ارقام خیلی زودرس و خیلی دیررس همزمانی تولید با استان نخواهیم داشت که به لحاظ برند بودن گیلاس مغان سود مناسبی از این طریق عاید شرکت خواهد شد.

✅ احمد شهریاری، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با بیان اینکه شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان مجموعه ای در سطح ملّی و حتی فراملّی است، گفت: این بنگاه اقتصادی عامل اصلی رشد و توسعه منطقه بوده و بعنوان دانشگاهی تولیدی در آموزش و ترویج کشاورزی مکانیزه برای بخش خصوصی در شهرستان های همجوار عمل نموده است. وظیفه همه ما این هست که دست به دست هم بدهیم تا این شرکت را به جایگاه بالاتر از وضعیت فعلی برسانیم.

✅ وی با تاکید بر اینکه نباید به تولید میوه بعنوان محصول جانبی نگاه شود، افزود: باغ پربازده تر، سودده تر و ارزآورتر بوده و بیشترین ارزآوری در زمینه زراعت از باغات و صادرات میوه می باشد. معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل چنین بیان کرد: بهره وری آب در سند ملی آب از اهمیت بالایی برخوردار بوده و ما باید حداکثر توان خویش را به افزایش بهره وری در این زمینه مصروف نماییم.

✅ مهندس صولت، رئیس جهاد کشاورزی شهرستان پارساباد اظهار داشت: شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان تشکلی صنعتی- علمی بوده و علیرغم نیاز شدیدی که باغات به اصلاح دارد، سیاست گذاری های مجموعه مدیریتی خصوصا در زمینه سرمایه گذاری در کشت محصولات صادرات محور در آن بسیار عالی است.


✍️روابط عمومی شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان