⭕️مجموعه باغات شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان به علت استهلاک و عدم سرمایه‌گذاری در سال‌های گذشته سطح باردهی آن به میزان ۱۰۸۶ هکتار تقلیل یافته است.
⭕️با توجه به هزینه بالای برداشت میوه شرکت امسال تصمیم به فروش سردرختی میوه های باغات در سه بند مجزا بدون در نظر گرفتن تناژ طبق آگهی های منتشره در روزنامه کثیرالانتشار اطلاعات در تاریخ‌های۹۹/۱۱/۱۶ و ۹۹/۱۱/۱۷ به کد آگهی ۲۹ و به علت عدم شرکت افراد در مزایده تجدید این آگهی در تاریخ ۹۹/۱۱/۲۸ و ۹۹/۱۱/۲۹ به کد آگهی ۱۸ و همچنین انتشار این آگهی ها در سایت شرکت کشت و صنعت مغان به آدرس www.moghanind.com و سامانه تدارکات الکترونیکی دولت(ستاد) به آدرس www.setadiran.ir اقدام نموده است.
⭕️از میزان ۱۰۸۶ هکتار سطح کلی باغات قسمت عمده باغ به ارزش ۲۴ میلیارد تومان قیمت پایه ارزش‌گذاری شده بود که به قیمت ۲۴ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان به پیمانکار مربوطه فروش رفته است. از سطح کلی باغ ۲۱۹ هکتار باغ فندق و بادام بوده که به قیمت پایه ۱۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و کانال بخش ۵ به میزان ۱۲۰ هکتار به ارزش ۲ میلیارد و ۴۷۵ میلیون تومان قیمت پایه قیمت گذاری شده است. لازم به ذکر است با وجود چندین بار آگهی هم اکنون باغات فندق و بادام به قیمت پایه یازده و نیم میلیارد تومان (یعنی از قرار هر هکتار ۵۳ میلیون تومان) هنوز شرکت کننده ای اعلام قیمت ننموده و در صورت عدم فروش این محصولات در مزایده خود شرکت رأسا اقدام به برداشت خواهد نمود. با لحاظ قیمت‌های پایه کل فروش شرکت از محصولات سردرختی باغ امسال در حدود ۳۸ میلیارد تومان می باشد.
⭕️شرکت در مقایسه با سال گذشته که کل فروش باغ در حدود ۲۴ میلیارد تومان بوده(که از این مبلغ ۱۱ میلیارد تومان هزینه کارگری برداشت و هفت میلیارد هزینه جعبه پرداخت شده است) با احتساب هزینه های نگهداری باغ و حمل و فروش متحمل ضرر شده بود، خوشبختانه امسال بدون پرداخت ریالی هزینه بابت برداشت و حمل و فروش مبلغ ۳۸ میلیارد تومان را به صورت سردرختی وصول نموده است.
⭕️در خصوص قیاس باغات شرکت با باغ‌های بخش خصوصی باید سطح باغ و همچنین ارقام تولیدی باغ‌های مورد قیاس در نظر گرفته شود چرا که همه محصولات باغی شرکت بازار پسند نبوده و طبیعی است که تفاوت قیمت‌ها حادث شود ثانیاً به علت فرسودگی باغات و عدم سرمایه‌گذاری در سالهای گذشته هم اکنون تراکم درختان در باغات در حدود ۴۰ الی ۵۰ درصد بوده و خود درخت به علت سن بالای آن ۴۰ درصد بار یک درخت استاندارد را داراست به همین علت سرمایه‌گذاری و نوسازی باغ در دستور کار مدیریت جدید قرار گرفته و امسال در حدود ۲۰۰ هکتار باغ در رقم های زیتون، هلو، به، انگور و شلیل کاشته شده و در قطعات باقیمانده واکاری‌های لازم طبق برنامه زمانبندی صورت می گیرد که قطعاً نتایج این اقدامات در سال آتی مورد مشاهده خواهد بود.

 


?روابط عمومی شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان