⏮ روزانه حدود 300 تن کود مخلوط از ایستگاههای 9 گانه مجتمع دامپروری شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان تحویل سایتهای فرآوری و تولید کود می گردد.

✅ به گزارش روابط عمومی شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان با تدبیر مدیر عامل شرکت و تاسیس واحد فرآوری و تولید کود تلاش در تولید و فرآوری کود جهت مصرف بهینه در اراضی زراعی و باغات در دو سایت مجتمع دامپروری به همت متخصصین شرکت تسریع شد.
در هر دو سایت علاوه بر انباشت کود خام استحصالی روزانه دو منبع عظیم کود که از ابتدای تاسیس دامپروری ا بدون استفاده مانده بود که میزان تقریبی این منابع بیش از 200 هزار تن تخمین زده میشود که با تلاش همکاران و ماشین آلات مجهز تخلیه و جهت فرآوری و تولید کمپوست به هر دوسایت فرآوری ارسال می گردد.
سایت ورمی کمپوست نیز که از سال 1397 شروع به فعالیت نموده در سال 1398 حدود 180 تن تولید ورمی کمپوست داشته، که با همت شبانه روزی به حول قوه الهی امسال تولید در این سایت ها به بیش از 500 تن خواهد رسید که علاوه بر تولید ورمی کمپوست محصولاتی مانند ورمی واش نیز آماده بهره برداری می باشد

✅ قابل توجه است که این منابع غنی تلنبار شده از سالهای 1367 دست نخورده مانده بود و در ابتدا این سایتها بشدت نیاز به ساماندهی و دپو چینی داشتند که به سرعت با دستور مدیرعامل شرکت ساماندهی گردید و در حال حاضر دپو سایت 3000 راسی به وسعت 39 هکتار، دپو سایت 2000 راسی به وسعت 27 هکتار و همچنین سایت ورمی کمپوست به وسعت تقریبی 5 هکتار راه اندازی و در حال تولید می باشد. بطوریکه ارزش ریالی این منابع در حدود 200 میلیارد ریال تخمین زده شده است که با برنامه ریزی و سرمایه گذاری های بعمل آمده قطعاً با درصد بالایی به مواد آلی دست خواهیم یافت. و در تحقق شعار از مزرعه تا سفره با محصولات ارگانیک گام موثری برداشته خواهد شد.

 

 

 

 

 


✍️ روابط عمومی شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان