مدیر عامل شرکت کشت و صنعت مغان از راه اندازی یک باب سالن فریستال گاوداری شیری به عداد570 راس گاو شیری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، جلال گلچین   مدیر عامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان در بازدید خبرنگاران از این شرکت اظهارداشت: برای اولین بار یک باب سالن فریستال گاوداری شیری راه‌اندازی شده تا 570 راس گاو شیری با آرامش کامل نگهداری و مورد تغذیه قرار گیرند.

وی توضیح داد: کار شاخص ما در بخش دامپروری احیای گوسفندداری و فعال کردن این بخش است که در سال‌های گذشته این سالن بلااستفاده و بصورت متروکه باقی مانده بود که با خرید گوسفند نژاد مغان گوسفندداری مغان را احیا و زنده می کنیم.

گلچین همچنین با بیان اینکه  در بخش دامپروری سرمایه‌گذاری‌های خوبی انجام شده، بیان کرد: خرید ۷۰ هزار گوسفند مرینوس ،  فرانسه، نیوزلند و استرالیا  امسال مرکز گوسفندداری صنعتی را در کشت و صنعت راه‌اندازی می کنیم.

 مدیر عامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان اشاره به اینکه در حوزه زراعت کارهای خوبی انجام شده افزود: برای اولین بار برداشت گوجه فرنگی در شمالغرب کشور با کمباین های پیشرفته با بازده مزرعه ای ۸۰ تن در ساعت در مزارع کشت و صنعت مغان در حال انجام می باشد .

  وی گفت: چهار دستگاه از این کمباین ها بعداز واگذاری شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان از کشور ایتالیا توسط بخش خصوصی خریداری شده و به ناوگان مکانیزاسیون شرکت افزوده شده است.

بازدید از کشت صنعت

**راه اندازی فاز اول کارخانه رب گوجه فرنگی

 نائب رئیس هیأت مدیره شرکت از راه اندازی فاز اول کارخانه رب گوجه فرنگی کشت و صنعت مغان خبر داد و تصریح کرد:فاز اول بزرگترین کارخانه رب گوجه فرنگی شمالغرب کشور بصورت آزمایشی در کشت و صنعت مغان راه اندازی شد.

گلچین ادامه داد: این کارخانه بعد از واگذاری کشت و صنعت مغان با سرمایه گذاری بخش خصوص احداث شده و فاز اول آن بصورت آزمایشی راه اندازی گردیده است .

 وی از دریافت پروانه علامت استاندارد برای کنسرو زیتون تولیدی در پروسس میوه شرکت اشاره کرد و گفت: در شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان بیش از ۳۰۰ هکتار باغ زیتون دارد و محصول کنسرو زیتون با برند مغانه از میوه باغات خود شرکت تولید و روانه بازار کشور می شود. 

مدیر عامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان از تولید 11 رقم محصولات سردرختی در مغان عنوان کرد و افزود : موفق شدیم 170 هزار اصله نهال جدید در بخش باغات شرکت غرس کنیم که پیش‌بینی می‌شود امسال نیز توسعه و جایگزینی  ادامه داشته باشد.

گلچین تاکید کرد: شرکت کشت و صنعت مغان  تلاش می‌کند تا با جلوگیری از خام‌فروشی همه محصولات خود را با ارزش افزوده بیشتر وارد بازار داخلی و خارجی کرده تا بیشترین منافع اقتصادی نصیب منطقه مغان شود.

 مدیر عامل شرکت کشت و صنعت  و دامپروری مغان گفت: بیش از 350 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری به شکل دارایی ثابت در کشت و صنعت مغان انجام شده است.

 گلچین اظهار کرد: با واگذاری کشت و صنعت مغان به بخش خصوصی تحولی جدی در حوزه سرمایه‌گذاری و اشتغال در این بنگاه اقتصادی انجام شده و از تزریق 600 تا 700 میلیارد تومان نقدینگی از طریق مالک این مجموعه خبر داد.

بازدید از کشت صنعت

**سر موعد  حقوق کارگران و پرسنل  به  پرداخت می شود

وی یاد آوری کرد: ما هیچ وقت در تامین اعتبار برای فعالیت‌های سرمایه‌گذاری و پرداخت حقوق پرسنل  ازقبیل پاداش و عیدی با کمبودی روبرو نبودیم و همواره سر موعد  حقوق کارگران و پرسنل به  پرداخت شده است.

 مدیر عامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغاناوورهال و نوسازی کارخانه قند مغان اشاره و تصریح کرد: کارخانه قند امسال با ظرفیت بیشتر نسبت به سال‌های گذشته اقدام به تولید شکر خواهد کرد.

در پایان مراسم  مهندس جلال گلچین  مدیر عامل شرکت کشت و صنعت مغان  بمناسبت روز خبرنگار با اهدای لوح و هدیه از خبرنگاران حاضر در جلسه تجلیل شد.

 خبرنگارجمشید کریمی

بازدید از کشت صنعت

 

https://www.mojnews.com/