مقدار تولید روزانه در آبان ماه سال ۹۷ در دامپروری ۸۲ تن در روز بوده است که این مقدار در آبان ماه سال جاری بالغ بر ۱۶۶ تن در روز می باشد.

✅ به گزارش روابط عمومی شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان تولید شیر به دو برابر نسبت مقایسه با همین تاریخ سال گذشته به همت شبانه روزی بخش خصوصی افزایش یافت

✅ طبق آمار مجتمع دامپروری شرکت تولید شیر در ۴۵ روز پاییز سال گذشته به مقدار ۳۶۹۰ تن بوده که در سال جاری این مقدار در همان مدت تولید به بیش از ۷۰۰۰ تن رسیده است که میانگین دوشا در مدت قید شده در سال ۹۷ به ازای هر راس ۱۶/۶ کیلوگرم و در سال ۹۸ به ازای هر راس ۳۲/۱ کیلوگرم بوده است.
مقدار تولید روزانه در آبان ماه سال ۹۷ در مجتمع دامپروری کشت و صنعت مغان ۸۲ تن در روز بوده که در آبان ماه سال ۹۸ بالغ بر ۱۶۶ تن در روز می باشد. گفتنی است این مقدار تولید در شرکت کشت و صنعت مغان با سیاست های اجرایی دکتر ژائله رئیس هیئت مدیره شرکت برای اولین بار اتفاق افتاده و رکورد تولید شیر در شرکت محسوب می شود.
نهایتا در حال حاضر مقدار افزایش شیر چه به لحاظ میانگین در ایام سال جاری نسبت به سال قبل چه به لحاظ میانگین دوشا و چه به لحاظ حجم، بیش از دو برابر سال گذشته می باشد

✅ مدیریت مجتمع دامپروری شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان علل افزایش مقدار شیر در مجتمع را بعد از واگذاری به بخش خصوصی تامین نهاده های تغذیه ای دام، تامین آسایش و راحتی گله، اهتمام مدیریت و تلاش مدیران ارشد شرکت در تامین نیازها و خواسته های مجتمع دامپروری در زمان مقرر، افزایش سطح سلامتی گله، تلاش شبانه روزی پرسنل مجتمع دامپروری، بکارگیری اصول علمی و فنی در پرورش گله و برگزاری دوره های آموزش مرتبط اعلام نمودند.

✅ همچنین از افزایش ۴۰۰ راس زایش در طول ۷ ماه نسبت به سال گذشته خبر دادند.
آمار دام گله در سال جاری نسبت مدت مشابه سال قبل ۳۵۰۰ راس افزایش داشته که ۱۰۰۰ راس آن مربوط به گوساله نَرپرواری می باشد که به منظور افزایش وزن دام بوده است به همین جهت وزن فروش گوساله نَرپرواری در سال قبل ۴۲۰ کیلوگرم بوده که در حال حاضر این رقم به ۶۰۰ کیلوگرم به ازای هر راس افزایش داشته است

✳️ برنامه های توسعه ای گاوداری که توسط بخش خصوصی (شیرین عسل) در ۸ ماه گذشته به سرانجام رسیده و یا در حال راه اندازی هستند شامل:
۱- احداث سالن های فری استال
۲- احداث سیلوهای خندقی
۳- احداث مرکز تغذیه دام در سایت ۲۰۰۰ و ۳۰۰۰ راسی
۴- احداث باکس های انفرادی گوساله
۵- برنامه ریزی برای شروع پرورش گوسفند

 

 

 


✍ روابط عمومی شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان