به گزارش روابط عمومی شرکت، دکترعلائی : جذب دانشجو از کشورهای همسایه ، تجهیز آزمایشگاه ازاولویتهای ما خواهد بود.امضای تفاهمنامه علمی،آموزشی و پژوهشی شرکت کشت وصنعت ودامپروری مغان با دانشگاه جامع علمی وکاربردی کشور باحضور دکتر علایی عضو هیئت مدیره ومعاون کشاورزی ودامپروری شرکت ،دکتر امید رئیس دانشگاه جامع علمی وکاربردی کشور.

دکتر محمود علایی عضو هیئت مدیره و معاون کشاورزی ودامپروری شرکت کشت وصنعت ودامپروری مغان در این خصوص اظهار کرد: تفاهم نامه ای با دانشگاه جامع علمی وکاربردی کشور با محوریت همکاری های مشترک علمی،پژوهشی و آموزشی از قبیل اولویت های پژوهشی مشترک ، برگزاری دوره های آموزشی برای پرسنل و متخصصان شرکت، مشاوره از اساتید دانشگاه در خصوص رفع مشکلات بخش کشاورزی و همچنین در قالب حمایت از طرح های که موضوع آن مرتبط با فعالیتهای مختلف شرکت میباشد انجام پذیرفت.

وی در ادامه با بیان اینکه از دیگر اهداف مهم تفاهم نامه،تسریع درجهت راه اندازی واحد بین‌المللی دانشگاه جامع علمی کاربردی برای اولین بار درتاریخ شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان می باشد افزود: با این تفاهم نامه ای که بسته شده است میتوانیم در امر کشاورزی و دامپروری و صنایع تبدیلی وابسته در منطقه شمالغرب کشورگامهای خوبی رادرزمینهای مختلف برداریم .
علائی خاطرنشان کرد: جذب دانشجو از کشورهای همسایه ، تجهیز آزمایشگاه ها و کارگاه ها از محل اعتبارات و تسهیلات مصوب شده دانشگاه جامع علمی کاربردی، مشارکت جهت گذراندن دوره های کارآموزی و همایش های مشترک، تالیف و تدوین کتاب، پوستر و بروشورهای ترویجی کشاورزی همکاری درامر برگزاری بازدیدهای علمی نیز از دیگر برنامه های مرکز آموزش علمی کاربردی کشت و صنعت مغان می باشد .
دکتر علایی افزود: امید است با انعقاد تفاهم نامه های علمی و پژوهشی زمینه مناسبی برای تشکیل تیم های پژوهشی و فعالیت های گروهی در قالب مراکز تحقیقاتی، بستر مناسبی جهت گسترش تبدیل علم به ثروت دراین بنگاه اقتصادی کشورانجام پذیرد.
دکتر میرزازاده سرپرست مرکز آموزش علمی کاربردی کشت و صنعت مغان نیز گفت: با ارتقاء مرکز آموزش علمی کاربردی شرکت به واحد بین المللی شاهد تحولی بنیادین در آموزش عالی مهارت افزایی استان و منطقه خواهیم بود بطوری که امکان جذب دانشجو از کشورهای همسایه تسهیل خواهد شد.