⏪ به گزارش امور روابط عمومی و بین الملل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان قاسم محمدی، مدیرعامل شرکت اظهار داشت: علیرغم درگیری های کاری در راستای مسئولیت های اجتماعی توسعه انسانی، شهری، شهروندی، همکاری های متقابل در خصوص بازسازی شهری و پروژه های مشترک با شهرداری پارساباد در اولویت کاری بوده و پیگیری های لازم برای اخذ مجوز از مجمع در دستور کار قرار دارد. در زمینه توسعه زنجیره فروش محصولات این بنگاه اقتصادی، راه اندازی فروشگاه های زنجیره ای مغانه را پیگیری کرده و علاوه بر پارساباد مغان در شهرهای اردبیل، تهران، دبی و تاشکند راه اندازی خواهد شد. در خصوص عواید حاصل از شرکت نیز چنانچه نامه آن بر طبق آیین نامه ارسال گردد، پیگیری های لازمه صورت خواهد پذیرفت. تعامل بین این دو سازمان به نفع هر دو طرف بوده و به هم افزایی منتج خواهد شد.

✅ وی افزود: 23 هزار هکتار زمین در مالکیت شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان بوده و اخیراً سند تک برگ آن بعد از سالیان متمادی برای اولین بار صادر شده است. 17 هزار هکتار از اراضی مذکور، زراعی و 2 هزار و 300 هکتار باغی بوده و مابقی اراضی مربوط به دامپروری، کارخانجات، ابنیه و تاسیسات می باشد.


✅ محمدی بیان کرد: در طول دهه های گذشته برای نوسازی باغات میوه سرمایه گذاری نشده و در نتیجه هزار هکتار از درختان آن به شدت پیر و فرسوده شده است و باردهی استاندارد را ندارد و این امر در تقلیل میزان عملکرد و بهره وری نقش قابل توجهی دارد. به همین منظور 120 هکتار اصلاح شده و سال آینده 300 هکتار دیگر نوسازی خواهد شد.

✅ مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت: احداث مسکن اجتماعی از مسائلی است که از سوی رئیس جمهور محترم پیگیری می گردد. برای جامه عمل پوشاندن به طرح مزبور در این بنگاه اقتصادی زمین مورد نیاز جهت احداث مسکن برای کل پرسنل تخصیص یافته و اخذ مجوزها در مراحل پایانی قرار دارد و بزودی کلنگ اجرایی پروژه به زمین زده خواهد شد.

✅ وی تصریح نمود: پس از جلسات و پیگیری های فشرده در سطح وزیر، معاونین وزیر و مدیرعامل شرکت شهرک های کشاورزی قرارداد اجرای آبیاری زیرسطحی منعقد گردید و بزودی اجرایی خواهد شد. این طرح شامل 1200 هکتار می باشد که 1000 هکتار آن توسط دولت بصورت بلاعوض و رایگان عملیاتی و 200 هکتار دیگر از محل منابع داخلی شرکت به مورد اجرا گذارده خواهد شد.

✅ قاسم محمدی ادامه داد: بعلت زهداری 2 هزار هکتار از اراضی میزان عملکرد این بنگاه اقتصادی به نحو چشمگیری تقلیل پیدا می کند. به منظور بازگردانی آن به مدار تولید اقدامات، مذاکرات و پیگیری های متعددی صورت پذیرفته و استقبال خوبی از سوی مدیریت عالی وزارتخانه، معاونت ها، مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره شرکت شهرک های کشاورزی صورت گرفته است. امکانات لازم از قبیل دفتر در اختیار شرکت خدمات مهندسی آب و خاک کشور قرار داده شده و مطالعات اجرای پروژه انجام شده است که پس از اتمام کلی عملیات مبلغ قرارداد از طریق کشت مشارکتی مستهلک خواهد شد.

✅ مدیرعامل شرکت اذعان کرد: در زمینه بذر اقدامات خوبی از طریق صربستان، فرانسه، ایتالیا و بنیاد تعاون انجام گرفته و پیگیری های لازم از طریق کشور یونان در زمینه لاین صورت پذیرفته است و بدین ترتیب این بنگاه اقتصادی صاحب لاین با برند مغانه خواهد شد.

✅ شاپور کریمی، شهردار پارساباد مغان خاطر نشان ساخت: شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان جایگاه ویژه ای در سطح کشور داشته و حرف های زیادی برای گفتن دارد و مدیرعامل انقلابی شرکت نیز اهل فن و آگاه به مسائل بوده و سوابق ارزنده بسیاری در زمینه های اجرایی و مدیریتی دارد. تعامل و همکاری با بزرگترین بنگاه اقتصادی استان اردبیل مایه خرسندی و خوشحالی بوده و همکاری های سازنده و منتج به نتیجه مثبت مابین این دو سازمان تولیدی و خدماتی صورت پذیرفته است که جای تقدیر و تشکر فراوان دارد.

✅ وی اضافه کرد: پرسنل شاغل در شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان شهرنشین بوده و بخش اعظمی از آنان در شهر پارساباد مغان سکونت دارند و محل مذکور محیط زندگی آنان محسوب می شود و خدمات صورت پذیرفته در داخل شهر به عموم از جمله کارکنان این بنگاه اقتصادی ارائه می گردد.

✅ شهردار پارساباد مغان اظهار داشت: جهت زیباسازی سیما، منظر و مبلمان شهری اقدامات بسیاری انجام گرفته و در راستای تعامل با شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان آمادگی خویش را برای نصب المان متناسب با این بنگاه اقتصادی در یکی از میادین و همچنین پیگیری نامگذاری یکی از خیابان ها بنام شرکت مغان از طریق شورای نامگذاری اعلام می کنیم.

✅ کریمی بیان کرد: علاوه بر اقداماتی که در خصوص طرح مطالعاتی ترافیک شهری و جمع آوری آب های سطحی انجام شده است، بایستی برنامه بلند مدت برای شهر پارساباد تدوین گردد. با توجه به اینکه منطقه در مدار قرمز زلزله قرار دارد، باید از هم اکنون آمادگی لازم را برای آن داشته و نظارت های دقیق برای مقاوم سازی و همچنین نوسازی بافت فرسوده صورت پذیرد تا خدای نکرده در صورت بروز سانحه با فاجعه ای مواجه نگردیم.

✍️امور روابط عمومی و بین الملل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان

تلگرام، اینستاگرام و ایتا
@keshtsanatemoghan