⏪ طی دیداری که محمدرضا بالایی، مدیریت امور شعب استان های آذربایجان شرقی و اردبیل بانک سینا با حسن نظیفی، رئیس هیئت مدیره و معاون کشاورزی و دامپروری شرکت کشت و صنعت مغان در مورخه 28 آذر ماه سال 1401 داشت، در خصوص همکاری های مشترک بحث و تبادل نظر گردید.

✅ به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان حسن نظیفی، رئیس هیئت مدیره شرکت اظهار داشت: 80 درصد ذرت بذری کشور در منطقه مغان تولید شده و دشت مغان دارای بیش از 4-3 هزار هکتار باغ می باشد. کشت بادام زمینی، سیر و حدود 40 نوع محصول دیگر در سطح وسیع و انجام عملیات برداشت در 7 ماه از سال این منطقه را به قطب کشاورزی ایران تبدیل کرده است.

✅ وی افزود: شرکت کشت و صنعت مغان با گستره و تنوع فعالیت های تولیدی در زمینه های مختلف اعم از زراعت، دامپروری، باغبانی و صنایع تبدیلی و تکمیلی علاوه بر اینکه نقش بسزایی در تامین امنیت غذایی کشور بعهده دارد، با حجم عظیم تبادل مالی پشتوانه مناسبی برای شبکه بانکی بخصوص بانک های فعال در منطقه می باشد. این بنگاه اقتصادی با داشتن دامپروری 21 هزار راسی، اراضی خالص زراعی 18 هزار هکتاری، باغات 2 هزار و 300 هکتاری و چندین واحد صنعتی تبدیلی و تکمیلی این قابلیت و توانایی را دارد که میزان تولیدات سالانه خویش را از 700 هزار تن فعلی به یک میلیون تن برساند.

✅ نظیفی با اشاره به موانع اصل 44 چنین بیان کرد: دولت برای توسعه سیستم آبیاری نوین 85 درصد از هزینه اجرایی آن را بصورت رایگان و بلاعوض تقبل می کند که 15 درصد آن بعهده مالک می باشد. با توجه به قرارگیری شرکت کشت و صنعت مغان زیر شمول اصل 44 و ممنوعیت سرمایه گذاری های دولتی در شرکت ها و موسسات لیست واگذاری، این بنگاه اقتصادی علیرغم نیاز شدیدی که برای مدیریت بحران آب وجود دارد، از دریافت تسهیلات محروم است.

✅ رئیس هیئت مدیره و معاون کشاورزی و دامپروری شرکت گفت: شرکت مغان بدنبال توسعه نوسازی، انجام سرمایه گذاری های جدید و تجهیز بوده و دغدغه اصلی مدیریت؛ ارتقای سطح رفاه و بهبود معیشت پرسنل می باشد. زمینه های همکاری و تفاهم با بانک سینا بسیار زیاد است که امیدواریم با عقد تفاهمنامه ای این ظرفیت های بالقوه بصورت بالفعل درآید.

✅ محمدرضا بالایی، مدیریت امور شعب استان های آذربایجان شرقی و اردبیل بانک سینا خاطر نشان کرد: شرکت کشت و صنعت مغان افتخار منطقه و کشور بوده و ایجاد تعامل و بسط و گسترش مناسبات با این بنگاه اقتصادی منشا اثرات خیر زیادی خواهد بود که ما نیز مشتاق به عقد تفاهمنامه همکاری هستیم.

✅ وی تاکید نمود: علیرغم برخی محدودیت هایی که جهت ارائه خدمات وجود دارد، بانک سینا اقدام به ارائه تسهیلات به مشتریان خویش می کند. این بانک در عین حالیکه دارای انعطاف فراوانی است، سالم ترین شبکه بانکی کشور است و در ارائه خدمات، مشتری مدار و چابک عمل می کند. ارائه تسهیلات در بانک سینا در اسرع وقت بوده و با نرخ سود کمتری انجام می گیرد.

✅ لازم بذکر است، در این دیدار میررضا موسوی، رئیس برنامه ریزی و بودجه؛ فرزاد قادری، کارشناس اعتبارات و علی اکبرزاده، کارشناس بازاریابی مدیریت بانک سینا در استان های آذربایجان شرقی و اردبیل حضور داشتند. همچنین عسگر قوی پنجه، مدیر امور مالی؛ علی جهانگیرفرد، معاون امور مالی و یونس قویدل، رئیس اداره تدارکات و کارپردازی شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان نیز از افراد حاضر در جلسه بودند.

✍️روابط عمومی و امور بین الملل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان

تلگرام، اینستاگرام و ایتا
@keshtsanatemoghan