پرویز تقوی، مدیرکل گمرکات و ناظر استان؛ رمضان درگاهی، مدیرکل گمرک بیله سوار؛ قادر تیمورپور، بازرس گمرکات استان؛ خوشروز جعفرزاده، معاون اداری و مالی گمرکات استان و نیکنام پری رو، مسئول قضایی گمرکات استان با قاسم محمدی، مدیرعامل؛ قدیر پسندی، نایب رئیس هیئت مدیره و معاون مالی، اداری و بازرگانی؛ خلیل طالبی، مشاور اجرایی مدیرعامل؛ افشار کلانتری، مدیر امور بازرگانی و توحید جهانی، مدیر گمرک شرکت کشت و صنعت مغان دیدار و گفتگو کردند

. ✅ به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان قاسم محمدی، مدیرعامل شرکت اظهار داشت: کشور صربستان در واریته های بذر اروپا در ریتینگ اول قرار داشته و در کشت و توسعه بذر بخصوص در حوزه ژنتیک پیشتاز می باشد. جمهوری مزبور 25 هزار اصله نهال به این بنگاه اقتصادی هدیه داده است که 10 هزار اصله نهال از طریق گمرک بیله سوار وارد کشور و شرکت مغان گردیده است.

✅ وی افزود: شرکت کشت و صنعت مغان با تقویت بازرگانی خارجی قصد فعال نمودن واردات و صادرات را دارد. بزرگترین بنگاه اقتصادی استان اردبیل صاحب برند قابل توجه است. با عوض شدن روش و شیوه در شرکت شهرک های کشاورزی زایش خاصی بوجود آمده و هدف مدیریت شرکت مغان نیز از بدو شروع کارها اصلاح روند بوده است.

✅ محمدی ضمن بیان اینکه پویایی خاصی در شرکت وجود دارد، چنین بیان کرد: تعداد دام ها نسبت به زمان تحویل گیری این بنگاه اقتصادی با جهش قابل توجه از 17 هزار و 300 راس به 21 هزار راس رسیده است. اقدامات اولیه برای اجرای 100 هکتار از پروژه 1200 هکتاری آبیاری زیرسطحی انجام شده و به مرحله اجرا نزدیک هستیم. 120 هکتار از باغات میوه اصلاح و بازسازی شده و 300 هکتار دیگر برنامه جبرانی برای جوان سازی درختان فرسوده اجرایی خواهد شد. با توجه به اینکه درآمدزایی و ثروت در خام فروشی نیست، بسته بندی زیتون و بسته بندی 900 گرمی شکر انجام و در صنایع تبدیلی تولید کلوچه پیشنهاد شده است.

✅ مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت: ایجاد گمرک تخصصی، واردات بذر و 15 هزار اصله نهال از کشور صربستان، تجهیز انبار و سالن تشریفات به دوربین و دریافت کد رهگیری از جمله مباحثی است که در این حوزه در دست پیگیری است.

✅ قدیر پسندی، نایب رئیس هیئت مدیره و معاون مالی، اداری و بازرگانی شرکت تصریح نمود: بر اساس مطالعات انجام گرفته در شرکت مغان قرار بر این بود، تولیدات در 63 هزار هکتار انجام شده و به کشورهای همسایه صادر شود. در وضعیت موجود مساحت کل شرکت 24 هزار هکتار می باشد که مجموعه های زراعی، باغی، دامی و صنعتی در آن به فعالیت می پردازند.

✅ وی در ادامه اضافه کرد: این بنگاه اقتصادی دارای 21 هزار راس دام سنگین بوده و روزانه بیش از 180 تن شیر خام تولید می کند و هر ماه نزدیک 130 میلیارد تومان هزینه دارد. با توجه به پتانسیل ملی که در مدیرعامل شرکت وجود دارد، قطعاً بزرگترین بنگاه تولیدی استان اردبیل به جایگاه شایسته خود خواهد رسید.

✅ پسندی تاکید نمود: با توجه به نقش صادرات در درآمدزایی بزودی صادرات شیر خشک انجام خواهد شد که این امر گامی دیگر بسوی کسب سود بیشتر می باشد.

✅ پرویز تقوی، مدیرکل گمرکات و ناظر استان اردبیل بیان داشت: مدیرعامل شرکت کشت و صنعت مغان سوابق اجرایی و مدیریتی گسترده در حوزه های مختلف داشته و در سمت های مزبور موفقیت های درخشانی را کسب نموده است. وی افتخار استان و کشور بوده و در اینجا نیز منبع خیر و برکت هستند.

✅ وی اظهار نمود: عمده واردات ایران از کشورهای ترکیه و چین بوده و در خصوص فعالیت های گمرکی در حوزه قفقاز نیز ظرفیت های فراوانی وجود دارد. انشاالله شرکت مغان گمرک تجاری اختصاصی خود را داشته باشد. گمرک هوایی پارساباد نیز راه اندازی خواهد شد.

✅ رمضان درگاهی، مدیرکل گمرک بیله سوار چنین بیان کرد: در خصوص صادرات کالای کشاورزی گواهی مبدا برای این امر لازم است. در زمینه گمرک تخصصی برخی کالاها نیاز به تخصص ندارد و اگر کالایی نیاز به ترخیص داشته باشد، گمرک بیله سوار آماده هرگونه همکاری است.

✍️روابط عمومی و امور بین الملل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان