⏪ سومین جلسه هم اندیشی کارگروه مدیریت بحران آب در شرکت کشت و صنعت مغان با حضور مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره، مدیران و معاونان مجتمع های زراعت و باغات، حراست، امور فنی و عمرانی، مالی، برنامه و بودجه و دبیر شورای هماهنگی و برنامه ریزی مدیران شرکت و همچنین مدیرعامل امور منابع آب مغان و مدیرعامل شرکت بهره برداری برگزار شد.

✅ به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان قاسم محمدی، مدیرعامل شرکت اظهار داشت: بحران آب جدی و نگران کننده بوده و مقام معظم رهبری بر مدیریت آن تاکید دارند. احساس ما این است که بالادستی ها آب بیشتری از سد خداآفرین برداشت می کنند و این امر مشکلات جدیدی را به مسائل قبلی اضافه می کند.

✅ وی افزود: ما به مسئولان متعدد از جمله وزیر تلاشگر جهاد کشاورزی پاسخگو بوده و در قبال وضعیت معیشتی پرسنل شرکت مغان احساس مسئولیت می کنیم و برای مدیریت این بحران باید نسبت به تقسیم عادلانه آب، اصلاح الگوی کشت و مصرف بهینه آب اقدام گردد. ما از یک خانواده بوده و امیدواریم حاصل این جلسات و خروجی آنها به تفاهم مشخص انجامیده و نتیجه مطلوب عاید طرفین بشود.

✅ محمدی چنین بیان کرد: جریان حیات و ممات به آب وابسته بوده و نقش اساسی در تولید محصول و تامین امنیت غذایی و حتی اقتدار غذایی بازی می کند. این بنگاه اقتصادی سالانه 700 هزار تن انواع محصولات زراعی، دامی، باغی و صنعتی تولید می کند و امیدوارم در تامین آب شرکت کشت و صنعت مغان جدی تر و مسئولانه تر از قبل اقدام شود.

✅ مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت: در حال حاضر دیپلماسی آب با ترکیه در حال انجام است و این امر امیدواری های زیادی را ایجاد می کند. در صورتیکه اقدام امور آب مغان و شبکه بهره برداری در خصوص باز کردن ساحل چپ سد خداآفرین و تامین بخشی از آب مورد نیاز از این طریق بموقع انجام نمی گرفت، با مشکلات و مسائل حادتری روبرو می شدیم که جای تقدیر و تشکر دارد. منتهی کمیته فنی آب که پیش از این فعال بود و هم اکنون تعطیل گردیده است، بایستی دوباره راه اندازی و فعال گردد.
...

✍️روابط عمومی و امور بین الملل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان