سیدعبدالله طباطبایی، دادستان عمومی و انقلاب اردبیل با قاسم محمدی، مدیرعامل شرکت کشت و صنعت مغان دیدار و گفتگو کرد.

 به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان سیدعبدالله طباطبایی، دادستان عمومی و انقلاب اردبیل قانون گرایی و تمکین به قانون و حرکت رو به رشد شرکت مغان را مورد تایید قرار داده و ضمن آرزوی توفیق بر مدیرعامل سابق اظهار داشت: یکی از ملاک های ارزیابی شرکت کشت و صنعت مغان بهره وری، افزایش راندمان، تثبیت و ثبت رکوردهایی می باشد که در حوزه های زراعی، باغی، دامی و صنعتی و همچنین سرمایه گذاری های جدیدی است که اتفاق افتاده است. عامل ارزیابی دیگر قانونگرایی، سلامت و صیانت کار است که باید در هر زمان و مکانی و هر فردی از کارگران، کارشناسان و مدیران بویژه هیئت مدیره علی الخصوص مدیرعامل محترم به آن توجه کند تا خدای ناکرده خللی در قانون اتفاق نیفتد.

 وی افزود: خود مدیرعامل باید در راهبری این بنگاه اقتصادی ساماندهی امورات و انظباط کاری را همانند قبل در دستور کار قرار دهد. از مدیریت شرکت انتظار داریم، درتقسیم کار و وظایف بین اعضای هیئت مدیره، معاونین و مدیرانی که با وی کار می کنند، به تفویض اختیار و تقسیم کار بپردازد و بر اساس آن مدیران را ارزیابی کند.

 سیدعبدالله طباطبایی به استقرار جدی هیئت مدیره و ارکان مدیریتی در شرکت کشت و صنعت مغان تاکید کرده و چنین بیان کرد: در انجام ماموریت های ملی، استانی و شهرستانی و عملکردها نباید بهانه به دست این و آن بدهیم و خدای نکرده احساس بشود که بیشتر توجهات به مرکز است. ضمن استقبال از این موضوع که شرکت مغان خارج از حضور مدیریتی نباشد، کماکان کنار شما و همراه تان بوده و خواهیم بود و پرداختن به نقش مراقبتی و نظارتی دلیل بر عدم توجه به همکاری، همراهی و رفاقت مدیریتی نمی شود. ذات کار دادسراها و دادستانی ها این است که بعنوان مدعی العموم پیگیر حقوق عامه باشد تا ترک فعلی اتفاق نیفتد و منسجم تر و جدی تر از قبل برنامه ریزی گردیده و مدیریت متعالی موفقیت های جدیدی در تولید، راندمان، بهره وری و عملکرد خوب آنجا اتفاق افتد.

 دادستان اردبیل گفت: شرکت کشت و صنعت مغان ظرفیت نیروی انسانی بسیار بالایی دارد و امروزه با توجه به بحران آب باید راهکارهای اساسی و بلند مدت برای آنها طراحی کنیم و در ارتباط با ارزیابی عملکرد شرکت مغان این ملاک ها را مد نظر قرار خواهیم داد.

 قاسم محمدی، مدیرعامل شرکت کشت و صنعت مغان اظهار نمود: قانون برای ما فصل الخطاب بوده و از قانون محوری و نظارت های قانونی، بازرسی و رفع اشکالات قبل از اتفاق و پیشگیری قبل از وقوع استقبال می کنیم و آن را به دیده منت می پذیریم. نظارت و بازرسی لزوماً به این معنی نیست که تخلفی وجود دارد بلکه این امر بیشتر برای پیشگیری از وقوع اتفاقات تلخ در سازمان ها می باشد.

 وی افزود: با توجه به کم آبی های سال های اخیر لزوم روی آوری به تکنولوژی های نوین در زمینه آب به شدت احساس می شود. تجهیز به سیستم های نوین آبیاری به مدیریت مصرف آب کمک قابل توجهی نموده و استفاده از میزان آب را در واحد سطح به شدت کاهش می دهد. این سیستم هوشمند بوده و در کنار مزیت های فراوانی که دارد، راندمان تولید محصولات زراعی را نیز به نحو چشمگیری بالا می برد.

 مدیرعامل شرکت کشت و صنعت مغان تصریح کرد: اخیراً با تشخیص، تسجیل و فرمان رئیس جمهور محترم عملیات اجرایی 2 هزار هکتار از اراضی زراعی کشور به آبیاری زیرسطحی در استان های خوزستان و اردبیل انجام خواهد شد که 1000 هکتار آن در کارون و 1000 هکتار دیگر در شرکت کشت و صنعت مغان اجرایی خواهد گردید.

 محمدی چنین ادامه داد: پس از دستور حضرت آیت الله رئیسی وزیر محترم جهاد کشاورزی جلسه ای با معاونت ها جهت برنامه ریزی برای اجرای این پروژه برگزار نمود. اخیراً اینجانب از موسسه پیشران بازدید بعمل آورده و از نزدیک با روند اجرای آبیاری زیرسطحی که به نوبه خود 20 درصد در مقایسه با اسرائیل پیشرفته تر است، آشنا گردیدم.

 وی گفت: آبیاری زیرسطحی مورد تایید و تاکید مقام معظم رهبری بوده و اجرای آن توسط دولت و بدون تحمیل کوچکترین بار مالی به شرکت مغان بصورت بلاعوض و رایگان خواهد بود. علاوه بر این مقدار 200 هکتار نیز با تامین هزینه از محل منابع داخلی خود شرکت اجرایی می شود.

روابط عمومی و امور بین الملل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان