مدیرکل دفتر محصولات علوفه ای، صیفی جات و جالیزی وزارت جهاد کشاورزی با رئیس و اعضای هیئت مدیره شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان در محل مهمانسرای بالای شهرک شهید آیت الله غفاری دیدار و گفتگو کرد.

✅ به گزارش روابط عمومی شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان قاسم محمدی، رئیس هیئت مدیره شرکت اظهار داشت: تغییرات محسوسی در زمینه افزایش راندمان تولید گندم، جو، کلزا و چغندر قند اتفاق افتاده است که تاکید وزیر محترم جهاد کشاورزی و هماهنگی معاونت های تخصصی در این امر موثر بوده است.

✅ وی افزود: تاکنون 96 جلسه با بیش از 600 مصوبه در هیئت مدیره داشته ایم که 85 درصد آنها اجرایی شده و بقیه نیز در دست پیگیری است. علیرغم اینکه حدود 140 میلیارد تومان از محل منابع داخلی شرکت در حوزه های مختلف اقدامات عمرانی انجام گرفته است، با این حال قرار گرفتن شرکت ذیل اصل 44 مشکلاتی را برای ما بوجود آورده است. بزرگترین بنگاه اقتصادی استان اردبیل که بیشترین سهم اشتغال و تولید را در سطح منطقه مغان و استان بعهده دارد، بدلیل محدودیت های قانونی که در خصوص تضامین و وثایق دارد؛ از اخذ تسهیلات بانکی محروم بوده و این امر مانعی عمده در زمینه سرمایه گذاری و احیای دوباره آن است.

✅ محمدی تصریح نمود: اقدامات فراوانی بعد از ابطال واگذاری برای توسعه شرکت انجام شده است ولی برای بازگرداندن دوباره آن به دوران طلایی گذشته می بایستی سرمایه گذاری های عظیمی انجام بگیرد که متاسفانه محدودیت هایی مانع اجرایی شدن بسیاری از این برنامه ها گردیده است.با توجه به واگذاری ناموفق شرکت، عملکرد موفق دوران بعد از ابطال و همچنین با در نظر گرفتن این امر که شرکت کشت و صنعت مغان از نظر امنیت غذایی پدافند غیرعامل کشور است، انتظار و نگاه ما در مورد شرکت مغان بازگشت آن به دولت است. ✅ حسین اصغری، مدیرکل دفتر محصولات علوفه ای، صیفی جات و جالیزی وزارت جهاد کشاورزی گفت: وضعیت تجارت غذا در سطح دنیا عوض شده است. تا پیش از این گندم، جو و ذرت جزو محصولات بی ارزش بوده و در مقابل میوه ها، گیاهان دارویی، سبزی و صیفی جات از اقلام پرارزش بودند که اتفاقات اخیر خیلی از مسائل را عوض کرد.

✅ وی با بیان اینکه شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان دارای اراضی یکپارچه و وسیع با امکانات زیربنایی و مکانیزه می باشد و منطقه مغان قطب تولید ذرت کشور است، افزود: در صورتیکه زنجیره های ارزش را به همدیگر وصل بکنیم و خُرده سودهای خارج شده از شرکت را بتوانیم به همدیگر وصل نمائیم، ارزش افزوده بیشتری برای این بنگاه اقتصادی به همراه خواهد داشت. در خیلی از مواقع چشم کشاورزان به شرکت می باشد تا اقدامات انجام گرفته در زمینه زراعت را اجرایی بکنند. شرکت مغان در کشور معروف بوده و برند می باشد و با کمی تبلیغ می توان در سطح دنیا مطرح نمود.

✅ مدیرکل دفتر محصولات علوفه ای، صیفی جات و جالیزی وزارت جهاد کشاورزی ضمن تاکید بر تکمیل ظرفیت های معطل مانده مثل گلخانه، چنین بیان کرد: هر ساله چهار و نیم میلیون تن سبزی و صیفی از کشور صادر می شود. محصولاتی مثل سیب زمینی، هویج، کلم و خیار که صادر می شود، در بسته بندی نامناسب به خارج کشور ارسال می گردد و شرکت مغان ظرفیت خدمات دهی به کشورهای آذربایجان، ترکیه و عراق را دارد و تکمیل زنجیره و استفاده از بازارهای هدف لازم و ضروری است و ما امیدواریم در سایه اقدامات انجام گرفته شرکت روز بروز پر و بال بیابد و گسترش پیدا کرده و باعث ایجاد اشتغال شود.

✅ لازم بذکر است پیش از این جلسه که حسن نظیفی، عضو هیئت مدیره و معاون کشاورزی و دامپروری شرکت نیز حضور داشت، از بخش های مختلف شرکت و صنایع بازدید بعمل آمد.

 

✍️روابط عمومی شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان