⭕️ سرمایه گذاری های جدید با مدیریت کارآمد دولتی به تعالی شرکت های دولتی منجر می شود

⏪ قاسم محمدی، رئیس هیئت مدیره شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان در مصاحبه با سایت چند رسانه ای اکو ایران اظهار داشت: سرمایه گذاری های جدید با مدیریت کارآمد دولتی به تعالی شرکت های دولتی منجر می شود.

✅ به گزارش سایت اکو ایران قاسم محمدی، رئیس هیئت مدیره شرکت در خصوص روند واگذاری و ابطال این بنگاه اقتصادی در مصاحبه با سایت اکو ایران گفت: قبل از سال 1397 دولت محترم وقت لیست شرکت های دولتی که شامل خصوصی سازی و واگذاری به بخش خصوصی هستند را از طریق سازمان خصوصی سازی اعلام کرد که شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان نیز در گروه یک این شرکت ها قرار گرفته بود. ارزیابی های دولت در خصوص شرکت هایی که زیان ده هستند و در تار و پود بروکراسی دولت به بهره وری نمی رسند و همچنین تراز پایان سال مالی شان نشانگر ضرر می باشد، از جمله ملاک ها و شاخص های سازمان خصوصی سازی در مورد شرکت کشت و صنعت مغان بود.

✅ وی افزود: در شرکت کشت و صنعت مغان بایستی چه اتفاقی می افتاده و چه کارکرد و عملکردی در حوزه کشاورزی نوین، تولید محور و صادرات محور باید بروز داده می شد که نتوانسته بود، نشان بدهد؟ بنابراین بخش خصوصی بر اساس آگهی اعلام آمادگی می کند. آیتم ها و پارامترهایی قبل از واگذاری این شرکت به بخش خصوصی از لحاظ ابعاد مختلف ارزیابی تجاری، تولیدی و نیروی انسانی دست به دست هم داده و آن را در لیست واگذاری قرار می دهد.

✅ محمدی چنین بیان کرد: پس از قرارگیری در لیست واگذاری یکی از شرکت های محترم بخش خصوصی بر اساس پروتکل های قانونی وزارت امور اقتصادی و دارایی برنده مزایده شد. بنده روی قیمت پایه، انگیزه، شیوه، گرایش و یا در خصوص صحت یا عدم صحت و همچنین کافی یا ناکافی بودن آن مداخله ای ندارم. شرکت شیرین عسل یک مجموعه تجاری- صنعتی و تولیدکننده غیرکشاورزی بوده و پس از برنده شدن به مسئولیت هایی که در قرارداد حقوقی، اقتصادی، تجاری و تولیدی متعهد شده اند، تا حدودی عمل نموده و بخشی از آن را انجام می دهد که واریز پیش پرداخت و پرداخت سهمی از مالیات 20 درصد از آن جمله است. در سال 1397 تیم آقای ژائله آمده و به تعیین هیئت مدیره و مدیرعامل اقدام و تعدادی از مدیران را نیز جابجا می کند.

✅ رئیس هیئت مدیره شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان تصریح نمود: برخورد با نیروی انسانی در آن دوره یک برخورد غیرحرفه ای بوده و باعث تنش شده بود که این امر به لحاظ برخورد اجتماعی و مدیریتی بهداشت روانی را تحت تاثیر قرار داده و آثار نامطلوبی را بجا می گذارد. اعتراضات شدید مسئولین، روزنامه ها، ائمه محترم جمعه، تریبون ها، رسانه ها، جمعی از نمایندگان و مردم شریف شهرستان پارساباد اجتماعی تر شده و کنش ها و در ادامه واکنش هایی پیش می آید و از طرف حضرت آیت الله رئیسی، رئیس وقت قوه قضائیه پرونده ای برای بررسی و ارزیابی موضوع تشکیل می شود.

✅ عضو هیئت مدیره شرکت افزود: روش واگذاری، ارزیابی قیمت، طول سالیانه تنفس، ارزیابی دارایی ملک و مستغلات و حتی اهلیّت برنده مورد ارزیابی حقوقی- قضایی قرار می گیرد و قاضی محترم بعنوان مدعی العموم سازمان خصوصی سازی را جهت پاسخگویی فرا می خواند.

✅ رئیس هیئت مدیره شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت: بر حسب ضرورت کمیسیونی بنام کمیسیون «جهش تولید، رونق اقتصادی و نظارت بر اصل 44 قانون اساسی» در مجلس شورای اسلامی تشکیل یافته است که یکی از وظایف آن متضامن یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص واگذاری امورات حرفه ای، سازنده و اثرگذار به مردم می باشد. آنان نیز درگیر پرونده می شوند که نهایتاً از طریق قوه قضائیه این واگذاری ابطال می شود.

✅ قاسم محمدی تاکید کرد: بخش خصوصی اهلیت کار کشاورزی در حوزه زراعی، باغی، دامپروری و صنایع تبدیلی را نداشت. در حوزه زراعت به زمین ها سم، کود، پتاس و کلسیم داده نشده و سَرَک و مدیریت مزرعه صورت نگرفته است و خسارات معنوی زیادی به زمین ها وارد گردیده است که به مراتب بالاتر از سایر خساراتی می باشد که به شرکت وارد شده است. ما بیش از 2 هزار و 300 هکتار باغ داریم که 1000 هکتار آن به مرور و در طی دوره دولتی بودن و در دوران واگذاری به بخش خصوصی فرتوت شده است. در دوره بخش خصوصی نیز خسارات شدیدی به باغات وارد گردیده است. ما بعد از مستقر شدن در هیئت مدیره طی یک برنامه زمان بندی شده 80 هکتار زیتون کاری کرده و 220 هکتار دیگر نیز کشت باغی انجام داده ایم.

 


✅ رئیس هیئت مدیره شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان اظهار داشت: بنده تعجب می کنم فردی که در زمینه مواد غذایی تولیدکننده موفقی است، آنقدر خودش را درگیر مسائل سیاسی و حواشی می نماید و از کارگران، مزرعه، کارخانجات و دام ها فارغ می شود که قوه قضائیه وارد شده و معامله را ابطال می کند. قضات ما حقوقدانانی هستند که بر اساس ادلّه، استدلال و استنادات رای داده و غرض ورزی ندارند.

✅ وی با بیان اینکه شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان ذیل اصل 44 قرار دارد، افزود: شرکت های ذیل اصل 44 نمی توانند تسهیلات بانکی گرفته و سرمایه گذاری بکنند. در شرکتی به عظمت شرکت مغان با اشتغال مستقیم و غیرمستقیم 5 هزار نفر اگر سرمایه گذاری نشود، آیا می تواند بروز بشود؟ آیا می تواند علم نو و دانش بنیان مورد تاکید حضرت آقا را در آنجا پیاده بکند؟ سرمایه گذاری یعنی منابع جدید با نگاه جهش نیروی انسانی جدید، کارآمد، علم و منابع مالی. این در حالی است که منابع داخلی ما محدود است. در حال حاضر ماهانه 50 میلیارد تومان حقوق پرداخت می کنیم. سال گذشته این میزان در هر ماه 27 میلیارد تومان و سال پیش از آن که در اواخر 1399 شرکت را تحویل گرفتیم، ماهانه 16 میلیارد تومان بوده است. این بنگاه اقتصادی 5 کارخانه دارد که برخی 52 سال عمر کرده است. آیا اینها نباید بازسازی و نوسازی بشوند؟

✅ محمدی تاکید کرد: ما برای امسال سود 125 میلیارد تومانی را اظهار کرده ایم که با صرفه جویی، قناعت و روحیه جهادی انشاالله تحقق خواهد یافت. علیرغم اینکه قانون اجازه گرفتن تسهیلات و تجهیز منابع را نداده است، خوشبختانه وزیر محترم جهاد سازندگی، وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی و مدیرعامل شرکت شهرک های کشاورزی به لحاظ معنوی بیشترین حمایت ها را بعمل می آورند. خود آقای رئیسی، رئیس جمهور محترم که شرکت را به آغوش دولت برگرداندند، با پرواز مستقیم به شرکت کشت و صنعت مغان تشریف آوردند.

✅ رئیس هیئت مدیره شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان تصریح نمود: واگذاری یا عدم واگذاری شرکت بحث کارشناسی می طلبد. ما در خصوص نحوه واگذاری آن حرف داریم و آن اینکه چطور مردم پارساباد و پرسنل محترم سهیم بشوند؟ شخصیت ها و واحدهای حقیقی و حقوقی چطور بیایند؟ دولت و حاکمیت چه سهمی داشته باشد؟

✅ وی گفت: در شرایطی که محدودیت ها، نگاه انقباضی و فشار به پرسنل و هیئت مدیره وجود دارد و با عوامل محدودکننده دست و پنجه نرم می شود، دوام آوردن شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان کار سختی است. ائمه محترم جمعه و جماعات، مردم و نمایندگان از ما انتظار دارند. خیل عظیم تقاضای اشتغال به سمت مدیریت سرازیر است و ما فقط توانسته ایم، حدود 100 نفر را در دامپروری و کارخانه قند بکارگیری بکنیم. حضرت آقا بر سرمایه گذاری های جدید با مدیریت کارآمد دولتی تاکید دارند و بنده معتقدم این امر به تعالی شرکت های دولتی منجر می شود.

✅ محمدی اظهار داشت: ما برای بالندگی شرکت برنامه های فراسرزمینی داریم. صادرات میوه و شیر خشک انجام می شود و امیدواریم مردم از سفره فدکی این بنگاه تولیدی با قیمت و کیفیت مناسب متنعم بشوند. همچنین امید است با قاعده مند کردن و فوریت بخشیدن به اصل 44 شرکت مغان را انسجام ببخشیم. کار خوب و سازنده سازمان خصوصی سازی، وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی، مجمع محترم و هیئت عامل در برگزاری نخستین رویداد بین المللی خصوصی سازی در اقتصاد ایران که با حضور تولیدکنندگان، صنعتگران، کارآفرینان، کشاورزان، منتقدان، موافقان و غیرموافقان برگزار شد، امید است؛ نتیجه این همایش به تولید عزت آفرین برای جمهوری اسلامی ختم بشود.

 

 

✍️روابط عمومی شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان