⏪ جلسه بررسی کشت پائیزه و برداشت چغندر قند با حضور مدیرعامل و معاون کشاورزی و دامپروری در محل سالن کنفرانس شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان برگزار شد.

✅ به گزارش روابط عمومی شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان اسداله محسن زاده، مدیرعامل شرکت با اعلام خبر تشکیل کمیته احصای اراضی اظهار داشت: در این کمیته اراضی دیم طبق نقشه دقیق مشخص و برای کاشت، مدیریت خواهند شد. وی افزود: جهت صرفه جویی و استفاده بهینه از اموال شرکت 8 عدد از تانکرهای اسقاطی مورد آماده سازی قرار گرفته و در محلول پاشی استفاده می شوند.

✅ وی با بیان اینکه از نوآوری هایی که باعث ارزش افزوده شوند، استقبال می کنیم؛ در ادامه چنین گفت: با توجه به اهمیت تامین نهاده ها در افزایش راندمان تولید، بخشی از کود خریداری شده و برای خرید مابقی تمهیدات لازم اتخاذ شده است. محسن زاده با ذکر اینکه انبارها از محصولات تولیدی پُر است، خاطر نشان کرد: 1400 تن شیر خشک تولیدی کارخانه لبنیات، تا به امروز 3500 تن شکر کارخانه قند و همچنین سایر محصولات در انبارها موجود بوده و با مجوز هیئت مدیره به تدریج به فروش خواهد رفت.

✅ مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان با تاکید بر لزوم کار تحقیقاتی در کاشت، چنین اظهار کرد: برای خروج از روش سنتی باید مطالعات جامع با بررسی داشته ها جهت رفع کم و کاستی ها برنامه ریزی نموده و برای رفع آنها اقدام کنیم. در طی 20 سال گذشته وضعیت شرکت نابسامان بوده و ما باید برای برطرف کردن معضلات اساسی این مجموعه تولیدی پیشرو باشیم.

✅ وی آنالیز خاک را ضروری دانسته و افزود: لازم است در هر بخش دو-سه قطعه بعنوان پایلوت در نظر گرفته و بصورت تحقیقاتی به کاشت محصول اقدام کنیم. زمین های در نظر گرفته شده برای پایلوت باید در عرض یک هفته آینده مشخص شوند.
محسن زاده در پایان گفت: با برنامه ریزی های مدیریت، نظارت دقیق کارشناسان و زحمات سایر پرسنل امید است در سال آتی در تولید گندم، جو، کلزا و دانه های روغنی با افزایش راندمان به سودآوری هر چه بیشتر شرکت یاری رسانیم.

 


✍️روابط عمومی شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان