مدیرعامل شرکت شهرک های کشاورزی با هیئت همراه، طی جلسه ای با مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان دیدار و گفتگو نمود.

⏪ به گزارش روابط عمومی شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان، اسداله محسن زاده، مدیرعامل شرکت در دیدار با سیدجمال سجادی پور، مدیرعامل شهرک های کشاورزی اظهار داشت: ما در جلسه هیئت مدیره اولویت بندی کرده ایم که در صورت حل شدن مشکل مالی نسبت به احداث سیلو، اجرای آبیاری تحت فشار، تکمیل کارخانه رب و سرمایه گذاری های مولد تمرکز بکنیم که متناسب با درآمد، برنامه عمرانی برای زیرساخت ها مد نظر بوده و پیگیری خواهیم کرد. در اولویت اول مبلغ یکصد میلیارد ریال برای همین منظور مصوب شده است و در صورتیکه اتفاق خاصی در زمینه مالی پیش نیاید، اعضای هیئت مدیره، موضوع سرمایه گذاری را در برنامه کاری خویش به جد مورد پیگیری قرار خواهد داد. وی افزود: ما اگر دچار روزمرگی بشویم این شرکت به تدریج فرتوت تر می شود.

✅ مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان با اشاره به مشکلاتی که در خصوص قوانین دست و پاگیر مناقصه و مزایده وجود دارد، چنین بیان کرد: ما برای حل مشکل با مدیرکل دیوان محاسبات جلسه گذاشتیم و بعنوان مثال عدم ثبات قیمت برخی محصولات همچون شیر و سیر را ذکر کرده و تاکید کردیم قیمت اینگونه محصولات در فواصل زمانی کوتاه تغییر پیدا می کند.

✅ محسن زاده در ادامه اظهار نمود: چندین شرکت جهت سرمایه گذاری طویل المدت اعلام آمادگی کرده اند که یکی از این شرکت ها در حال پیگیری سرمایه گذاری برای اجرای آبیاری تحت فشار می باشد. سرمایه گذار دیگری نیز اعلام آمادگی کرده که با اجاره باغات میوه، همه درختان باغ را اصلاح، احیا و مورد بهره برداری قرار دهد و از محل درآمد کسب شده، بخشی از سود بدست آمده را به شرکت اختصاص بدهد. اینها طرح های خوبی هستند که می توانند شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان را نجات بدهند. منتهی با توجه به اینکه بعلت بحث واگذاری قرارداد بیش از یکسال مقدور نیست، اجرای این طرح ها با مشکل روبرو است.

✅ مدیرعامل شرکت در خصوص عدم تخصیص یارانه شکر چنین بیان کرد: هزینه تولید شکر برای شرکت هشت هزار تومان بوده و این در حالی است که مجبوریم با قیمت دولتی به مبلغ شش هزار و چهارصد تومان بفروشیم. سال گذشته یازده هزار تن تولید شکر داشتیم و طبق برآوردها تولید امسال با افزایش شصت درصدی به نوزده هزار تن خواهد رسید. در صورت فروش محصول با قیمت بازار مبلغی بالغ بر 300 میلیارد تومان عاید شرکت می شود و در صورتیکه با قیمت دولتی بفروشیم این درآمد به نصف کاهش یافته و هزینه های انجام یافته را نیز تامین نخواهد کرد.

✅ قاسم محمدی رئیس هیئت مدیره شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان در این جلسه ضمن تاکید بر برگزاری مرتب جلسات هیئت مدیره اظهار داشت: تا به امروز پوشش ۲۴ فقره جلسات هیئت مدیره از مورخه ۱۳۹۹/۱۰/۱۵ لغایت ۱۴۰۰/۲/۲۶ در ۱۶۷ بند و ۶۵ ساعت که ۱۵۸ بند طرح شده در جلسه محقق گردیده و ۹ بند هم در دست اقدام و انجام می باشد.

✅ قاسم محمدی در ادامه از پیگیری و پذیرش کد شناسه برای همه پرسنل شرکت توسط اعضاء هیئت مدیره خبر داد و افزود: ایجاد کازیه و عضویت شرکت کشت و صنعت دامپروری مغان در دبیرخانه امور مجلس نیز اتفاق دیگری بود که به سرانجام رسیده است.
وی در پایان گفت: ظرفیت جدید برای توسعه شرکتها در حال مطالعه با نگاه افزایش تولید، کاهش هزینه ها، صرفه جویی و رفع موانع توسعه ای و پروژه های در دست اصلاح و اقدام که قسمتی از آن به بهره برداری رسیده و تعدادی هم در آینده نزدیک به بهره برداری خواهد رسید.

 

 

 


✍ روابط عمومی شرکت کشت و صنعت و دامپروری و مغان