⏪ قاسم محمدی در جلسه ای که به منظور بررسی روند پیشرفت پروسه اداری اجرای طرح آبیاری زیرسطحی برگزار شد، ضمن بیان مطلب فوق و با تقدیر و تشکر از حضور پرشور و دشمن شکن پرسنل و مردم در راه پیمایی 22 بهمن افزود: با حکم مقام معظم رهبری و با دستور رئیس جمهور و تاکید وزیر جهاد کشاورزی در 2 هزار هکتار از اراضی کشور آبیاری زیرسطحی اجرا می شود که 1000 هکتار آن در شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان و 1000 هکتار دیگر در دشت کارون عملیاتی خواهد شد.

✅ به گزارش امور روابط عمومی و بین الملل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان قاسم محمدی، مدیرعامل شرکت اظهار داشت: طرح آبیاری زیرسطحی با هزینه دولت بصورت بلاعوض و رایگان اجرا خواهد شد که با برگزاری جلسات مختلف مقدمات اجرایی آن از قبیل نامه نگاری ها، فهرست بها و پیش پرداخت از سوی نهاد پیشران مرکز راهبردی ارائه شده و بزودی کلنگ آغاز پروژه به زمین زده خواهد شد.


✅ محمدی بیان کرد: 200 هکتار علاوه بر 1000 هکتاری که بصورت رایگان اجرایی می گردد، با تامین اعتبار از محل منابع داخلی شرکت عملیاتی می شود که امسال 100 هکتار از طرح بصورت پایلوت در مجتمع باغات میوه این بنگاه اقتصادی اجرا خواهد شد. 20 درصد از مبلغ این قرارداد بعهده شرکت بوده و 80 درصد بقیه با پیگیری ها و هماهنگی های بعمل آمده از طریق صندوق خدمات حمایت از کشاورزی تعهد و پرداخت خواهد شد.

✅ مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان اجرای آبیاری زیرسطحی در سطح 1200 هکتار و زهکشی 2 هزار هکتار از اراضی را انقلابی در این بنگاه اقتصادی توصیف کرده و گفت: زهدار بودن 2 هزار هکتار از اراضی شرکت در تقلیل میزان راندمان تولید و عملکرد نقش قابل توجهی داشته و اجرای زهکشی آن را به وزیر پیشنهاد داده ایم که ایشان نیز بر عملیاتی گردیدن زهکشی اراضی مزبور تاکید دارند.

✅ وی ادامه داد: تفاهمنامه اجرایی زهکشی 2 هزار هکتار از اراضی این بنگاه اقتصادی با شرکت خدمات مهندسی آب و خاک کشور (پارس) منعقد شده و امکاناتی جهت استقرار در شرکت مغان و مطالعه و اجرایی کردن طرح در اختیار شرکت طرف قرارداد گذارده شده است که بصورت پازل به پازل عملیاتی و هزینه اجرای آن از طریق مشارکت پرداخت خواهد شد.

✅ عسکر قوی پنجه، معاون اداری، مالی و بازرگانی شرکت خاطر نشان ساخت: اجرای 3 طرح آبیاری زیرسطحی در سطح 1200 هکتار، زهکشی 2 هزار هکتار از اراضی شرکت و طرح تولید قراردادی گوشت، اقدام ارزنده ای است که کارنامه درخشانی برای مدیریت خواهد بود. برای اجرایی کردن آبیاری زیرسطحی باید پروسه اداری پروژه به سرعت طی گردد تا هر چه سریعتر نسبت به عملیاتی نمودن آن اقدام شود.

✅ هوشنگ محمدی، مدیر امور فنی و عمرانی شرکت اظهار داشت: برای عملیاتی کردن پروژه آبیاری زیرسطحی جلسات مختلفی برگزار شده است که آخرین مورد آن در حضور معاون آب و خاک وزیر و سایر مسئولین وزارتخانه بود و مقرر گردید، این طرح با تائیدیه سازمان برنامه و بودجه اجرایی گردد. تضمین کیفیت لوازم و تجهیزات برای حداقل 2 سال و خدمات لازم به مدت 10 سال توسط نهاد پیشران مجری طرح انجام گردد.

✅ وی افزود: قرارداد فیمابین پس از تائید دفتر حقوقی وزارتخانه به شرکت مغان ابلاغ خواهد شد و نظارت بر اجرای کار توسط سازمان جهاد کشاورزی استان و پایش و ارزیابی طرح توسعه توسط موسسه تحقیقات فنی و مهندسی صورت خواهد پذیرفت. هزینه اجرای طرح برای هر هکتار یونجه 250 میلیون تومان و برای باغ 100 میلیون تومان بدون ارزش افزوده خواهد بود. متن قرارداد تنظیم شده توسط این بنگاه اقتصادی از طریق مدیرعامل شرکت شهرک های کشاورزی به دفتر حقوقی وزارت جهاد کشاورزی ارسال گردیده و مورد تائید واقع گردیده و بزودی پروسه ترک تشریفات با طی مراحل قانونی انجام خواهد شد.

✍️روابط عمومی و امور بین الملل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان

تلگرام، اینستاگرام و ایتا
@keshtsanatemoghan