⏪ قاسم محمدی در جلسه ای که با مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت مهندسی تست تفسیر در خصوص بازیافت ضایعات قابل تبدیل کشاورزی و محیط زیست (بازیافت پسماند) داشت، ضمن بیان خبر فوق افزود: انشاالله بزودی قرارداد بازیافت ضایعات و پسماند منعقد گردیده و فاز اول آن اجرایی می شود. با توجه به اینکه بدلیل اصل چهل و چهاری بودن شرکت، اجرای طرح های مشارکتی بیش از یکسال مقدور نمی باشد، به مدت یکسال اقدام به انعقاد قرارداد کرده و پس از اتمام مدت مذکور تمدید صورت خواهد گرفت و مصوبه تمدید قرارداد فوق الذکر از طریق مجمع پیگیری و اخذ خواهد شد.

✅ به گزارش امور روابط عمومی و بین الملل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان قاسم محمدی، مدیرعامل شرکت اظهار داشت: علیرغم محدودیت منابع که امکان سرمایه گذاری های توسعه ای را سلب می کند، اقدامات زیادی در این خصوص انجام گرفته و سرمایه گذاری های عمرانی قابل توجهی را در حوزه های زراعی، دامی، باغی و صنعتی انجام داده ایم. احداث جایگاه های خشک، مرکز تغذیه، گوساله دانی، سیلوی خندقی، حوضچه های رزروار و آبگیر ایستگاه پمپاژ، نهالستان و باغ مادری، باغ الگویی متراکم، اجرای سیستم آبیاری تحت فشار به میزان 650 هکتار، تکمیل زنجیره ارزش همچون راه اندازی خطوط تولید روغن زرد کره حیوانی، ماست موسیر و همچنین راه اندازی شیشه پرکنی تمام اتوماتیک روغن زیتون را اجرایی کرده ایم.

✅ محمدی بیان کرد: طرح تولید قراردادی گوشت در چهار نقطه کشور اجرایی می گردد که در شمالغرب کشور نیز شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان بعنوان سرقطب انتخاب شده و عملیات اجرایی 10 هزار راس دام سنگین و 100 هزار راس دام سبک آغاز گردیده است. نهاده های دامی برای اجرای این طرح با حمایت شرکت پشتیبانی امور دام کشور از طریق اتحادیه دامداران استان اردبیل تامین شده و دام ها پس از پرواربندی تحویل می گردد.

✅ مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت: اخیراً برای تنظیم بازار گوشت کشور، حمایت از مصرف کنندگان و کنترل گرانی تعدادی از دام های پرواری سنگین بارگیری و در کشتارگاه های تهران ذبح شده و در بازار هدف عرضه شد. بدلیل تاثیرگذاری شرکت در این امر نقش شرکت مغان در زمینه تنظیم بازار تهران به بحث روز بیت رهبری، ریاست جمهوری و مجلس تبدیل شده است.

✅ وی ادامه داد: در حال حاضر بازار تهران نیاز مبرم به گوشت گوسفند داشته و در همین راستا فاز اول پرواربندی دام سبک با 20 هزار راس راه اندازی خواهد شد. در آینده نزدیک فازهای دوم و سوم این طرح عملیاتی شده و با راه اندازی فازهای مذکور شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان به تعهد خود مبنی بر تامین 100 هزار راس دام سبک عمل خواهد کرد.


✅ حسن نظیفی، رئیس هیئت مدیره و معاون کشاورزی و دامپروری شرکت خاطر نشان ساخت: طرح بازیافت پسماند طرح خوبی بوده و با عقد قرارداد می توان نسبت به شروع همکاری ها اقدام کرد. در ابتدای کار بهتر است، در سطح کوچک و بصورت آزمایشی به اجرای طرح بپردازیم.

✅ مختار اسدپور، دبیر شورای هماهنگی و برنامه ریزی مدیران و دبیر اجرایی کارگروه های تخصصی شرکت بیان کرد: یکی از روش ها در زمینه پسماند تولید زغال از ضایعات بوده و محصول مذکور از مواد قندی بدست آمده و گرانقیمت می باشد و در صنایع خاصی مثل پتروشیمی استفاده می گردد.

✅ وی ادامه داد: سه مورد طرح در این خصوص ارائه شده است که چون این طرح ها دانش بنیان می باشد، دولت 40 درصد از اجرای طرح را بصورت بلاعوض وام داده و شرکت می بایستی 60 درصد مابقی را تقبل نماید. اگر بحث دانش بنیان را پی بگیریم و به اخذ وام اقدام کنیم، اقدام ارزنده ای خواهد بود و ما می توانیم، بسته به وسع شرکت، طرح را گام به گام پیش ببریم.

✅ مهران محرابی، مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت مهندسی تست تفسیر اظهار داشت: بر اساس بررسی ها نزدیک به 100 تا 150 هزار تن ضایعات کلیه عملیات مجتمع عظیم شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان بوده و از این میزان می توان 40 هزار تن محصول بدست آورد و خام فروشی آن به ازای هر تن 25 دلار بوده و در طول سال 300 الی 350 میلیارد تومان پتانسیل فروش دارد.

✅ وی اضافه کرد: نرخ بازدهی سرمایه گذاری برای 150 هزار تن 30 الی 40 درصد بوده و دوره بازگشت سرمایه سه ساله و قابلیت استفاده و بهره برداری برای 15 سال را دارد. حسن این طرح این است که ترکیبی و ماژور به ماژور اضافه شده و اگر 50 میلیارد تومان سرمایه گذاری بشود، از خودش زایش تولید می کند و سال بعد مبلغ 100 میلیارد تومان برای شرکت عایدی خواهد داشت.

✅ مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت مهندسی تست تفسیر تاکید نمود: این طرح نیازهای زیستی را تامین کرده و مسئله پساب را هم حل می نماید. قیمت تمام شده آن پایین بوده و در اجرای طرح امکان تخفیف دادن در قیمت با نسبت توافقی و لحاظ کردن دانش فنی و اجرا و شراکت به نسبت مورد توافق وجود دارد.

✅ لازم بذکر است، در این جلسه معاون فنی و صنعتی، مدیران دامپروری، زراعت، فنی و عمرانی، فنی و مهندسی توسعه، رفاه و خدمات عمومی، امور روابط عمومی و بین الملل، کارخانه قند، رئیس واحد فرآوری و مشاور حقوقی مدیرعامل شرکت نیز حضور داشتند.


✍️امور روابط عمومی و بین الملل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان

تلگرام، اینستاگرام و ایتا
@keshtsanatemoghan