⏪ حسین فرج الهی، رئیس حوزه شمالغرب به همراه مهندس طالبی، رئیس بانک گردشگری اردبیل با قاسم محمدی، مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان دیدار و گفتگو کرد. در این دیدار محمدی، مدیرعامل شرکت ضمن بیان خبر فوق اظهار داشت: ما بدنبال توسعه اگروتوریسم در شرکت مغان بوده و با توجه به توجیه فنی و اقتصادی آن مطالعات مربوط به این امر انجام گرفته است.

✅ به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان قاسم محمدی، مدیرعامل شرکت افزود: یکی از کارهای ماندگاری که می توان انجام داد، توسعه اگروتوریسم بوده و در همین راستا می توان سرمایه گذار آورد که نهاد مالی مثل بانک می تواند، در جهت توسعه گردشگری کشاورزی پشتیبانی کند. هر چند شرکت مغان زیر شمول واگذاری اصل 44 قرار دارد و مشارکتی های این بنگاه اقتصادی بیش از یکسال امکانپذیر نیست ولی ما آماده این همکاری بوده و می توانیم با اخذ مجوز از مجمع اقداماتی را انجام دهیم.

✅ محمدی بیان کرد: علیرغم اینکه با بانک های کشاورزی و ملی همکاری هایی داریم، منتهی خودمان را محدود نکرده ایم و با سایر بانک ها نیز تعامل داریم و می توانیم با بسط این همکاری ها با بانک گردشگری نیز در خصوص حمایت های تسهیلاتی از کارکنان و مشارکت در عقود مختلف 

با یکدیگر تعاون و همکاری نماییم. نهاد مالی و بانکی آورده و اعتبار داشته و با هم پوشانی می توانیم، کنسرسیومی عمل بکنیم.

✅ مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان در ادامه گفت: این بنگاه اقتصادی ارتباطاتی با کشورهای فرانسه، صربستان، ایتالیا، آذربایجان و ازبکستان داشته و سرمایه گذاری ها و تهاترهای مالی با آنها انجام خواهد داد و در این خصوص با عقد تفاهمنامه می توان از ظرفیت های بانک گردشگری نیز بهره برداری نمود.

✅ وی ترنوول مالی شرکت کشت و صنعت مغان را 4 هزار میلیارد تومان اعلام نموده و اضافه کرد: سال گذشته 600 هزار تن محصول تولید گردیده و امسال این میزان به بیش از 700 هزار تن افزایش پیدا کرده است و در طی سه سال آتی ارتقای آن به یک میلیون تن هدفگذاری شده و در همین راستا اصلاحاتی در مجتمع های دامپروری، زراعت، باغات و صنایع انجام گرفته است. پرداخت مالیات، آب بها و سایر خدمات بروزرسانی شده و نزدیک 200 میلیارد تومان از بدهی های بخش خصوصی و تسهیلات بانکی پرداخت گردیده است.

✅ قاسم محمدی تاکید نمود: دام های فروش رفته به منظور تنظیم بازار مصرف، حمایت از مصرف کنندگان و کنترل گرانی بوده و در بازار گوشت کشور تاثیرگذار است. زنجیره ارزش از 7 مورد به 11 مورد ارتقا یافته است و سلسله اقدامات دیگری از جمله همکاری با صربستان در خصوص تهیه بذر مورد نیاز کشور و منطقه در دستور کار می باشد.

✅ حسین فرج الهی، رئیس حوزه شمالغرب بانک گردشگری ضمن بیان اینکه حضور مدیرعامل شرکت کشت و صنعت مغان در این بنگاه اقتصادی فرصت مغتنمی است، اظهار داشت: آینده اقتصاد ایران وابستگی تنگاتنگی با کشاورزی دارد و هر شخصیت حقیقی و حقوقی خاک و آب داشته باشد، حرف های بسیاری نیز برای گفتن خواهد داشت و جا دارد، بانک گردشگری در این زمینه سرمایه گذاری بکند.

✅ وی افزود: گروه مالی گردشگری بانک خصوصی- تجاری بوده و دارای سهام در بورس می باشد و سرمایه گذاری های کلانی در صنعت بخصوص صنعت فولاد انجام داده است که فولاد سیرجان، بافق، کرمان، بناب و گل گهر از آن جمله است. این بانک در حوزه توریسم نیز فعال بوده و سرمایه گذاری های قابل توجهی در این بخش انجام داده است. سیتی سنتر اصفهان، میکامال کیش و هتل های بسیاری که در مشهد، شمال و کیش توسط بانک گردشگری راه اندازی گردیده از آن جمله است.

✅ این مدیر اذعان کرد: پارساباد مغان جای ارزشمندی بوده و ما در نظر داریم، باجه ای در این شهر پررونق ایجاد کنیم و به مرور با مشاهده عملکرد آن با اخذ مجوز از بانک مرکزی تبدیل به شعبه خواهیم کرد و امیدواریم با ارتباط و همکاری با شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان برای اعطای تسهیلات به پرسنل شرکت و همچنین ارائه سایر خدمات بانکی به این بنگاه اقتصادی در جهت هم پوشانی همدیگر گام های بلندی برداریم.

✅ لازم بذکر است، در این جلسه معاون مالی، اداری و بازرگانی و همچنین مدیران برنامه ریزی و بودجه، رفاه و خدمات عمومی، روابط عمومی و امور بین الملل و مشاور بازرگانی مدیرعامل شرکت نیز حضور داشتند.


✍️روابط عمومی و امور بین الملل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان

تلگرام، اینستاگرام و ایتا
@keshtsanatemoghan