⏪ قاسم محمدی، مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان قبل از حضور در نماز جمعه مورخه 30 دیماه سال 1401 و استماع خطبه ها و اقامه نماز به امامت حجت الاسلام عزیزی، امام جمعه بیله سوار با ایشان در دفتر نماینده ولی فقیه در شهرستان بیله سوار دیدار و گفتگو کرد.

✅ به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان قاسم محمدی، مدیرعامل شرکت، دفاتر امامان جمعه را محل امن معنوی مردم توصیف کرده و اظهار داشت: اینجانب به روحانیت معزم ایمان داشته و قلباً علاقمندم. ما افسر انقلاب بوده و در خدمت مردم و نظام هستیم. افزون بر این با توجه به مسئولیت اجتماعی شرکت در مسائل فرهنگی پیشقدم و پیشگام بوده و اقدامات زیادی نیز در این راستا صورت گرفته است.

✅ وی افزود: حدود 50 سال از عمر تاسیس شرکت مغان گذشته و سالیان سال است که اقدامات زیربنایی در آن انجام نمی شود. با در نظر گرفتن این موضوع که عدم سرمایه گذاری های عمرانی و تجهیز کمبودها به مرور زمان به استهلاک و فرسودگی این بنگاه اقتصادی می انجامد، نهایت سعی و تلاش مدیریت بر صرفه جویی، مدیریت هزینه ها و سرمایه گذاری از محل منابع داخلی با تکیه بر افزایش بهره وری و راندمان است.


✅ محمدی بیان کرد: اصل 44 مانع اساسی و دلیل عمده متوقف شدن بسیاری از سرمایه گذاری ها در شرکت کشت و صنعت مغان بوده و این بنگاه اقتصادی را از تخصیص اعتبارات و سرمایه گذاری های دولتی، اخذ تسهیلات بانکی، تضامین، وثایق، عرضه اوراق بهادار و مشارکت خصوصی و دولتی محروم کرده است. خروج از شمول واگذاری اصل 44 به لحاظ برداشتن قفل توسعه شرکت مهم بوده و ما شاه کلید و رمز گشایش جهش تولید و ایجاد اشتغال مولد و پایدار در این بنگاه اقتصادی که همان تعیین تکلیف آن است، را به وزارتخانه، ریاست جمهوری و مجلس رسانده ایم.

✅ مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت: مسائل قهری همچون کاهش نزولات آسمانی، کمبود منابع آبی و بحران ناشی از آن تهدید جدی است که شرکت مغان از سال گذشته بیشتر با آن مواجه گردیده است. در طول سه- چهار سال اخیر آورده ارس از محل آب ذخیره شده در پشت سدها بشدت تقلیل یافته و این مشکل در اواخر عملیات داشت امسال به شکل حادتری خود را نشان داده و موجب خسارت هایی به برخی از مزارع شد. امسال با تلاش های شبانه روزی پرسنل با استفاده از پمپ ها از ته مانده قطرات آب داخل کانال ها بهره برداری نموده و تا حدی این معضل را مدیریت کردیم.

✅ وی تصریح نمود: پیش از این ماهانه 8 میلیارد تومان از بابت نهاده ها پرداخت می شد که با رهاسازی قیمت نهاده ها بهای آن به میزان 1000 درصد افزایش پیدا کرده و در حال حاضر 80 میلیارد تومان برای تامین و خریداری آن هزینه می گردد.

✅ قاسم محمدی تاکید کرد: علیرغم عوامل محدودکننده، ما با اعتقاد به این امر که در کار جهادی بن بست وجود ندارد، با تلاش همکاران زحمتکش نهایت کوشش را برای افزایش سطح، حجم و میزان تولید و ارتقای راندمان و بهره وری انجام داده و درآمدهای ناشی از آن را صرف مسائل رفاهی- معیشتی پرسنل و سرمایه گذاری عمرانی و تجهیز شرکت مصروف می داریم که اجرای 120 هکتار اصلاح و نوسازی باغات در سال گذشته و برنامه ریزی برای گذاشتن 300 هکتار جبرانی درختان فرسوده مجتمع باغات، اجرای پروژه های سرمایه گذاری در مجتمع دامپروری همچون ساخت جایگاه های دام خشک، مرکز تغذیه، احداث 2 سیلوی خندقی 25 هزار تنی و انتقال جنین جرزی به تعداد 1000 راس در طول دو سال آینده، اجرای آبیاری تحت فشار در بخش های 6 و 7 به میزان 650 هکتار، برنامه ریزی برای اجرای آبیاری زیرسطحی به میزان 1200 هکتار در مجتمع های زراعت و باغات، تکمیل زنجیره ارزش در کارخانه لبنیات و راه اندازی خط تولید روغن زرد و برنامه ریزی برای راه اندازی خط تولید ماست موسیر در واحد صنعتی مزبور، راه اندازی بسته بندی شکر 900 گرمی در کارخانه قند مغان، راه اندازی شیشه پرکنی روغن زیتون در کارخانه پروسس میوه و 

برنامه ریزی برای راه اندازی بسته بندی رب در قوطی های شیک و مشتری پسند، راه اندازی زنبورداری و همچنین برنامه ریزی برای ایجاد سایت های پرورش اسب و گاومیش از محل منابع داخلی از آن جمله است.

✅ حجت الاسلام عزیزی، امام جمعه بیله سوار اظهار داشت: منطقه مغان مجموعه یکپارچه بوده و روزی و درآمد بسیاری از همشهریان ما در بیله سوار از محل فعالیت آنان در شرکت مغان می باشد. درآمد ناشی از این امر که از طریق تولید محصولات استراتژیک در این بنگاه اقتصادی ناشی می شود، در رونق اقتصادی منطقه من جمله شهرستان بیله سوار تاثیر قابل توجهی داشته و این موضوع مایه فخر و مباهات است. خبرهای خوب و امیدبخشی از فعالیت های انجام گرفته در شرکت مغان به گوش می رسد که نشانگر توسعه در نگین کشاورزی ایران است.

✅ وی بیکاری را مشکل عمده منطقه توصیف نموده و اضافه کرد: انتظار این است که در شرکت های فعال در منطقه در خصوص ایجاد اشتغال جرقه هایی زده شود. حتی قرار است، سرمایه گذارانی به منطقه تشریف فرما شده و سرمایه گذاری هایی انجام دهند که این امر ظرفیت جدیدی برای ایجاد اشتغال در شهرستان های شمالی استان اردبیل ایجاد می کند و باید نهایت حمایت از این سرمایه گذاران و رفع مشکل بیکاری جوانان صورت پذیرد. مردم فقیر مشکلات بسیاری دارند و انتظار از مسئولان این است که در برنامه ریزی های خویش اقشار آسیب پذیر را مد نظر قرار دهند.

✅ لازم بذکر است، در این دیدار حجت الاسلام قربانی، رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان بیله سوار و حجت الاسلام فاضل بازیار، مشاور حقوقی مدیرعامل و برخی از مدیران شرکت همچون کیومرث برقی، مدیر امور رفاه و خدمات عمومی؛ کیکاوس پوراصغر، مدیر روابط عمومی و امور بین الملل و یوسف روزگاری، مدیر امور فرهنگی و مراسمات شرکت نیز حضور داشتند. مدیرعامل شرکت و جمع حاضر پس از این دیدار در نماز عبادی- سیاسی جمعه شهرستان بیله سوار مغان شرکت نمودند.

✅ حجت الاسلام عزیزی، امام جمعه بیله سوار در خطبه های نماز جمعه ضمن تقدیر و تشکر از مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت: مدیرعامل شرکت مغان زحمات زیادی برای مغان و شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان می کشند. سال گذشته مشکل عشایر را در خصوص تامین علوفه حل نموده و امسال نیز به هنگام بارش برف با گسیل داشتن تجهیزات این بنگاه اقتصادی برای برفروبی اقدام کرده و در تسهیل تردد خودروها یاری نمودند. این امر مایه افتخار است.

✅ وی با اشاره به مشکلات اصل 44 ادامه داد: در صورتیکه شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان از اصل 44 خارج گردد، برای چند هزار نفر اشتغال ایجاد خواهد شد. درد ما این است که تمام صنایع مادر تسهیلات میلیاردی از دولت گرفته و اشتغال های چندبرابری در شیراز، اصفهان و اراک ایجاد می شود ولی در منطقه ما علیرغم قدرت، پتانسیل و ظرفیت با موانع زیادی دست به گریبان هستیم.

✍️روابط عمومی و امور بین الملل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان

تلگرام، اینستاگرام و ایتا
@keshtsanatemoghan