⏪ اختتامیه اولین دوره جام ورزشی دشت مغان که با حضور 500 ورزشکار در رشته های مختلف ورزشی با میزبانی شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان به مناسبت دهه بصیرت برگزار شده بود، انجام شد.

✅ به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان قاسم محمدی، مدیرعامل شرکت با بیان اینکه شرف، پاکدستی، مقاومت و ایستادگی در مقابل قهر طبیعت جاری است، اظهار داشت: دوره جدید مدیریتی را در شرایطی قبول مسئولیت نمودم که تکانه های حاصل از رهاسازی و آزادسازی قیمت نهاده ها اتفاق افتاده و ما مجبوریم، نهاده های دامپروری اعم از ذرت و کنجاله سویا را 10 برابر گران تر از قبل خریده و بجای 8 میلیارد تومان 80 میلیارد تومان بپردازیم. در حال حاضر تامین گوشت کشور در بازار قهقهرایی حاصل از تحریم ناجوانمردانه استکبار جهانی انجام می شود و نهایت تلاش ما این است که با تامین امنیت غذایی آسیبی به نظام بهره برداری کشاورزی و اقتدار غذایی کشور وارد نشود.


✅ محمدی چنین بیان کرد: مقام معظم رهبری فضای مجازی را شبکه اجتماعی لجام گسیخته توصیف نموده و از وضعیت موجود حاکم بر آن گلایه دارند. بنده به شخصه از جریان حاکم بر افکار عمومی گلایه مندم. افکار عمومی جامعه قابل احترام بوده و انتقاد، ارائه پیشنهاد و حتی بازخواست مدیرعامل حق آنان است. منتهی عده ای مغرضانه و غرض ورزانه درصدد سیاه نمایی وضع موجود هستند که این جریان با هویدا شدن حقیقت ها مطرود خواهند شد.

✅ مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت: جهت تامین شکر مورد نیاز کشور و برای افزایش طول بهره برداری کارخانه قند مغان علاوه بر کشت چغندر قند در شرکت و قراردادی که با زارعین منطقه و شهرستان های اردبیل و مشگین شهر بسته شده بود، از سایر استان ها نیز به خریداری محصول و حمل آنها به کارخانه مزبور اقدام شد تا پس از فرآوری تبدیل به شکر سفید شده و در بسته های 900 گرمی با برند مغانه عرضه گردد.

✅ وی ادامه داد: نیروی انسانی شرکت سرمایه اصلی شرکت بوده و به برکت وجود مدیران امورات، کارشناسان و کارگران شاغل در این بنگاه اقتصادی حال سرمایه اجتماعی شرکت خوب می باشد و امیدوارم با سیطره و گسترش فکر فداکاری و روحیه جانبازی این امر بهتر نیز شود.

✅ قاسم محمدی تصریح نمود: زهکشی 2 هزار هکتار از اراضی زهدار شرکت، اجرای 1200 هکتار آبیاری زیرسطحی، تکمیل زنجیره ارزش و تولید قراردادی گوشت به میزان 100 هزار راس دام سبک و 10 هزار راس دام سنگین در دستور کار قرار داشته و مقدمات اجرایی آن انجام شده است. شرکت مغان فاقد سند جامع توسعه بوده و بزودی با تدوین سند، این بنگاه اقتصادی صاحب سند توسعه ای خواهد شد.

✅ عضو هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان اذعان کرد: سال گذشته شرکت مغان بدلیل کم آبی ناشی از قهر طبیعت در آبیاری مزارع با مشکلات فراوانی روبرو شد و جهت مدیریت بحران بوجود آمده از پمپ های سیار استفاده نموده و مجبور شد از ته مانده آب کانال ها بهره برداری نماید. علیرغم وضعیت موجود با افزایش راندمان 30 الی 40 درصدی تولید محصولات در 2 سال پی در پی رکورد بی سابقه ای در طول تاریخ تاسیس شرکت ثبت گردید.

✅ وی در پایان اضافه کرد: مانع اساسی در توسعه این بنگاه تولیدی اصل 44 می باشد که محدودیت های زیادی را از لحاظ تخصیص اعتبارات دولتی، انجام سرمایه گذاری های دولتی، اخذ تسهیلات بانکی، عرضه اوراق بهادار، اخذ تضامین، وثایق و مشارکت اعم از دولتی و خصوصی بوجود آورده است و ما معتقدیم بایستی این شرکت بعنوان نگینی در دولت بماند و در جهت تامین امنیت غذایی و رفع وابستگی کشور به سایرین همت گمارد.

✅ سرهنگ علی پیرجاهد، فرمانده نیروی مقاومت بسیج ناحیه شهرستان پارساباد مغان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس، حرم، مدافعین سلامت و شهدای والا مقام دشت مغان اظهار داشت: حماسه 9 دی بعنوان میثاق امت با ولایت، نمایش بصیرت مردمی و نماد قدرت مردم بوده و فتنه های بالقوه و بالفعل جامعه را خاموش کرد و فتنه گران و فتنه سازان را شرمنده نمود.

✅ وی افزود: شهید سلیمانی با شکسته نفسی خاصی که داشت، موثر بودنش را در سایه وقف و بخش نمودن عمرش برای انقلاب می دانست. ما نیز با تاسی از آن قهرمان ملی باید بجای ولایت پذیری ولایت باوری را بیشتر از پیش در بطن و متن زندگی مان ساری و جاری بکنیم. محبوبیت فزاینده سردار سلیمانی نیز بیشتر بدین سبب بوده است که شخصیتی متواضع داشته و با رفتارش در دل ها نفوذ کرده و ماندگار شد.

✅ سرهنگ پیرجاهد چنین بیان داشت: در جامعه خیرین سلامت و خیرین مسجدساز و مدرسه ساز افراد زیادی وجود دارند که اقدامات خیر آنان منشا آثار و برکات فراوانی است و در جای خویش ارزنده و شایسته می باشد. به زعم اینجانب خیرین انسان ساز بسی والاتر از بقیه بوده و سردار دل ها از زمره خیرین انسان ساز است.

✅ لازم بذکر است، در این مراسم شهزاد هنری، مداح اهل بیت عصمت و طهارت به مداحی پرداخته و در ادامه با اهدای حکم قهرمانی و جوایز از قهرمانان ورزشی تجلیل بعمل آمد.

✅ شایان ذکر است، در این مراسم حسن نظیفی، رئیس هیئت مدیره و معاون کشاورزی و دامپروری و جمعی از مدیران و پرسنل شرکت، امام جمعه اصلاندوز، فرماندهان سپاه پارساباد و اسلام آباد و همچنین شهردار، فرماندهان نیروی انتظامی و هنگ مرزی، مدیران آموزش و پرورش و اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان پارساباد مغان نیز حضور داشتند.


✍️روابط عمومی و امور بین الملل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان

تلگرام، اینستاگرام و ایتا
@keshtsanatemoghan