⏪ مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره شرکت کشت و صنعت مغان در کنار سلسله دیدارهایی که با مقامات عالیه جمهوری آذربایجان داشتند، جهت گسترش و تعمیق همکاری ها با کارآفرینان کشور مزبور نیز دیدار و گفتگو کردند.

✅ به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان قاسم محمدی، مدیرعامل شرکت اظهار داشت: شرکت مغان بزرگترین بنگاه اقتصادی استان اردبیل بوده و تاسیس آن بعنوان بزرگترین مجتمع کشت و صنعت کشور ایران و یکی از مطرح ترین آن در سطح دنیا در سال ۱۳۵۳ انجام گرفته است. این شرکت با داشتن ۲۳ هزار هکتار مجموعه وسیعی از فعالیت های زراعی، باغی، دامی و صنعتی را بصورت یکجا در خود گرد آورده است و با حجم تولید سالانه ۷۰۰ هزار تن در ایجاد اشتغال مولد و پایدار چندین هزار نفر بصورت مستقیم و غیرمستقیم، رونق اقتصادی منطقه و استان، بهره گیری از تکنولوژی پیشرفته کشاورزی و ترویج آن موثر بوده و الگویی برای سایر شرکت ها و کشاورزان گردیده است.

✅ وی افزود: با توجه به اشتراکات دینی، مذهبی، فرهنگی، تاریخی و همچنین اشتراکات منافع دوطرف در زمینه های اقتصادی و تامین امنیت غذایی لازم است، همکاری های طرفین بیش از پیش گسترش یافته و تعمیق پیدا کند. شرکت مغان بعنوان شرکت مادر در زمینه تولید با کشورهای زیادی من جمله صربستان تفاهمنامه همکاری داشته و تعاملات سازنده و موثری با آنان برقرار نموده است.

✅ محمدی چنین بیان کرد: این بنگاه اقتصادی در زمینه های متفاوتی می تواند همکاری های دوجانبه و چندجانبه داشته باشد که تامین گوشت گرم، تلیسه، فروش بذر گندم و سایر محصولات، فروش میوه و نهال، کشت فراسرزمینی و تبادل مهارت ها، تجربیات و دانش فنی از آن جمله است. با توجه به اینکه شرکت مغان پیش از این نیز با کاشت چغندر قند در جمهوری آذربایجان و تبدیل آن به شکر در کارخانه قند مغان همکاری های خوبی با طرف مقابل داشته است، برای تداوم این امر اعلام آمادگی می نماید.

✅ مدیرعامل شرکت کشت و صنعت مغان گفت: توسعه سطح همکاری ها بین دو کشور دوست و برادر به نفع هر دو طرف بوده و منافع اقتصادی پایداری را به همراه دارد. وزیران کشاورزی هر دو کشور نیز پیگیر این امر بوده و به توافق برد_ برد تاکید دارند.

✅ قدیر پسندی، نایب رئیس هیئت مدیره و معاون مالی، اداری و بازرگانی تصریح نمود: شرکت مغان با داشتن حجم و گستره فعالیت در حوزه های مختلف دارای تجارب مفید در حوزه های مختلف کشاورزی، باغی، دامی و صنعتی بوده و علاقمند به تبادل این مهارت ها با طرف آذربایجانی می باشد.

✅ وی اضافه نمود: ما تمایل به کشت فراسرزمینی در اراضی کشاورزی جمهوری آذربایجان داشته و در صورت عقد تفاهمنامه می توانیم نسبت به کاشت محصولات مختلف اقدام و در صورت نیاز به ایجاد باغات نهال های مورد نیاز شما را تامین بکنیم. خریداری محصولات تولیدی آذربایجانی ها و فروش محصولات تولیدی کارخانه لبنیات شرکت در جمهوری آذربایجان در صورت نیاز در سایر موارد نیز همکاری ها قابل تحقق است.

✅ اسداله محسن زاده، عضو هیئت مدیره شرکت اظهار داشت: شرکت مغان رتبه خوبی در بذر داشته و علاوه بر تولید در تامین آن در منطقه، استان و کل کشور فعالیت می کند. جمهوری آذربایجان نیازمندی هایی در خصوص سویا و شیر خشک دارد که با تداوم تعامل و در صورت تمایل طرف مقابل می توانیم نسبت به تامین نیاز اقدام کنیم.

✅ رستم نقی یئف، رئیس انجمن کارآفرینان آذربایجان در شهرستان گوران بوی اظهار داشت: جمهوری آذربایجان اراضی کشاورزی مرغوب و حاصلخیزی داشته و در زمینه های مختلف آماده همکاری با طرف ایرانی است. کشت گوجه فرنگی جهت تامین نیاز کارخانه رب شرکت مغان، خرید گوساله از شرکت مغان به جهت اقتصادی بودن تولید شیر در آذربایجان و همچنین کشت بصورت پایلوت و در صورت راندمان مناسب گسترش آن از جمله مواردی است که می تواند محل تبادل نظر، توافق و عقد قرارداد باشد.

✅ لازم بذکر است، بزودی متقابلاً هیئت تجاری، اقتصادی و کشاورزی از جمهوری آذربایجان به شرکت کشت و صنعت مغان سفر خواهد کرد. پیش بینی می شود، مراودات مفید و موثری میان تولیدکنندگان، کارآفرینان، سرمایه گذاران و تجار آذربایجان با شرکت مغان تنظیم و عملیاتی شود.

✍️روابط عمومی و امور بین الملل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان

تلگرام، اینستاگرام و ایتا
@keshtsanatemoghan