⏪ قاسم محمدی، مدیرعامل شرکت کشت و صنعت مغان به همراه منصور کریمی، مدیر مجتمع دامپروری شرکت از پژوهشگاه بایو فارم ابن سینا، تولیدکننده انحصاری جنین گاو و گاومیش وابسته به جهاد دانشگاهی بازدید بعمل آورد.

✅ به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان قاسم محمدی، مدیرعامل شرکت ضمن ارائه توضیح ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در این بنگاه اقتصادی در زمینه های زراعی، دامی، باغی و صنایع اظهار داشت: دامپروری شرکت مغان با داشتن 21 هزار راس دام سنگین بزرگترین مجتمع دامپروری ایران می باشد و شیر خام آن برای تولید انواع مشتقات لبنی در کارخانه لبنیات بزرگترین واحد اقتصادی استان در منطقه مغان مورد استفاده قرار می گیرد.

✅ وی افزود: جهت تامین نیاز کشور در زمینه گوشت گرم اخیراً شرکت کشت و صنعت مغان در طرح تولید قراردادی گوشت کشور موسوم به طرح تسهیل گری مشارکت نموده و با توسعه گوسفندداری بعنوان سرقطب شمالغرب کشور در زمینه پرواربندی گوسفند عمل خواهد نمود. بر اساس طرح تسهیل گری که با حمایت وزارت جهاد کشاورزی و شرکت پشتیبانی امور دام کشور انجام می گیرد، نهاده های لازم به مدت 4 ماه در اختیار شرکت مغان قرار داده شده و این شرکت در مدت مذکور به پروار کردن دام های سبک اقدام خواهد کرد. افزون بر این برای تامین ذخیره استراتژیک گوشت کشور توسعه دامپروری شرکت و ایجاد سایت جدید 20 هزار راسی پرورش دام سنگین هدفگذاری شده و در دستور کار قرار دارد.

✅ محمدی هدف بازدید از پژوهشگاه را آشنایی با فعالیت های آن و استفاده از ظرفیت های پژوهشگاه در زمینه تولید انواع جنین در مجتمع دامپروری این بنگاه اقتصادی ذکر نموده و چنین بیان کرد: هدف و استراتژی ما در مجتمع دامپروری شرکت مغان افزایش پتانسیل ژنتیکی گله و ارتقای راندمان تولید و بهره وری می باشد که انتقال جنین و استفاده از این تکنیک در مجتمع دامپروری برای تولید بالا از موثرترین روش ها می باشد.

✅ دکتر نادری، رئیس پژوهشگاه ابن سینا؛ شرکت کشت و صنعت مغان را فرصت مناسبی برای شروع همکاری دانسته و ابراز داشت: پژوهشگاه ابن سینا با تمام توان آماده همکاری با شرکت کشت و صنعت مغان در زمینه انتقال جنین و توسعه نژاد گاو جزری و گاومیش می باشد.

✅ در این دیدار مقرر گردید، با همکاری دو مجموعه با استفاده از تکنیک انتقال تولید گوساله نژاد هلشتاین، تولید گوساله نژاد جزری و همچنین تولید و توسعه گاومیش عملیاتی شود.

✅ لازم بذکر است، با تولید و توسعه نژاد جزری و همچنین گاومیش با تولید بیشتر کیفی این دو نژاد زمینه برای تولید محصولات کیفی از قبیل روغن زرد کیفی و ماست گاومیش مهیا شده و به سبد کالای تولیدات شرکت افزوده خواهد شد.

✍️روابط عمومی و امور بین الملل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان

تلگرام، اینستاگرام و ایتا
@keshtsanatemoghan