⏪ مدیرعامل شرکت کشت و صنعت مغان در جلسه صبحانه کاری با مهندس ملزوماتی، مهندس خامنوی، مهندس مولوی از مدیران عامل ادوار؛ بهمن قوجه بگلو، از مدیران اسبق و مدیران امور شرکت حضور یافته و با آنان دیدار و گفتگو کرد.

✅ به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان قاسم محمدی، مدیرعامل شرکت اظهار داشت: این جلسه مقدمه ای برای برگزاری اولین نشست و هم اندیشی مدیران عامل نیم قرن بزرگترین بنگاه اقتصادی استان اردبیل برای تبادل نظر و افکار، بانک خرد جمعی، بکارگیری تجارب و الگوهای فکری و اجرایی 50 سال گذشته بعنوان ذخایر ارزشمند و سرمایه های اجتماعی- مدیریتی می باشد. مدیران عامل ادوار شرکت خزانه بوده و حضور این عزیزان فرصت و غنیمتی برای بنده و شرکت مغان است.

✅ وی افزود: برای کسانی که طی سالیان دور در راس مدیریت شرکت مغان بوده اند، شرایط فعلی آن بوضوح قابل درک است. در جهان امروزی شیوه مدیریت سنتی خروجی قابل قبولی نداشته و باید برای بازار جهان برنامه کارشناسی شده مطابق با آخرین متدهای علمی در این حوزه داشت.

✅ محمدی چنین بیان کرد: یکی از مشکلات شرکت ناقص ماندن زنجیره تولید در آن است. مدیران عامل ادوار هر کدام به نوبه خود اقدامات زیربنایی انجام داده اند ولی بعداً این زنجیره قطع شده است و هیئت مدیره فعلی بعد از استقرار، از دو سال پیش یکسری کارهایی برای تکمیل آن انجام داده که بسته بندی شکر 900 گرمی و روغن زیتون شیشه ای از آن جمله است.

✅ مدیرعامل شرکت کشت و صنعت مغان گفت: در سلسله مراتب سازمانی وزیر در راس قرار داشته و مجمع و سپس هیئت مدیره شرکت در نوبت بعدی قرار دارد. علاوه بر جلساتی که هیئت مدیره بصورت هفتگی برگزار می کند، در کارهای اجرایی تقسیم کار شده است. افزون بر آن شورای مدیران، شورای معاونین و شورای روسای ادارات برگزار می گردد. ما باید عدالت را در نظر داشته و نبایستی شرکت مغان را بصورت رابطه ای و جریانی نابود و یا کوچک کنیم.

✅ وی بیان داشت: در نظر داریم، مجمع سالانه مدیران عامل ادوار را برگزار کرده و در این جلسات می توان کمیته های متعددی را راه اندازی کرد. تشکیل اتاق فکر به هنرنمایی شرکت با توجه به پتانسیل های موجود، کمک می کند. ایده های سازنده مطرح شده در اتاق فکر مزبور جهت اجرایی شدن در جلسات هیئت مدیره مطرح گردیده و تصمیمات مقتضی اتخاذ خواهد شد.

✅ حسن نظیفی، رئیس هیئت مدیره و معاون کشاورزی و دامپروری شرکت اظهار کرد: اهداف بخش خصوصی با دولتی کاملاً متفاوت است. هیئت مدیره مستقر دولتی بعد از ابطال واگذاری شرکت را در 1399/10/15 از بخش خصوصی در حالی تحویل گرفت که حتی رفتار پرسنل هم با انتقال مدیریت تغییر پیدا کرده و قطب بندی هایی صورت گرفته بود.

✅ وی اضافه نمود: در حال حاضر در مرحله گذر از اصل 44 هستیم. بدلیل قرار داشتن شرکت مغان در زیر شمول اصل 44 تخصیص اعتبار دولتی، ارائه تسهیلات بانکی، سرمایه گذاری دولتی و حتی خصوصی و اجرای طرح های مشارکتی در آن ممنوع بوده و این مسئله، مشکلات زیادی را برای شرکت بوجود آورده است. در شرایط فعلی که با توجه به کاهش 40 درصدی منابع آبی با بحران بی سابقه ای مواجه هستیم، ارائه تسهیلات مربوط به اجرای سیستم های نوین آبیاری نیز به شرکت مغان ممنوع است. دولت به طرح های مزبور 85 درصد کمک بلاعوض می نماید که این بنگاه اقتصادی از دریافت آن بدلیل قرار گرفتن در اصل 44 محروم است.

✅ نظیفی چنین اظهار کرد: اخیراً اقداماتی برای اجرای آبیاری زیرسطحی در سطح 1200 هکتار از اراضی شرکت آغاز شده که 1000 هکتار آن با دستور رئیس جمهور محترم به وزارت جهاد کشاورزی بصورت بلاعوض و رایگان عملیاتی خواهد شد. با توجه به اهمیت مقابله با بحران کم آبی 200 هکتار دیگر از محل منابع داخلی شرکت تامین اعتبار شده و از این میزان 600 هکتار در زراعت و 600 هکتار دیگر در باغات اجرایی خواهد شد. امسال مقدار 100 هکتار از این پروژه بعنوان پایلوت اجرایی شده و مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

✅ مهندس محمدحسن ملزوماتی، مدیرعامل اسبق شرکت در سال های 1364- 1360 بیان داشت: همه ما به مغان علاقمند بوده و هستیم و دغدغه همگی احیای دوباره شرکت مغان می باشد و خبرها و فعالیت های آن از جمله دوران واگذاری و تحولات بعد از آن را رصد می کنیم. مدیران، کارشناسان و کارگران در گذشته بهمدیگر و شرکت مغان عشق داشتند و همفکری برای یاری به مسئولان شرکت نیازمند آمادگی و پذیرش از سوی آنان است.

✅ مهندس ملزوماتی افزود: برای رشد و توسعه و بالندگی شرکت، اول از همه باید برنامه ریزی زیربنایی شده و نقشه راه ترسیم گردد تا در بازه زمانی مشخص و طی زمان بندی اجرایی شود. شرایط شرکت نسبت به گذشته بکلی تغییر کرده و در صورت تمایل هیئت مدیره، ما می توانیم چند روزی را در این بنگاه تولیدی مستقر شده و با توجه به وضعیت فعلی مسائل را طی جلساتی مورد بحث و بررسی قرار دهیم و جهت اجرایی شدن به هیئت مدیره ارائه نماییم.

✅ مهندس علی اصغر خامنوی، مدیرعامل اسبق شرکت در سال های 1378- 1368 گفت: مدیرعامل شرکت کشت و صنعت مغان دغدغه مند بوده و در جهت توسعه فعالیت می کند. دعوت از مدیران عامل ادوار اقدامی ارزنده در همین راستا و برای بهره مندی از تجربیات می باشد که جای تقدیر و تشکر فراوان دارد.

✅ مهندس نورالدین مولوی، عضو هیئت مدیره و معاون کشاورزی و دامپروری اسبق شرکت اظهار داشت: امید است گردهمایی اصلی در مغان و یا تهران با حضور مدیران عامل ادوار بزودی برگزار گردیده و راهکارهای لازمه با تعاطی افکار برنامه ریزی گردد.

✅ مهندس بهمن قوجه بگلو، از مدیران اسبق شرکت تصریح کرد: فروش شرکت به هر بهانه ای و با هر توجیهی مطرود و محکوم بوده و بایستی این بنگاه عظیم ملی بعنوان نگینی ارزشمند برای نسل های آتی محافظت و نگهداری بشود و افزون بر آن با برنامه جامع و مانع برای تعالی و شکوفایی روزافزون آن تلاش ویژه انجام شود. ایده و نوآوری استفاده از مدیران عامل ادوار و مدیران اسبق و بهره گیری از تجربیات سازنده آنان به رشد، نشاط و پویایی این شرکت خواهد انجامید و بنده به نوبه خویش از اقدام مدیرعامل شایسته شرکت مغان تقدیر و تشکر می نمایم.

✍️روابط عمومی و امور بین الملل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان


تلگرام، اینستاگرام و ایتا
@keshtsanatemoghan