⏪ اولین جلسه شورای برنامه ریزی و هماهنگی مدیران شرکت کشت و صنعت مغان در دوره جدید با حضور مدیرعامل، رئیس، اعضای هیئت مدیره و تمامی مدیران و مشاوران شرکت از ساعت 6 صبح در محل سالن کنفرانس برگزار شد.

✅ به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان قاسم محمدی، مدیرعامل شرکت اظهار داشت: کار و تلاش شبانه روزی و برنامه ریزی مدون و اجرای برنامه ها برای دستیابی به هدفگذاری های قابل اجرا وظیفه مدیران بوده و سوگندنامه و منشور خدمت رسانی مدیران و مسئولان این بنگاه اقتصادی در دست تدوین است که بزودی رونمایی خواهد شد.

✅ وی افزود: برای بهره وری هر چه بیشتر، پروژه های جدیدی تعریف شده است که برای هر کدام از طرح های اجرایی دفترچه ای با روی جلد یکسان تهیه خواهد شد. راه اندازی شیلات و پرورش ماهیان آبزی، گسترش زنبورداری و تولید عسل و راه اندازی بسته بندی قوطی شیک و بازارپسند آن با برند مغانه همچنین ایجاد سایت های پرورش گاومیش و اسب از جمله برنامه هایی است که به درآمدزایی و اشتغال مولد منجر خواهد شد.

✅ محمدی با اعلام خبر رونمایی اجرای طرح طبقه بندی مشاغل با دعوت از مسئولین ملّی، استانی و شهرستانی در آینده نزدیک، چنین بیان کرد: توان نیروی انسانی شرکت کشت و صنعت مغان بالا بوده و بایستی از زحمات این نیروهای خدوم و تلاشگر در خور شان و جایگاه شایسته آنان تجلیل کرده و به ارائه خدمت به آنان همت نمود. اخیراً دیداری با معاون معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر محترم جهاد کشاورزی داشتیم که در خصوص تبدیل وضعیت ایثارگران و مسائل مربوط به کل پرسنل صحبت و مذاکره شد.

✅ مدیرعامل شرکت کشت و صنعت مغان گفت: جهت خدمت رسانی هر چه بیشتر به شاغلین در این بنگاه اقتصادی افزون بر پرداخت بموقع حقوق و کمک هزینه های معیشتی در ایام و مناسبت های ملّی و مذهبی نسبت به راه اندازی تعاونی های اعتبار، مصرف و مسکن اقدام شده است. مشکلات بسیاری از کارکنان با پرداخت وام های 40- 50 میلیون تومانی قابل حل بوده و با ایجاد تعاونی اعتبار اقدام لازم در این خصوص انجام خواهد شد. خرید اقساطی کالا با کسر حقوق از طریق تقویت تعاونی مصرف صورت خواهد پذیرفت. مشکل مسکن پرسنل نیز که از دغدغه های مدیریت می باشد، از طریق مسئولین استانی پیگیری شده و زمین مورد نیاز برای اجرای این طرح مشخص شده است و اقدامات اداری برای آغاز پروژه انجام خواهد شد.

✅ محمدی در پایان اظهارات بر ایجاد نمایشگاه دائمی محصولات شرکت در دفتر تهران و شهرستان ها تاکید نمود.

✅ حسن نظیفی، رئیس هیئت مدیره و معاون کشاورزی و دامپروری شرکت بیان داشت: ترویج، تحقیقات و توسعه از اهداف ایجاد شرکت کشت و صنعت مغان بوده و همیشه باید این امر را مد نظر قرار دهیم.

✅ وی اضافه کرد: گلخانه ۴ هکتاری در دستور کار بوده و اقدامات آن انجام شده است و برای تکمیل آن برنامه ریزی می شود. دیدارها و رایزنی هایی جهت صادرات محصولات تولیدی انجام گرفته که دیدار با کارآفرینان جمهوری آذربایجان از آن جمله است. جلسه ای نیز با تجار روسی انجام خواهد شد.

✅ نظیفی با تاکید بر کشاورزی هوشمند تصریح نمود: این امر از جایگاه ویژه ای در کشاورزی نوین برخوردار بوده و در بحث تغذیه تهیه تانکرهای تغذیه کود و سنترهای آبی، حیاتی است و در دستور کار مدیریت می باشد. حضور همکاران در نمایشگاه های بین المللی برای آشنایی با آخرین یافته ها، فناوری ها و تکنولوژی های زراعی لازم و ضروری است.

✅ رئیس هیئت مدیره و معاون کشاورزی و دامپروری شرکت ادامه داد: مدیران امورات در پیگیری مسائل مربوط به حوزه کاری خویش از ادارات و ارگان ها بصورت مستقیم وارد عمل شده و پیگیری نمایند و در صورتیکه منتج به نتیجه نگردید، از طریق مدیریت اقدامات لازمه انجام گیرد. برای مدیریت بحران آب تمهیدات زیادی جهت آبیاری مزارع با استفاده از پمپ های سیار از ته مانده آب کانال ها صورت پذیرفته و با این حال تعامل هر چه بیشتر در بحث آب ضروری است.

✅ قدیر پسندی، نایب رئیس هیئت مدیره و معاون مالی، اداری و بازرگانی شرکت اظهار کرد: این بنگاه اقتصادی خودگردان بوده و در جهت تولید و افزایش راندمان تلاش می کند. همگان خصوصا ستاد باید دست به دست هم بدهند تا این امر به نحو احسن صورت پذیرد. آینده شرکت و مغان مهم بوده و بر همین اساس هزینه ها بایستی کنترل شود و خرید و فروش ها از نظم خاصی تبعیت بکند.

✅ وی افزود: ما در کمیسیون ها مسائل را با موشکافی بررسی می کنیم. ورود و خروج های پرسنل باید در موعد مقرر انجام پذیرد و اگر قرار بر ورود و خروج در خارج از بازه زمانی مشخص باشد، باید با برگ ماموریت یا مرخصی صورت پذیرد.

✅ پسندی تاکید نمود: پیمان سپاری ها باید با دقت انجام گیرد. ما منابع محدود برای هزینه های نامحدود داشته و بایستی این امر را مدیریت بکنیم تا شرکت مغان افزون بر سر پا ماندن رو به بالندگی و توسعه باشد.

✅ کیومرث خان محمدیان، معاون فنی و صنعتی شرکت گفت: در حال حاضر فضا برای مشارکت در شرکت بسیار عالی است و برای بروزرسانی کارخانجات اقداماتی آغاز شده است. ایجاد کارگروه ها بحث مناسبی بوده و ضمن بررسی تمام جوانب در کارگروه های مزبور به اجرای طرح ها اقدام گردد. بسته بندی محصولات با توجه به ارزش افزوده آن در این بنگاه تولیدی استارت خورده و با جدیت ادامه دارد.

✅ لازم بذکر است، مدیران قسمت های مختلف شرکت، مسائل مربوط به حوزه کاری خویش را در جلسه مطرح کرده و تصمیمات مقتضی در خصوص موارد مطروحه اتخاذ و راهکارهای لازمه ارائه گردید.

✍️روابط عمومی و امور بین الملل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان

تلگرام، اینستاگرام و ایتا