⏪ قاسم محمدی، مدیرعامل شرکت کشت و صنعت مغان با اکبر نکونام، فرماندار شهرستان خداآفرین؛ اصغر بهروز، معاون سیاسی و امنیتی فرماندار شهرستان خداآفرین و مهندس شیخ لو، مسئول منطقه آزاد تجاری- صنعتی ارس دیدار و گفتگو کرد. در این دیدار که پس از بازدید از معدن کرانلو (متعلق به شرکت مغان) انجام گرفت؛ حسن نظیفی، رئیس هیئت مدیره و معاون کشاورزی و دامپروری؛ کریم هلالی، مدیر مجتمع زراعت و هوشنگ محمدی، مدیر امور فنی و عمرانی شرکت نیز حضور داشتند.

✅ به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان قاسم محمدی، مدیرعامل شرکت اظهار داشت: 52 سال از تاریخ تاسیس این بنگاه اقتصادی می گذرد که در طول این مدت از 63 هزار هکتار به 23 هزار هکتار تقلیل یافته است. علیرغم اینکه از مساحت اولیه شرکت کشت و صنعت مغان کاسته شده است، با این حال، ما جغرافیای سیاسی- انسانی شرکت را 50 میلیون جمعیت قفقاز، تبریز و آذربایجان دانسته و ضمن اینکه شرکت مغان بایستی به اداره خودش بپردازد، در خصوص آنها نیز به ارائه طرح های کشاورزی، دامپروری، باغی و صنعتی پرداخته و در صورت امکان به اجرا بپردازد.

✅ وی افزود: ما به برکت امام (ره) و شهدا مسئولیت داشته و باید در جهت خدمت به نظام و مردم تلاش بکنیم. فرمانداران محترم خداآفرین، کلیبر، مشگین شهر، گرمی و... هیئت مدیره افتخاری شرکت می باشند و این تعاملات، هم افزایی ها و همفکری ها تولید فکر و الگو را بدنبال دارد. شرکت کشت و صنعت مغان تکیه گاه مهم اقتصادی و برند است.

✅ محمدی چنین بیان کرد: ما در پایاب یامچی 400 هکتار و در اصلاندوز 100 هکتار زمین شناسایی کرده ایم که پیگیر کاشت محصول در آن هستیم. بطور کلی برنامه ما این است که از کوچکترین فرصت ها در راستای بهره وری استفاده نماییم تا بتوانیم با کسب سود بیشتر برای سرمایه گذاری های عمرانی و مسائل معیشتی و رفاهی کارکنان هزینه کنیم.

✅ مدیرعامل شرکت تصریح کرد: معدن کرانلو که متعلق به شرکت کشت و صنعت مغان بوده و در جغرافیای شهرستان خداآفرین می باشد، 24 هکتار بوده و نزدیک 20 هزار تن برداشت می شود. پس از انجام عملیات انفجار، دانه بندی برای آهک به کارخانه قند مغان حمل می گردد. با توجه به محرومیت شهرستان خداآفرین با مصوبه هیئت مدیره شرکت مغان برای اصلاح و بهسازی جاده های روستایی شن ریزی انجام گرفته است.
...

✍️روابط عمومی و امور بین الملل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان