تفاهمنامه اعطای تسهیلات به پرسنل شرکت با بانک کشاورزی منعقد می گردد

 هفتمین جلسه صبحگاهی و میدانی مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان در جمع مدیر، معاونین، روسا و مسئولین واحدهای متعدد امور انبارها و با حضور مدیران امور حراست، برنامه ریزی، دبیر شورای مدیران و مشاور اجرایی مدیرعامل شرکت از ساعت 6 صبح برگزار گردید.

 به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان قاسم محمدی، مدیرعامل شرکت اظهار داشت: این فرصت نصیب هر کسی نمی شود، در یک سحرگاه ربانی و ملکوتی در سنگر تولید و خدمت و در مجموعه ای تلاشگر که سنگری دیگر از سنگرهای خدمت است، با خدمت به کشور در مردم امید ایجاد کرده و کارهایی را که باید انجام بدهیم، ترسیم بکنیم. نیازمندی های مردم هر چند لایتناهی است ولی برای ما مقدس می باشد. هر قدر از طریق خدمت به خانواده شهدا، جانبازان، کشاورزان، فقرا و بیچارگانی که به ما و انقلاب دل بسته اند، تلاش بکنیم، انقلابی تر عمل نموده ایم.

 وی افزود: اگر شما بخواهید به انقلاب کمک بکنید و یاد شهدا را گرامی بدارید، باید دست آنانی را بگیرید که دست شان به جایی بند نیست. میز و صندلی در عین حالیکه گذرا هستند ولی اگر به آنها به دیده ابزار نگاه نکنیم و بجای اینکه میز و صندلی سوار ما بشوند، ما افسار آنها را مهار بکنیم، در آن صورت مقدس خواهند بود. ملاک ما باید تقوا، عدل، بکارگیری علم و حرفه ای عمل کردن بوده و همچون قاطبه کارکنان شریف شرکت کشت و صنعت مغان از بحث های حاشیه ای پرهیز بکنیم و بصورت جدی به کار و تولید بپردازیم.

 

 محمدی چنین بیان کرد: در طول 52 سالی که از تاریخچه تاسیس این بنگاه اقتصادی گذشته است، بسیاری از افراد، یادگیرنده و بروز نبوده اند و نتیجه همانی شده است که نباید، می شد و این مغایر با تفکر امام (ره)، مقام معظم رهبری، فرزندان عشایر و سیر و سلوک رفتاری حضرت آیت الله رئیسی است. اگر مردم از برخی ها ناراضی باشند، از فساد و تبعیض آنان است.

 مدیرعامل شرکت کشت و صنعت مغان گفت: اگر شما می بینید که کارگاه های خراطی، تراشکاری و بسیاری دیگر از کارگاه های شرکت تعطیل شده اند، مغایر با نص صریح اسلام و انقلاب است. مکانیزاسیون ما به مرور زمان فرسوده شده و ما قصد ارتقای آن به 1/5 را داریم. این اتفاق بنا به منافع و مطامع عده ای خاص در طول سالیان متمادی به چنین شرایطی مبدل شده است.

 وی تصریح نمود: یکی از اهداف برگزاری جلسات میدانی شناسایی داشته ها، نقاط قوت و ضعف ها و بررسی و تحلیل راه حل های علمی برای برون رفت از وضعیت موجود است. گوشت مغان در بازار تهران برند بوده و با قیمت خوبی توسط مشتریان خریداری می گردد. رب بجای اینکه در بسته بندی های شیک و مشتری پسند عرضه شود، بصورت فله ای و با قیمت نازل به فروش می رسد و در کارخانه قند مغان علیرغم اینکه دستگاه بسته بندی شکر که از سال 1378 خریداری گردیده است، راه اندازی نشده است و شکر تولیدی بصورت فله ای فروخته می شود. امثال این کارها قسمت عمده ای از ارزش افزوده شرکت مغان را به باد می دهد و بایستی تغییر اساسی در روند موجود ایجاد شده و با ثبت برند مغانه با قیمت واقعی که سود زیادی عاید شرکت بکند، عرضه شود.

 مدیرعامل شرکت گفت: هدف ها در شرکت مغان گمشده و زنجیره در بسیاری از قسمت ها قطع شده است و باید تغییرات اساسی در اهداف، نگرش ها، دیدگاه ها، برنامه ها و روش ها انجام بگیرد. در طول چندین دهه در این بنگاه اقتصادی سرمایه گذاری اساسی صورت نگرفته و در برخی مواقع که انجام شده است، صرف انحراف از برنامه اولیه گردیده است.

 وی چنین اظهار کرد: صندوق اعتباری شرکت، فعال نیست و این امر مشکلات زیادی را برای کارکنان بوجود آورده است. بسیاری از گرفتاری های پرسنل از طریق اعطای مبالغ ناچیزی در حد 50 میلیون تومان قابل حل است و مدیریت شرکت علاوه بر فعال کردن این صندوق مذاکراتی را نیز با مدیریت بانک کشاورزی جهت ارائه تسهیلات به شاغلین شرکت مغان انجام داده و تفاهمنامه آن نیز بزودی منعقد خواهد شد.

 مدیرعامل شرکت تاکید نمود: حرکت به سمت آبیاری نوین، تقویت بانک نهال و بذر، مکانیزه کردن انبارداری، برخورد با فساد شبکه ای، بهره گیری از عقل و خرد جمعی، راه اندازی تیم های کاری، بکارگیری نیروهای نخبه، تکمیل زنجیره ارزش و ساماندهی دستگاه های اسقاطی از جمله بخشی از برنامه هایی است که در دستور کاری مدیریت و هیئت مدیره شرکت می باشد.

 در این نشست مدیر، معاونان و روسای ادارات امور انبارها مسئله ها و پیشنهادات خویش را مطرح کردند و نهایتا جهت برنامه ریزی، جمع بندی های لازم انجام گرفت. لازم بذکر است، مدیرعامل شرکت پس از اتمام جلسه از قسمت های مختلف امور انبارها بازدید بعمل آورده و از نزدیک با امکانات، مسائل و مشکلات آشنا گردید.

روابط عمومی و امور بین الملل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان