⏪ پنجمین جلسه صبحگاهی و میدانی مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان در جمع مدیر، معاونین، روئسا و مسئولین واحدهای متعدد کارخانه لبنیات و با حضور مدیران امور حراست، برنامه ریزی، دبیر شورای مدیران و مشاور اجرایی مدیرعامل شرکت برگزار گردید.

✅ به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان قاسم محمدی، مدیرعامل شرکت اظهار داشت: منطقه مغان خصوصاً شرکت کشت و صنعت مغان در تولید مواد اولیه و خام پیشرو بوده ولی به جهت عدم سرمایه گذاری در زمینه زنجیره ارزش و فقدان اهتمام به صادرات صنایع تبدیلی و تکمیلی از دستیابی به سود محروم است. شخصیت های حقیقی و حقوقی سرمایه گذار با خریداری محصولات خام تولیدی مغان و با اندک سرمایه گذاری در زمینه زنجیره ارزش بازارهای ایران و در برخی مواقع سایر کشورها را بدست آورده و به سودهای هنگفتی در این خصوص دست یافته اند. باید این امر اصلاح شده و این بنگاه اقتصادی نیز در این زمینه گام های عملی بردارد.

✅ وی با بیان اینکه مدیریت های وقت شرکت مغان در طول 52 سال گذشته که از تاسیس این بنگاه تولیدی- اقتصادی می گذرد، از سرمایه گذاری در زنجیره ارزش غفلت ورزیده اند، افزود: وزیر محترم جهاد کشاورزی با امعان نظر بر سوددهی هر چه بیشتر شرکت کشت و صنعت مغان بر سرمایه گذاری در زمینه زنجیره ارزش تاکید زیادی دارد. این امر بعنوان آفند بوده و عقل سلیم نیز فرمان می دهد، با تکیه بر آخرین یافته های بشری در خصوص علم و تکنولوژی بیزینس اقتصادی شرکت کشت و صنعت مغان را راه اندازی بکنیم.

✅ دکتر محمدی با ذکر این نکته که در جهان امروزی بجای کالا، برند خرید و فروش می شود، چنین بیان کرد: تجهیز به تکنولوژی مدرن و کارآمد لازم و ضروری بوده و این امر نیاز به منابع دارد. باید از روزمرگی خارج شده و با خلق منابع جدید در راستای ارزش افزوده بیشتر از پیش برنامه ریزی بکنیم. پیش نیاز آن نیز بررسی اولیه و مطالعه سپس اجراست. پس از اجرا نیز برای اجتناب از درجازدن باید رفتار، عملکرد و خروجی را ارزشیابی نماییم.

✅ مدیرعامل شرکت کشت و صنعت مغان تصریح نمود: هدف از برگزاری جلسات طرح مسئله، واکاوی آن، کشف راهکارهای جدید برای حل موضوع و برنامه ریزی برای هدف های غیرآرمانی، قابل ارائه و رفتاری است. وضعیت فیزیکی کارخانه لبنیات تاسفبار بوده و فرسوده شده است و این مورد در طول سالیان گذشته با توجه به عدم سرمایه گذاری در آن بوجود آمده است. با این حال ظرفیت نیروی انسانی شرکت کشت و صنعت مغان فاخر و بی نظیر است و با تکیه بر توانمندی های آن می توان وضعیت موجود را ترمیم، اصلاح و بهبود ببخشیم. این بنگاه اقتصادی باید از لاک دفاعی خارج شده و با ارائه طرح های ثروت آفرین به مسئولین فرادستی از حاشیه های کهتران دوری گزیند.

✅ وی هدفگذاری کارخانه لبنیات را زنجیره ارزش با کمترین قیمت، سودآور و بازارپسند در داخل و خارج کشور با نگاه به صادرات ارزیابی کرده و گفت: ما در دوران جنگ اقتصادی به دنبال تامین امنیت غذایی، اقتدار غذایی و فتح بازارهای قفقاز و سایر کشورهای همسایه بوده و هدف از کسب پول را تولید ثروت می دانیم. ثروت نیز در تولید مواد اولیه و ثانویه نبوده و در تولید مواد ثالث برای سفره مردم می باشد. ما جهت ایجاد اشتغال مولد و پایدار باید به این سمت حرکت بکنیم.

✅ قاسم محمدی با اشاره به موانع اصل 44 اظهار کرد: علیرغم محدودیت هایی که در زمینه اخذ تسهیلات، وثایق، تضامین بانکی و مشارکت وجود دارد، این شرکت همچنان در پرداخت بدهی های گذشته، پرداخت بموقع حقوق پرسنل، حق بهره وری، سرمایه گذاری از محل منابع داخلی و افزایش راندمان موفق عمل نموده است. اصل 44 یعنی رفع موانع تولید، گرفتن کار از سیستم دولتی مریض و دادن آن بدست بخش خصوصی که بجای ادعای صرف، کننده کار است، می باشد. باید بجای فروش ملک به ایجاد خلاقیت در مدیریت و تولید تاکید بشود.

✅ مدیرعامل شرکت کشت و صنعت مغان تاکید نمود: در دنیای امروز آبیاری ثقلی، غرقابی، کلاسیک و بارانی سنتی شده است و بایستی به سمت روش های نوین آبیاری با بهره وری بیشتر و راندمان تولید افزون تر سوق پیدا بکنیم. نخبگان بسیاری در این بنگاه اقتصادی وجود دارند که در حاشیه قرار داشته و بهای لازم به آنان داده نشده است. بایستی جوانان تحصیلکرده، کارشناسان جوان و صاحب توانمندی و ایده سکاندار امور گردند تا بتوانیم شرکت کشت و صنعت مغان را به معنای واقعی کلمه به نگین درخشان کشاورزی کشور تبدیل کنیم

✍️روابط عمومی و امور بین الملل شرکت کشت و صنعت و دامپروری