در راستای تداوم جلسات میدانی و صبحگاهی چهارمین مورد از سلسله جلسات، این بار در امور پشتیبانی فنی و مکانیزه شرکت کشت و صنعت مغان برگزار شد. در جلسه مذکور که با حضور مدیرعامل، عضو هیئت مدیره و معاون کشاورزی و دامپروری، مدیران امور پشتیبانی فنی و مکانیزاسیون، حراست، برنامه ریزی و معاونان و روسای ادارات امور مزبور برگزار شد، مسائل مربوط به این حوزه از ساعت 6 صبح مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان قاسم محمدی، مدیرعامل شرکت اظهار داشت: نظام در محاصره دشمنان انقلاب و اسلام بوده و ما به همراه سایر عزیزانی که در جهت تولید و ایجاد امنیت غذایی و اقتدار غذایی تلاش می کنند، امیدواریم با تلاش و همت همکاران ارجمند بتوانیم به نهضت خدمت جهادی کمک کرده و رضایت پروردگار را جلب نماییم.

 وی با بیان اینکه همکاران و پرسنل شرکت کارهای نشدنی زیادی را عملی و اجرایی کردند، افزود: در ابتدای استقرار هیئت مدیره جدید که 20 ماه قبل آغاز به فعالیت نمود، این نگرانی در نزد شخصیت ها، تریبون ها، رسانه ها، نخبگان و تحلیل گران وجود داشت که خدای نکرده این امانت واگذار شده به سرمنزل مقصود نرسد. با درایت و تدابیر اتخاذ شده در هیئت مدیره 775 مصوبه در 99 جلسه تصویب شده و 90 درصد آنها اجرایی گردیده است.

 قاسم محمدی چنین بیان کرد: دغدغه من این است که فرزندان مغان سکاندار امور در شرکت مغان شوند. بازتاب جلسات میدانی و صبحگاهی در بین مردم مثبت بوده و سبب شور، شعف و انگیزه در مردم گردیده است. چنانچه ذهن و فکر تعطیل شود، جامعه تعطیل می شود.

 مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت: برنامه ریزی عبارت از گام بر روی امکانات با نظر به آینده است. عدم نظر به آینده، موجب افت عملکرد می شود. ما اگر در گذشته مغروق شویم، پویایی نخواهیم داشت. ما باید از گذشته برای آینده بزرگ پند بگیریم و در این صورت است که تحول همراه با آرامش و طمانینه حاصل خواهد شد. ضریب مکانیزاسیون باید با منحنی رو به رشد تنظیم شود.

 وی با بیان اینکه وضع مان در زمینه آب کاملاً بحرانی است، چنین ادامه داد: خروجی ما محصولاتی است که تولید می کنیم و اگر خروجی نداشته باشیم در خصوص ورودی که همان منابع می باشد، با مشکل مواجه خواهیم شد. ما باید با جدیت در این خصوص برنامه ریزی بکنیم و وضعیت بوجود آمده را با صرفه جویی و کاستن از هزینه های اضافی برای پس انداز و ذخیره استراتژیک مدیریت بکنیم.

 دکتر محمدی تصریح نمود: 1200 هکتار زیر آبیاری زیرسطحی خواهد رفت. اخیراً با معاونت پیشران سپاه جلسه داشتیم که 100 هکتار این پروژه از طریق منابع داخلی و 100 هکتار آن نیز بر اساس قراردادی که با آنان خواهیم داشت، اجرایی خواهد گردید. 1000 هکتار دیگر توسط شرکت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی بصورت بلاعوض اجرایی خواهد شد. تکنولوژی آبیاری زیرسطحی 20 درصد از اسرائیل پیشرفته تر بوده و اجرای آن در شرکت کشت و صنعت مغان افتخاری بزرگ برای منطقه می باشد.  مدیرعامل شرکت کشت و صنعت مغان تاکید کرد: در هدفگذاری ها اهداف نباید آرمانی و خیالی باشد بلکه بایستی رفتاری و قابل ارائه باشد و از هدف های جزئی که وضعی و روزمره است، عبور بکنیم. منابع ما محدود و مصارف نامحدود است. باید این پروسه تغییر یافته و به سمت خلق و تجهیز منابع نامحدود و تحدید مصارف برنامه ریزی نماییم.

 حسن نظیفی، عضو هیئت مدیره و معاون کشاورزی و دامپروری شرکت اظهار نمود: امور پشتیبانی فنی و مکانیزه قلب شرکت بوده و اگر مکانیزاسیون آن بهبود نیابد، در کار تولید خلل ایجاد می شود. این شرکت بزرگترین واحد کشت و صنعت کشور بوده و تنوع محصولات زراعی، باغی، دامی و صنعتی در آن زیاد است و به مدت 7-8 ماه عملیات برداشت در آن انجام می گیرد که این امر مسئولیت را سنگین تر می کند.

 وی افزود: ما برای پیشبرد هر چه بهتر کارها در زراعت و باغ نیازمند یکسری ماشین آلات سبک و سنگین هستیم. با توجه به وضعیت کنونی ما تعدادی ماشین آلات سالم داریم که از آنها استفاده بهینه می گردد و بخشی از آنها نیز در دست تعمیر می باشند. کمیته ارزیابی و ساماندهی ماشین آلات کشاورزی تشکیل شده است که با تلاش کمیته مزبور ادوات و ماشین آلاتی که در سطح شرکت پراکنده بودند، نظم و ساماندهی داده شدند. در این کمیته رویکرد ما خریداری ماشین آلات مورد نیاز جهت بالا بردن ضریب مکانیزاسیون می باشد که تعدادی از آنها در حال حاضر خریداری و وارد ناوگان شده است.

 عضو هیئت مدیره و معاون کشاورزی و دامپروری شرکت چنین بیان نمود: آماده سازی اراضی زراعی و باغی شرکت برای کاشت، داشت و برداشت محصولات کشاورزی لازم و ضروری بوده و باید انجام بگیرد. در آستانه سال زراعی جدید تناوب زراعی برای کاشت محصولات پیش بینی گردیده است و برای کاشت پائیزه جمع کل مساحت در نظر گرفته شده به مقدار 9 هزار و 955 هکتار می باشد که جدول زمان بندی برای آماده سازی بستر بذر از شهریور تا آذر انجام خواهد شد.

 نظیفی تصریح کرد: ما مجبوریم از امکانات خودمان استفاده بکنیم. منتهی باید بخشی از کارها را نیز برون سپاری کرده و از امکانات خارج از شرکت استفاده بکنیم. هزینه هایی نیز برای تعمیر ماشین آلات اسقاطی در نظر گرفته شده است که پس از تعمیر ادوات مذکور برای کارهای عملیاتی استفاده خواهد شد.

 در این نشست مدیر امور پشتیبانی فنی و مکانیزه گزارش تفصیلی از کارها و اقدامات انجام گرفته ارائه داده و روسای ادارات مسئله ها و پیشنهادات خویش را مطرح کردند و نهایتا برای برنامه ریزی، جمع بندی های لازم انجام گرفت. لازم بذکر است، مدیرعامل شرکت پس از اتمام جلسه از مکانیزاسیون بازدید بعمل آورده و از نزدیک با امکانات و مسائل و مشکلات این قسمت آشنا گردید.

روابط عمومی و امور بین الملل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان