اولین جلسه هم اندیشی میدانی صبحگاهی بصورت صبحانه کاری با حضور قاسم محمدی، مدیرعامل جدید شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان و همچنین اعضای هیئت مدیره، مدیران زراعت، حراست، برنامه و بودجه، روسای بخش ها و کارشناسان ارشد در محل مجتمع زراعت برگزار شد.

 به گزارش روابط عمومی شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان دکتر قاسم محمدی، مدیرعامل جدید شرکت، زراعت و دامپروری را دو بال این بنگاه اقتصادی ارزیابی نموده و اظهار داشت: ما می خواهیم که شرکت مغان تشخص بیابد و در این راه تکیه ما به خداوند متعال بوده و بغیر از فضل، برکت، نعمت و معجزه الهی چشم امید به سایرین نداریم.

 وی افزود: اداره کننده شرکت کشت و صنعت مغان دولت حضرت آیت الله رئیسی بوده و در حال حاضر که افتخار خدمتگزاری قسمت اینجانب شده است؛ زمان، زمان هل من ناصر ینصرنی می باشد و باید دست به دست هم بدهیم تا کارها به نحو احسن پیش برود. در خصوص آب بحران جدی بوده و باید حل این مسئله را از بالادستی ها پیگیری نماییم. ما دارای ظرفیت های بزرگی در شرکت هستیم و با کشف استعدادها باید از آنها بهره گیری بکنیم.

 قاسم محمدی با ذکر اینکه هدفگذاری، عملکرد و بودجه 3 محور کار می باشد، چنین بیان کرد: در مهندسی محاسبه اینکه ما کجا قرار داریم و با چه روشی به کدام محل خواهیم رسید، از اهمیت بالایی برخوردار است. من معتقدم که تیم مدیرعامل تمامی پرسنل آن است و نباید کوچکترین بی احترامی به آنان صورت بگیرد. ارزیابی ما در آینده بر اساس ادب و عملکردی که خواهیم داشت، خواهد بود.

 مدیرعامل جدید شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت: شفاف سازی در اولویت کاری ما خواهد بود و در بیان عملکرد باید واقعیت ها به مردم گفته شده و از اغراق پرهیز گردد. باید هم اندیشی میدانی در دستور کار قرار گرفته و بدنه کارشناسی و مدیریتی شرکت به منصه ظهور آورده شود. چرا که اینها به یاری خداوند متعال رزق مردم را تامین می کنند.

 دکتر محمدی تصریح نمود: دوستی با آب و خاک و ارج گذاری به آنها از جایگاه والایی برخوردار است و بایستی کارها با کمترین منابع، هزینه و مدیریت مصارف پیش برده شود و ضمن اهتمام در تامین نهاده ها باید نوع و کیفیت آنها نیز مورد توجه قرار گیرد و افزون بر آن طرح و برنامه زراعی تدوین گردد.

 وی در پایان ضمن تاکید بر ایجاد دفتر یونیدو در شرکت کشت و صنعت مغان افزود: برنامه اقدام توسعه سازمان ملل در اتریش مستقر بوده و تیم آن نیز مشخص شده است و در آینده نزدیک همکاری با یونیدو آغاز خواهد شد.

 قدیر پسندی، عضو هیئت مدیره و معاون مالی، اداری و بازرگانی با تاکید بر لزوم استفاده هر چه بیشتر از ارتباطات گسترده دکتر قاسم محمدی برای رشد شرکت اظهار کرد: بعد از ابطال واگذاری شرکت به بخش خصوصی مشکلات زیادی در خصوص پرسنل بوجود آمد و برخی از مسئولین اصرار برای بازگرداندن 2 هزار و 100 نفر از کارکنان به قرارداد پیمانکاری داشتند که با پیگیری های بعمل آمده به همراه دکتر قاسم محمدی از طریق وزارتخانه و سازمان امور استخدامی و طی رایزنی ها و جلسات متعدد مسئله به نحو احسن حل شد.

 وی افزود: علیرغم اینکه پرسنل زحمتکش کار و تلاش زیادی برای پیشبرد هر چه بهتر امور انجام می دهند، این عزیزان در زمینه رفاهی و تسهیلات با مشکل مواجهند. جلسات متعددی با مدیریت بانک کشاورزی در خصوص ارائه تسهیلات برگزار گردیده و تفاهمنامه ای در این خصوص منعقد شده است. در زمینه مسکن کارکنان نیز پیگیری هایی بعمل آمده است که امید است، منتج به نتیجه مطلوب شود.

 معاون مالی، اداری و بازرگانی شرکت چنین ادامه داد: از نظر آب، وضعیت ما خاص بوده و باید با مدیریت مصرف بهینه آن و همچنین پیگیری از مراجع ذیصلاح بالادستی در زمینه افزایش حقابه اقدام کرده و وضعیت فعلی را مدیریت نماییم. بایستی از همین الان اقدامات پیشگیرانه از قبیل کشت محصولات جایگزین را در دستور کار قرار دهیم.

 حسن نظیفی، عضو هیئت مدیره و معاون کشاورزی و دامپروری شرکت، چالش اصلی در زمینه زراعت را مربوط به آب دانسته و گفت: موفقیت در صنایع وابستگی تنگاتنگ با موفقیت حوزه زراعت داشته و بهره برداری از نظرات و پیشنهادات کارشناسان و راهکارهای ارائه شده از طرف آنان می تواند در حل مشکلات چاره ساز گردد. در چالش آب باید نگاه به آن عوض شده و با رویکرد جدید برنامه کوتاه مدت و بلند مدت در خصوص بهره گیری از سیستم های نوین آبیاری داشته باشیم.  وی افزود: مدل برنامه ریزی شرکت مبتنی بر سیاست های وزارتخانه و تامین زنجیره ارزش بوده و با تناوب محصولات زراعی به آن سمت، حرکت می شود. ماهیت شرکت بر دو محور حاکمیتی و تجاری استوار بوده و در ماهیت حاکمیتی بر کشت محصولات استراتژیک و در ماهیت تجاری نگاه به سوددهی مطرح است. برای موفقیت در این امر نیازمند کشت ارقام جدید متناسب با شرایط آب و هوایی منطقه، بهره گیری از تکنولوژی های جدید، ارتباط با سایر کشورها و کشت مشارکتی هستیم. ما جهت تولید بذر با صربستان وارد مذاکره شده ایم و ارتباط با ممالک دیگر را در دستور کار داریم.

 نظیفی تصریح کرد: دولت جهت حمایت از تولید سویا مبلغ 3 میلیون تومان به ازای هر هکتار یارانه بلاعوض به زارعین اعطا می کند که امیدوارم با پیگیری از کمک های دولتی در این زمینه بهره مند شویم. در خصوص احصا و احیای اراضی نیز یکسری اراضی جدید شناسایی گردیده که در برنامه کشت قرار دارد.

 عضو هیئت مدیره و معاون کشاورزی و دامپروری شرکت تاکید نمود: باید هزینه و درآمدها در سال زراعی محاسبه و ورودی و خروجی آن مشخص شود. یکی از مولفه های اساسی بهره وری بوده و مدیران و کارشناسانی که در این خصوص می توانند کمک بکنند، راهکارها و پیشنهادات خویش را ارائه دهند تا به پویایی هر چه بیشتر شرکت یاری برسانیم.

روابط عمومی شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان