حجت الاسلام والمسلمین حسین کثیرلو، رئیس کل دادگستری استان اردبیل؛ دکتر سیدعبدالله طباطبایی، دادستان عمومی و انقلاب استان اردبیل؛ امیراصلان حسینیان، معاون قضایی، منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری کل و هیئت همراه با مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان دیدار و گفتگو کرده و از امورات و صنایع مختلف شرکت بازدید بعمل آوردند.

 به گزارش روابط عمومی شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان رئیس کل دادگستری استان اردبیل پس از بازدید میدانی از قسمت های مختلف شرکت و استماع مشکلات و مسائل مربوطه اظهار داشت: مدیریت شرکت مغان باید به هر نحو ممکن تمام ابزارهای قانونی برای تقویت هر چه بیشتر سود این بنگاه اقتصادی استفاده بکند.

 وی افزود: اختلاف مابین بخش خصوصی و این بنگاه اقتصادی باید پیگیری و حل گردد. باید دلایل عدم حل این مسئله و عدم تعیین تکلیف از سوی هیئت داوری در 20 ماه گذشته به دقت بررسی شده و از تاخیر ادامه دار آن ممانعت بعمل آید.

 حجت الاسلام کثیرلو چنین بیان کرد: صدور سند تک برگ زمین های شرکت را جزو برنامه قرار داده و از اولویت های ضروری تان باشد. با این کار ارزش افزوده زمین های این بنگاه اقتصادی بالا رفته و تعداد املاک و اراضی ثبتی در استان افزایش پیدا می کند. بنابراین لازم است که در این خصوص اقدام جدی بعمل آورید. بیش از 80 درصد اراضی دولتی همانند مدارس، علوم پزشکی و شهرداری ها دارای سند شده اند.

 اسداله محسن زاده، مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت: با توجه به اینکه شرکت مغان دولتی و تابع سیاست های آن است، ما برای تنظیم بازار تهران در زمینه تهیه گوشت گرم 3 هزار راس دام قبل و بعد از عید تحویل دادیم و تا حد امکان یاریگر دولت در اعمال سیاست های صنایع غذایی کلان کشور هستیم.

 وی افزود: ما برای اولین بار مجوز ایجاد پردیس کشاورزی در ایران را برای شرکت کشت و صنعت مغان اخذ نموده ایم که در آینده نزدیک با در اختیار قرار دادن زمین، ساختمان و امکانات مستقر خواهند شد. این بنگاه اقتصادی لازم است که در اختیار دولت قرار گیرد و از شمول واگذاری اصل 44 خارج گردد زیرا که این شرکت پایلوت و مرکز آموزش کشاورزی بوده و هست.

 

روابط عمومی شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان