✅ ن والقلم و ما یسطرون

✅ عرصه خبر و رسانه در زمانه ای که به عصر ارتباطات مشهور شده است، از جایگاه ویژه ای برخوردار بوده و حضور خبرنگاران در بطن حوادث علاوه بر اینکه خطیر بودن این حرفه را گوشزد می نماید، نشانگر عمق عشق و علاقه خبرنگاران به شغلی است که بدان مشغولند. همه ساله موارد فراوانی از جان باختن فعالین رسانه در سطح جهان منتشر می شود که شهادت محمود صارمی، خبرنگار ایرنا در تجاوز خارج از عرف گروهک طالبان به کنسولگری جمهوری اسلامی در مزار شریف در 17 مرداد سال 1377 نمونه بارزی از ایثارگری های تلاشگران دنیای آغشته به نان و عشق و خون می باشد.

✅ در سایه تحمل مرارت های این قشر آگاهی بخش است که عموم در جریان اخبار قرار گرفته و از روند امور اطلاع جامع و مانع کسب می نمایند. در اهمیت این عزیزان همین بس که اگر خبرنگار نبود، خبرها در محل اتفاق رویدادها حبس و مدفون شده و به سمع مخاطبین نمی رسید. اینان دیدارها، مذاکرات و حتی پشت پرده های سیاست، ورزش، هنر و... را با جزئیات هر چه تمامتر در اختیار همگان قرار داده و در اطلاع رسانی با سرعت، صحت و دقت اهتمام می ورزند.

✅ امسال روز خبرنگار مصادف با حادثه خونین کربلا و شهادت حضرت امام حسین (ع) و یاران باوفایش در دشت کربلا در سال 61 هجری قمری است. ضمن عرض تسلیت شهادت سومین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت به محضر عموم آزادگان جهان روز خبرنگار را گرامی می دارم.


اسداله محسن زاده
مدیرعامل و عضو هیئت مدیره شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان