⏪ مدیرکل شیلات استان اردبیل به همراه معاونین، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در شیلات و روسای ادارات شیلات شهرستان های پارساباد و نیر با مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان دیدار و گفتگو کرد.

✅ به گزارش روابط عمومی شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان اسداله محسن زاده، مدیرعامل شرکت با بیان اینکه این بنگاه اقتصادی یک برند بین المللی است، اظهار داشت: شرکت مغان از نظر سطح، محتوا، کیفیت، کمیت، تنوع فعالیت و تولید محصولات بسیار زیاد بوده و زنجیره کامل تولید همچون کارخانه چرم سازی و کشتارگاه نیز پیش بینی شده بود. مواردی که فقدان آنها در زنجیره تولید احساس می شود، جهت تکمیل این زنجیره به تدریج وارد چرخه می گردد.

✅ وی افزود: اخیراً زنبورداری راه اندازی شده و شیلات نیز از جمله مواردی است که با توجه به منابع آبی و ظرفیت هایی که وجود دارد، جای خالی آن احساس می شود. قبلاً یکسری اقداماتی در این خصوص انجام گرفته بود. منتهی طرح بدون مطالعه مبنای علمی نداشته و بایستی مطالعات مربوط به آن صورت بپذیرد تا وارد فاز اجرایی شده و از ظرفیت بوجود آمده به نحو احسن استفاده گردد.

✅ محسن زاده گفت: برای راه اندازی شیلات نیرو و مشاور زبده جذب کرده و با پرسنل متخصص و آموزش دیده تولید ماهیان خاویاری را اجرایی خواهیم نمود. استان اردبیل برای این کار از نظر آب و هوایی جزو استثنائات بوده و ما علاوه بر سرمایه گذاری در این زمینه جهت سرمایه گذاری در حوزه صنایع تبدیلی، تکمیلی و بسته بندی علاقمند هستیم.

✅ مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان چنین بیان کرد: در طول تاریخ تاسیس شرکت در زمینه تولید گندم، جو و کلزا چنین افزایش راندمانی به ثبت نرسیده بود. این بنگاه اقتصادی امسال سود خوبی داشته و از نظر مالی در بهترین وضعیت ممکن قرار دارد.

✅ محمد اله بخشی، مدیرکل شیلات استان اردبیل با اشاره به اینکه تعداد استان های دارای اداره کل در کشور 11 واحد می باشد، تصریح نمود: شیلات یکی از ریزبخش های مهم اقتصادی برای تامین امنیت غذایی، رفع محرومیت منطقه و اشتغالزایی بوده و نگاه علمی تر با دید اقتصادی باعث توسعه اجتماعی و اقتصادی می شود. استان اردبیل با وجود حوضه های آبریز متعدد مثل آراز (ارس) و قزل اوزن و تنوع آب و هوایی زمینه پرورش ماهیان سردآبی و گرم آبی را بوجود می آورد. این پتانسیل در مقایسه با سایر استان های همجوار توسط مسئولین مورد غفلت واقع شده و 80 مزرعه پرورش ماهی بدلیل افزایش قیمت خرید بچه ماهی، اجاره بها، پرداخت هزینه آب بها، هزینه برق و کارگر راکد شده است که نزدیک به 30 میلیارد تومان از محل بند الف تبصره 18 به بانک معرفی شده اند.

✅ وی افزود: در استان اردبیل شیلات به پرورش ماهیان سردآبی همچون قزل آلا معطوف گردیده و ماهیان گرمابی، خاویاری، زینتی و... مورد غفلت واقع شده است. برای فرآوری و بسته بندی صنایع تبدیلی باید یکسری اقداماتی انجام شود. پرورش جلبک دارای خواص دارویی و بهداشتی بوده و جهت پرورش زالو بصورت صنعتی اقدامی نگردیده است که با توجه به قابلیت اشتغالزایی آنها بایستی مورد توجه قرار گیرد.

✅ مدیرکل شیلات استان اردبیل اظهار کرد: شرکت کشت و صنعت مغان پتانسیل ویژه ای در حوزه شیلات دارد. قطعاً منطقه مغان بخصوص شرکت مغان بعنوان بزرگترین بنگاه اقتصادی استان اردبیل می تواند در زمینه پرورش آبزیان در استان پیشرو باشد. مدیرعامل محترم شرکت نیز بر انجام مطالعات کارشناسی تاکید بجا کرده و می نمایند که حاکی از بینش علمی و فنی به موضوع است.

✅ لازم بذکر است که میهمانان بعد از جلسه از محل در نظر گرفته شده برای اجرای طرح شیلات بازدید بعمل آوردند.


✍️روابط عمومی شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان