⏪ جشن شکرگزاری افزایش بی سابقه راندمان تولید محصولات زراعی (گندم، جو، کلزا) سال ۱۴۰۱- ۱۴۰۰ در شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان با حضور مسئولین شهرستانی و استانی برگزار شد.

✅ به گزارش روابط عمومی شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان اسداله محسن زاده، مدیرعامل شرکت ضمن تقدیر و تشکر از دست اندرکاران عرصه تولید اظهار داشت: عواملی همچون تامین بموقع نهاده ها و اجرای بموقع تصمیمات در افزایش راندمان تولید محصولات موثر بوده که عمده ترین فاکتور در این میان موج عظیم همدلی و همراهی پرسنل زحمتکش شرکت می باشد. فنی ترین و کاری ترین نیروها در این بنگاه اقتصادی فعال بوده و در تمام برهه ها نهایت کوشش را به خرج داده اند.

✅ وی افزود: در برخی از مزارع بالای 11 تن در هر هکتار و در اراضی زهدار حدود 3 تن در هر هکتار گندم برداشت شده است که متوسط راندمان گندم تولیدی در سال زراعی 1401- 1400 بالای 7 تن در هر هکتار بوده است. افزایش اتفاق افتاده با بهره گیری از روش های نوین کشاورزی، آبیاری و تغذیه زراعی انجام شده و این روند در کشت پائیزه نیز ادامه خواهد یافت و در صورت تامین بموقع آب به رکورد بیشتر از اینها نیز دست خواهیم یافت.

✅ محسن زاده گفت: امنیت غذایی و اقتدار غذایی تامین کننده امنیت اجتماعی است. در اجرای برنامه های تولیدی و توسعه ای شرکت مسئولین محترم شهرستان مخصوصاً فرماندار و اعضای شورای تامین نهایت همکاری را با این مجموعه داشته اند که جای تقدیر و تشکر ویژه دارد.

✅ مدیرعامل شرکت در پایان چنین بیان کرد: این مراسم جشن شکرگزاری و تشکر نمادین از همکاران بوده و انشاالله پاداش ویژه ای جهت تقدیر از پرسنل در قالب بهره وری در اسرع وقت به کلیه پرسنل زحمتکش شرکت اعطا خواهد شد.

✅ حسن نظیفی، عضو هیئت مدیره و معاون کشاورزی و دامپروری شرکت ضمن ارائه گزارش اظهار کرد: این بنگاه اقتصادی بزرگترین واحد کشت و صنعت در کشور بوده و نقش اساسی در اشتغال منطقه دارد و مجری سیاست های وزارتخانه است. افزایش راندمان اتفاق افتاده تنها در بخش زراعت نبوده و در سایر زمینه ها من جمله افزایش شیر خام تولیدی از 26 کیلوگرم به 32 کیلوگرم به ازای هر راس دام دوشا و افزایش حدود 3 هزار راسی تعداد دام ها نیز شاهد اتفاقات مثبتی بوده ایم.

✅ وی افزود: علاوه بر کارهای عمرانی در امورات مختلف شرکت برای راه اندازی برنامه های جدید تولیدی برنامه ریزی شده است. در حال حاضر 300 کندو زنبور عسل در مجتمع باغات مستقر شده و پرورش ماهیان خاویاری و پرورش شاه میگو از جمله برنامه هایی است که بعد از اتمام فاز مطالعاتی به مورد اجرا گذاشته خواهد شد.

✅ حجت الاسلام جعفرزاده، امام جمعه شهرستان اصلاندوز گفت: اکملیت و اتمام دین با عید غدیر خم بوده و اولین و اصلی ترین عید در اسلام است. یکی از پایه های اسلام، ولایت است و دشمنی با ولایت، دشمنی با اسلام می باشد. دشمنان در صدد ضربه زدن به جایگاه این اصل اساسی هستند که البته حیله آنان به خودشان برمی گردد.


✅ مهندس شهریاری، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اظهار نمود: مولفه های مختلفی برای امنیت تالیف شده است که امنیت و اقتدار غذایی یکی از بزرگترین فاکتورهای آن است. هر کشوری که در این زمینه اقتدار داشته باشد، در میز مذاکره حرفی برای گفتن خواهد داشت. وی با بیان اینکه انرژی و پروتئین انسان ها از گندم تامین می شود، بحث گندم شوخی بردار نیست، افزود: مقام معظم رهبری سالیان متمادی در خصوص خودکفایی تاکید بجا دارند. نیاز سالانه مملکت به گندم 12 میلیون تن می باشد و ضایعات آن اعم از ریزش حین برداشت تا پخت و مصرف نان حدود 35 درصد است.

✅ معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل تاکید کرد: شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان پیشران بخش کشاورزی کشور بوده و بعنوان زیرساخت برای این حوزه فعالیت می کند. این بنگاه تولیدی حجم وسیعی از بدنه کارشناسی، فنی و سیستم مکانیزه را دارا است و کشاورزان مغان به لحاظ الگوگیری از این شرکت در کشور پیشران هستند.

✅ جابر جهان بین، فرماندار شهرستان پارساباد مغان تصریح نمود: در مقطع کنونی کشور افزایش راندمان تولید در باب زراعت عملی پسندیده است. بحث کشاورزی در کشورهای دنیا اصل و اساس بوده و هر کشوری که فاقد زراعت باشد، در عزت و اقتدار با مشکل مواجه می شود. در کشور ما نیز ظرفیت و پتانسیل بالایی برای تولید محصولات کشاورزی بخصوص محصولات استراتژیک وجود دارد و لازم است الگوی کشت را به مسیر تولید کالاهای استراتژیک از جمله گندم هدایت کنیم.

✅ فرماندار شهرستان پارساباد چنین بیان کرد: لازم است ظرفیت ها و پتانسیل های شهرستان مورد حمایت واقع شده و به بالفعل تبدیل گردد. در شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان نیز بایستی این ظرفیت ها حمایت شده و برای رشد و بالندگی شرکت اقدامات لازم جامه عمل بپوشد.

✅ قاسم محمدی، رئیس هیئت مدیره شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان با تبریک دهه امامت و ولایت و عید غدیرخم گفت: تدوین نظام جامع مدیریت بومی متکی بر دانش و نیروی انسانی توانمند در دستور کار ماست. قاسم محمدی اظهار کرد: در کنار ظرفیت بینظیر مغان به عنوان منطقه زرخیر باید قدر سرمایه های اجتماعی و نیروی انسانی را بدانیم که در سایه این رویکرد ما امروز جشن تولید را در غلات برگزار می کنیم.

✅ رئیس هیئت مدیره شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان با قدردانی از دولت سیزدهم که بنابه خواسته مردم و حفظ سرمایه های اجتماعی کشت و صنعت را به دامن نظام مدیریتی دولتی و منطقه بازگردانده است، تصریح کرد: علقه ای که مردم این منطقه به کشت و صنعت دارند از سر صدق و دلسوزی است و باید به تناسب این علاقمندی مدیریت بومی با تکیه بر اقتصاد مقاومتی و توانمندی های داخلی همراه با نگاه برونگرای حمایت از صادرات در دستور کار قرار گیرد.

✅ وی تحولات سال های اخیر را در این بنگاه عظیم اقتصادی یادآور شد و بیان کرد: نوسازی بخش باغبانی و احیای 200 هکتار اراضی با دست خالی از جمله موفقیت هایی بوده که حتی نهادهای نظارتی و بازرسی می توانند گواهی بر عملکرد شایسته در این حوزه باشند.


✍️روابط عمومی شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان