⏪ بدنبال حاکم شدن فصل گرما برداشت محصول پائیزه کلزا در شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان آغاز شد.

✅ به گزارش روابط عمومی شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان اسداله محسن زاده، مدیرعامل شرکت که در آغاز برداشت کلزا در مزارع این بنگاه اقتصادی حضور یافت، اظهار داشت: امسال به منظور تأمین بخشی از نیازهای کشور به روغن خوراکی و کاهش واردات این محصول، بیش از ۱۴۰۰ هکتار از اراضی به کشت کلزا اختصاص یافته است که با برنامه ریزی ها و اقدامات به زراعی صورت پذیرفته در مرحله داشت خصوصاً تامین بموقع عناصر ریزمغذی، سموم مورد نیاز، مبارزه با آفات، بیماری ها و علف های هرز با وضعیت مناسبی که مزارع دارد، پیش بینی می شود، بالغ بر 4 هزار تن دانه روغنی کلزا برداشت و به کارخانجات روغن‌کشی ارسال گردد.

✅ وی افزود: جهت برداشت بموقع کلزا عملیات بازسازی و نوسازی دستگاه ها بموقع انجام گرفته و نهایت تلاش ما بر این خواهد بود که برداشت محصول با ریزش کمتر از 4 درصد انجام گیرد و پیش بینی می گردد با تلاش همکاران زحمتکش نسبت به سال زراعی گذشته 40 درصد افزایش راندمان تولید داشته باشیم.

✅ مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان چنین بیان کرد: 6 هزار و 200 هکتار از اراضی شرکت به کشت غلات پائیزه اختصاص یافته است که پیش بینی می شود بالغ بر 28 هزار تن محصول تولید شود که حدود پنجاه درصد آن گندم و 4 هزار تن نیز کلزا خواهد بود.

✅ محسن زاده گفت: کلزا علاوه بر تامین بخش مهمی از مواد اولیه مورد نیاز کارخانجات روغن کشی از لحاظ تناوب زراعی، اصلاح ساختمان خاک و کاهش آفات و علف های هرز بهترین و مناسب ترین منبع برای تامین کنجاله دام و طیور نیز می باشد. با توجه به اهمیت گل های کلزا در تغذیه زنبورهای عسل و تأثیر متقابل آنها در گرده افشانی کلزا طبق روال سنوات گذشته کلنی های زنبور عسل از نقاط مختلف استان اردبیل و استان های همجوار در مزارع مذکور استقرار یافته بود که علاوه بر گرده افشانی، در تولید عسل و افزایش درآمد زنبورداران نیز نقش بسزایی ایفا نموده است.

✅ وی تصریح کرد: شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان با توجه به اهمیت امنیت غذایی و استراتژی وزارتخانه برای قطع وابستگی به سایرین با کشت محصولات استراتژیک از قبیل گندم، جو و کلزا با همّت و تلاش پرسنل زحمتکش و استفاده از توان علمی کارشناسان نقش بسزایی در خودکفایی، تولید و اشتغال ایفا می نماید.

✅ لازم بذکر است که به مناسبت آغاز برداشت کلزا در شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان شیرینی پخش گردیده و مدیرعامل شرکت به تعدادی از کارگران و رانندگان دخیل در برداشت کلزا کارت هدیه ای جهت تقدیر از زحمات آنان تقدیم نمود.


✍️روابط عمومی شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان