⏪ محمدرضا شاه پسند، معاون آموزشی سازمان فنی و حرفه ای کشور و رحیم یونسی، مدیرکل سازمان فنی و حرفه ای استان اردبیل و هیئت همراه با اسداله محسن زاده، مدیرعامل و حسن نظیفی، عضو هیئت مدیره و معاون کشاورزی و دامپروری شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان دیدار و گفتگو کردند.

✅ به گزارش روابط عمومی شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان اسداله محسن زاده اظهار داشت: سیدحامد عاملی، استاندار محترم اردبیل برنامه ای برای کشت فراسرزمینی دارند که به شدت نیز پیگیر هستند و اخیراً نیز در این خصوص از طریق سفیر ایران در جمهوری آذربایجان پیگیری های لازمه را انجام داده اند. شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان به همراه شرکت پارس بصورت مشترک برای کشت فراسرزمینی اقدام می نمایند.

✅ وی افزود: آموزش و کسب مهارت از اهمیت زیادی برخوردار است و شرکت کشت و صنعت مغان می تواند در زمینه آموزش مهارت های کشاورزی در سطح ملّی و همچنین در خارج از کشور برای جمهوری آذربایجان و زارعین آن گام های عملی بردارد که سازمان فنی و حرفه ای دارای پتانسیل بزرگی است و می توان از ظرفیت آن در این خصوص بهره های لازم را بُرد.

✅ محسن زاده تصریح کرد: جهت ایجاد تعامل و بهبودبخشی به کیفیت کارها با ادارات، سازمان ها و ارگان های مختلف دولتی داخلی، موسسات و شرکت های خارجی تفاهمنامه های دوجانبه و چندجانبه منعقد شده است که در ادامه، همکاری ها تداوم خواهد یافت.

✅ مدیرعامل شرکت چنین بیان کرد: کشورهای رقیب در رابطه با همسایگان از جاذبه هایی در مقایسه با ما برخوردارند و برای پر کردن این خلا بایستی پلان و نقشه راهی ترسیم کرده و بر اساس آن عمل نمود.

✅ شاه پسند، معاون سازمان فنی و حرفه ای کشور گفت: اینجانب از سال 1379 با این بنگاه اقتصادی و پتانسیل های آن آشنایی دارم. این شرکت دارای ظرفیت های قابل توجهی در بخش های مختلف کشاورزی، دامی، باغی و صنعتی است.

✅ معاون سازمان فنی و حرفه ای کشور با بیان اینکه این سازمان دو ماموریت اساسی مهارت آموزی و پایداری شغلی برای شاغلین دارد، افزود: ظرفیت های فنی و تخصصی که در شرکت کشت و صنعت مغان وجود دارد، می تواند به مهارت آموزی در بزرگترین بنگاه اقتصادی- تولیدی استان اردبیل کمک بکند. این بنگاه اقتصادی و کلاً منطقه پارساباد حوزه هایی هستند که باید از ظرفیت فنی و حرفه ای به نحو احسن استفاده بکنند.

✅ وی چنین بیان کرد: دیپلماسی مهارت در حوزه کشاورزی بخصوص گلخانه نیاز به رایزنی با کشورهای همسایه دارد. ارزآوری به کشور و کسب درآمد برای شرکت از مزایای دیپلماسی مهارت می باشد. محیطی واقعی تر از شرکت کشت و صنعت مغان برای مهارت آموزی در حوزه کشاورزی وجود ندارد. ما از تبدیل این شرکت به دپارتمان آموزش مربیان به بخش کشاورزی کل کشور استقبال می کنیم.

✅ لازم به ذکر است، میهمانان از مجتمع دامپروری، زراعت و کارخانه لبنیات شرکت بازدید بعمل آورده و از نزدیک با امکانات، منابع و ظرفیت های موجود آن آشنا شدند.


✍️روابط عمومی شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان