⏪ محمدحسین خزعلی، مدیرعامل شرکت دانش بنیان توسعه پایدار سلمان از شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان دیدار نموده و با اسداله محسن زاده، مدیرعامل و حسن نظیفی، عضو هیئت مدیره و معاون کشاورزی و دامپروری شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان گفتگو کردند. در این دیدار که در شهرک شهید آیت الله غفاری برگزار شد، مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره شرکت کشت و صنعت پارس نیز حضور داشتند.

✅ به گزارش روابط عمومی شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان اسداله محسن زاده، مدیرعامل شرکت اظهار داشت: 4 هزار هکتار از 20 هزار هکتار اراضی کشاورزی ما به روش سنترپیوت و 2 هزار هکتار از آن بصورت قطره ای می باشد و بقیه نیز بصورت سنتی آبیاری می گردد. راندمان آب شرکت 50 درصد بوده و در صورت اجرای شبکه فرعی راندمان آب حدود 70- 80 درصد ارتقا پیدا خواهد کرد.

✅ وی افزود: مجتمع دامپروری شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان با بیش از 20 هزار راس دام بعنوان بزرگترین مجتمع دامپروری ایران نسبت به نگهداری دام دوشا، گوساله نر، تلیسه، دام سبک و سنگین اقدام می کند.

✅ مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت: ما پیش از این در خصوص همکاری با شرکت های دانش بنیان اقداماتی را شروع کردیم که امضای تفاهمنامه همکاری با یکی از شرکت های دانش بنیان در زمینه کشت نشایی 2 ماه قبل انجام گرفت. اخیراً نیز تفاهمنامه ایجاد پردیس کشاورزی به مدت 35 سال با استانداری اردبیل و پارک علم و فناوری منعقد گردیده است. بر اساس این تفاهمنامه قرار بر این است که برای اجرای آن 5 هکتار زمین و 5 هزار متر مربع فضای آموزشی در اختیار طرفین مقابل داده شود.

✅ محسن زاده با بیان اینکه مشکل اصلی مغان کمبود آب است اظهار کرد: شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان 2 هزار و 700 هکتار یونجه زیر کشت داشته و تاکنون بیش از 25 هزار تن برداشت و بصورت سیلویی ذخیره سازی شده است.

✅ حسن نظیفی، عضو هیئت مدیره و معاون کشاورزی و دامپروری شرکت چنین بیان نمود: آبیاری بصورت سنترپیوت در سطح دنیا منسوخ شده و در حال حاضر بدنبال سیستم های نوین آبیاری رفته اند. افزایش راندمان 200- 300 درصدی در محصولات با روش های نوین کشاورزی خیلی جذاب است. وی افزود: برای افزایش راندمان باید الگوی تغذیه در دامپروری را عوض بکنیم.

✅ محمدحسین خزعلی، مدیرعامل شرکت دانش بنیان توسعه پایدار سلمان گفت: دو سرفصل اصلی فعالیت های ما کاهش مصرف آب به روشی از آبیاری زیرسطحی است که 50 تا 60 درصد از مصرف آب را کاهش می دهد. موضوع مهمی که مهمتر از اولی می باشد، افزایش 200- 300 درصدی راندمان محصول است. برداشت برنج در مقایسه با زمین های مشابه دو- سه برابر ارتقا پیدا کرده و 5-6 چین برداشت یونجه به 10- 12 چین افزایش پیدا می کند.

✅ وی افزود: با سیلاژ کردن غذای دام در بسته های وزنی متفاوت غذای دام در طول سال یک غذای یکنواخت با 3 برابر افزایش پروتئین بوده و به کاهش امراض دام ها و افزایش بهره وری و کیفیت شیر کمک می کند.


✍️روابط عمومی شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان