⏪ آیین افتتاح پروژه های عمرانی شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان به مناسبت دهه مبارک فجر با حضور مدیرعامل، رئیس و اعضای هیئت مدیره شرکت، فرماندار و سایر مسئولین شهرستان پارساباد در مجتمع دامپروری برگزار شد.

✅ به گزارش روابط عمومی شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان اسداله محسن زاده، مدیرعامل شرکت در این مراسم ضمن تبریک دهه مبارک فجر گفت: شاخص ترین پروژه عمرانی که توسط مدیریت و با استفاده از منابع داخلی شرکت اجرا می شود، پروژه آبیاری تحت فشار کلاسیک برای اراضی مابین سنترپیوت واقع در بخش های 6 و 7 به مساحت 650 هکتار می باشد. بر اساس قولی که ریاست محترم جمهوری در سفر اخیرشان به استان اردبیل و شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان داشتند، اخذ تسهیلات برای اجرای پروژه آبیاری تحت فشار برای بیش از 10 هزار هکتار از اراضی برنامه ریزی شده است.

✅ وی افزود: احداث 10 جایگاه گاو خشک در مجتمع دامپروری به مساحت 25 هزار مترمربع، سیلوی خندقی 17 هزار تنی واقع در مجتمع دامپروری، احداث پمپاژ و فیلتراسیون طرح 92 هکتاری انگور و زیتون، پروژه زهکشی اراضی بخش 6 به مساحت 20 هکتار، تبدیل اراضی بایر به دایر (تسطیح اراضی) بخش 6، تسطیح اراضی غیرقابل کشت شرکت جهت کشت صنوبر واقع در بخش 9 به مساحت 8 هکتار و تکمیل و راه اندازی گلخانه یک هکتاری جهت نگهداری گلدان های درختچه میوه بصورت قرنطینه از جمله طرح هایی است که بالغ بر 72 میلیارد تومان در طول یکسال گذشته هزینه گردیده است. برخی از این طرح ها که نیمه تمام می باشد، در آینده نزدیک مورد بهره برداری قرار خواهند گرفت.

✅ مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان چنین اظهار کرد: ظرفیت ایجاد شده برای مجتمع دامپروری فوق العاده خوب است و توسعه این مجتمع برای تامین امنیت غذایی کشور از اهمیت بالایی برخوردار است. جهت جلوگیری از خروج ارز و قطع وابستگی به کشورهای خارجی ظرفیت را به 20 هزار تن توسعه خواهیم داد.

✅ محسن زاده با اشاره به اینکه پروژه های افتتاح شده حاصل دسترنج کارکنان است، گفت: برای اصلاح و نوسازی باغات میوه 15 هزار اصله نهال هسته دار از کشور صربستان و 15 هزار اصله با مشارکت بخش خصوصی تامین و نهالستان باغ مادر به مساحت 30 هکتار راه اندازی خواهد شد. با اجرای طرح های عمرانی و توسعه ای در طول چند سال آینده شاهد شکوفایی و بالندگی هر چه بیشتر شرکت خواهیم بود.

✅ ابراهیم امامی، فرماندار شهرستان پارساباد تصریح کرد: طرح های افتتاحی که امروز شاهد بهره برداری آن هستیم، در سایه تلاش و کوشش زایدالوصف مدیریت شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان بوده و در امنیت غذایی و ایجاد اشتغال پایدار موثر می باشد. این بنگاه اقتصادی چشم و چراغ مردم منطقه بوده و انشاالله با نقش آفرینی فرزندان شایسته انقلاب در شرکت شاهد توفیقات بیش از پیش باشیم.

 

✍️روابط عمومی شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان