✅ به گزارش روابط عمومی شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان اسداله محسن زاده، مدیرعامل شرکت اظهار داشت: هیئت مدیره دولتی حدود یکسال پیش که در شرکت مستقر شد، به لحاظ واگذاری به بخش خصوصی و سپس ابطال آن در شرایط روانی خاصی شروع بکار نمود. پیش بینی خیلی ها این بود که مدیریت شرکت در تامین نهاده های کشاورزی، حقوق و مزایا با مشکلاتی روبرو خواهد شد. سیاست مدیریت این بوده و هست که تامین نهاده ها و ارتقای حقوق در اولویت قرار گیرد که تا الان حقوق کارکنان یک روز هم تاخیر نداشته است.

✅ وی افزود: در حال حاضر 2 هزار و 673 نفر بصورت مستقیم، 350 نفر راننده استیجاری و تعدادی نیز از طریق پیمانکاری از شرکت حقوق دریافت می کنند که در زمان تحویل گیری این بنگاه اقتصادی حدود 16 میلیارد تومان و هم اکنون نزدیک 30 میلیارد تومان حقوق پرداخت می شود.

✅ مدیرعامل شرکت کشت و صنعت مغان چنین بیان کرد: حدود 30-40 سال بود که اختلاف عشایر محدوده نشین با شرکت بصورت لاینحل باقی مانده بود که با پیگیری های نماینده محترم ولی فقیه در استان، استاندار محترم و همراهی شرکت این اختلاف حل شده و اخیراً 3008 هکتار عرصه به عشایر واگذار شد.

✅ محسن زاده با اشاره به تامین بموقع نهاده ها و ارتقای حقوق پرسنل، افزایش راندمان تولید را تابع آیتم های خاص دانسته و به ذکر آمار مقایسه ای در خصوص عملکرد شرکت پرداخت و گفت: متوسط میزان گندم آبی استحصالی در 5 سال منتهیِ واگذاری شرکت به بخش خصوصی 4858کیلوگرم و در زمان مدیریت بخش خصوصی 4003 کیلوگرم و در یکسال گذشته که مدیریت این بنگاه اقتصادی دوباره به بخش دولتی برگشته است، 5193 کیلوگرم بوده و الان با تولید 1200 تن بذر ضدعفونی شده مرغوب، آمادگی تامین بذر منطقه و سایر نقاط را داریم.

✅ مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان اظهار نمود: متوسط میزان جو آبی استحصالی شرکت در 5 سال منتهی به واگذاری 3186 کیلوگرم، در زمان مدیریت بخش خصوصی 2050کیلوگرم و در سال گذشته با افزایش 30 درصد راندمان به 3526 کیلوگرم افزایش پیدا کرده است و متوسط میزان تولیدکلزای آبی در 5 سال منتهی به واگذاری شرکت 2228 کیلوگرم، در زمان مدیریت بخش خصوصی 1924 کیلوگرم و در یکسال گذشته 2300 کیلوگرم بوده است.

✅ وی با اشاره به کاشت 80 هکتار باغ زیتون در اسفند سال گذشته افزود: در چندین دهه گذشته سرمایه گذاری خاصی در مجتمع باغات انجام نشده و به همین دلیل بخش اعظم آن غیراقتصادی است. ما برنامه منظمی در این خصوص داریم که بر اساس آن در طول 6-7 سال آتی 1000هکتار را اصلاح و نوسازی کرده و این روند را استمرار خواهیم داد. به لحاظ فرسوده بودن سیستم آبیاری قطره ای، هَرَس نامناسب و کوددهی و سمپاشی غیراصولی راندمان تولید میوه در سال گذشته کاهش داشته و با استحصال 6 هزار تن میوه مبلغ کل فروش آن 22 میلیارد تومان بوده است که 10 میلیارد تومان آن نیز برای برداشت میوه هزینه شده است. سال گذشته 36 میلیارد تومان از محل اجاره سردرختی میوه اخذ شده است.

✅ محسن زاده هدف گذاری اولیه شرکت را بر اساس برنامه ریزی در خدمت دامپروری ارزیابی نموده و گفت: با افزایش تعداد دام ها به 19800 راس و افزایش میزان شیر خام از 27 کیلوگرم به ۳۲و نیم کیلوگرم به ازای هر راس دام دوشا میزان شیر خام استحصالی در روز به 205 تن افزایش پیدا کرده است و هدف گذاری ارتقای تولید شیر خام به ازای هر راس دام دوشا برای سال آتی 35 کیلوگرم و در آینده تا 40 کیلوگرم برنامه ریزی شده است و کارخانه لبنیات با تولید انواع محصولات لبنی اقدام به توزیع آن در سطح استان می نماید.

✅ مدیرعامل شرکت ضمن بیان اینکه خاک و آب مغان مورد تهدید واقع می شود، تصریح کرد: کل آبی که این بنگاه اقتصادی استفاده می کند، 200 میلیون مترمکعب می باشد. حدود 4300هکتار سنترپیوت و 2300 هکتار نیز بصورت قطره ای است. در حال حاضر 2 هزار هکتار از اراضی شرکت زهدار بوده که هزار هکتار آن شدیداً زهدار است. برای حل این مشکل اجرای آبیاری تحت فشار را در برنامه داریم که آغاز عملیات اجرایی 650 هکتار آن اخیراً با حضور وزیر محترم جهاد کشاورزی کلنگ زنی شد که در دهه مبارک فجر 150 هکتار آن آماده بهره برداری خواهد شد.

 

 

 

 

 


✍️روابط عمومی شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان