⏪ با حضور مدیرعامل، رئیس و اعضای هیئت مدیره شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان و دکتر اکبر تقی زاده، استاد تمام گروه علوم دامی دانشگاه تبریز مذاکرات همکاری در خصوص موارد فنی گاوداری و تامین نهاده ها از ضایعات کشاورزی انجام شد.

✅ به گزارش روابط عمومی شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان اسداله محسن زاده، مدیرعامل شرکت اظهار داشت: طرح عمل آوری ضایعات کشاورزی ایده مطلوبی است که ابتدا باید بصورت پایلوت در گاوهای شیری و پروری بصورت جداگانه اجرا شود تا تاثیر آن در هر دو بخش سنجش شود. این طرح شامل نیازهای سخت افزاری اعم از جیره غذایی است و باید بصورت مدون تهیه و تنظیم شود.

✅ وی با بیان اینکه ما اخیراً به سمت کشاورزی قراردادی حرکت می کنیم، خطاب به دکتر تقی زاده تاکید کرد: نمونه طرح توجیهی عمل آوری نهاده ها از ضایعات کشاورزی را تهیه و به هیئت مدیره ارائه نمائید تا تصمیم لازم در این خصوص اتخاذ شود. برای این کار باید محل اجرای طرح را نیز انتخاب کنید.

✅ قاسم محمدی، رئیس هیئت مدیره شرکت کشت و صنعت مغان ضمن بیان استقبال از طرح های دارای پشتوانه علمی گفت: با رعایت برخی استانداردها میزان تولید شیر خام از 26 کیلوگرم به 33 کیلوگرم به ازای هر راس دام دوشا افزایش یافته است و در طرح ارائه شده باید بصورت تضمینی مشخص شود که چقدر در افزایش تولید شرکت موثر خواهد بود. همچنین لازم است که ابزارهای لازم و میزان هزینه مشخص شود.

✅ دکتر اکبر تقی زاده، استاد تمام گروه علوم دامی دانشگاه تبریز چنین بیان کرد: طرح عمل آوری ضایعات کشاورزی یک کار بومی بوده و صفر تا صد دانش آن بومی و استاندارد می باشد و در شرکت های دیگر نیز اجرا شده است. وی پتانسیل های شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان را بالا توصیف کرد و افزود: این طرح جایگزین بخشی از علوفه و کنسانتره است و 30 درصد صرفه اقتصادی دارد. در اجرای این طرح؛ ملاس و کلیه صنایع باغی و زراعی مربوط به شرکت بوده و فقط 30 درصد مخمر مورد نیاز باید تهیه شود.


✍️روابط عمومی شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان