⏪ مدیرعامل و معاون کشاورزی و دامپروری شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان با معاونت امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی دیدار و به بررسی مسائل و مشکلات حوزه دام شرکت پرداختند.

✅ به گزارش روابط عمومی شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان اسداله محسن زاده ضمن ارائه گزارشی از وضعیت مجتمع دامپروری شرکت اظهار داشت: ما حدود 10 ماه پیش مجتمع دامپروری را با 17 هزار و 200 راس دام تحویل گرفتیم. در اثر تامین بموقع نهاده های دامی، تامین آسایش گله، ارتقای شاخص های بهداشتی، افزایش زایش در فارم ها و تلاش شبانه روزی پرسنل دامپروری در حال حاضر تعداد گلّه به 19 هزار و 600 راس افزایش پیدا کرده است.

✅ وی افزود: با افزایش میزان شیر از 27 کیلوگرم در هر راس به 33 کیلوگرم میزان شیر خام استحصالی از حدود 140 تن در شبانه روز به بالای 200 تن رسیده و این بنگاه اقتصادی را از خریدار شیر خام به فروشنده مازاد شیر خام تولیدی تبدیل کرده است. با تلاش همکاران ساعی شیفت کاری کارخانه لبنیات از دو به سه شیفت کاری افزایش یافته و به تولید انواع محصولات لبنی من جمله شیر پاستوریزه، ماست، کره، خامه، دوغ لیوانی و شیر خشک می پردازد که این امر به ایجاد ارزش افزوده و سوددهی منجر می شود.

✅ مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان با اشاره به اقدامات انجام یافته در راستای توسعه دامپروری احداث جایگاه های دامپروری، پرورش و برنامه ریزی برای توسعه گوسفند نژاد مغانی، ایجاد سیلوی خندقی و احداث باکس های انفرادی گوساله دانی را از جمله کارهای انجام گرفته برشمرد و خواستار همکاری معاونت امور تولیدات دامی وزارتخانه و واحدهای تخصصی معاونت در جهت توسعه دامپروری شرکت شد.

✅ حسین دماوندی نژاد، معاونت امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی در این جلسه با اشاره به اینکه مجتمع دامپروری شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان از لحاظ تعداد راس بزرگترین مجتمع دامپروری کشور می باشد، خواستار همکاری واحدهای تخصصی و مراکز اصلاح نژادی با بزرگترین مجموعه دامی کشور در جهت بهره گیری از تکنولوژی های نوین دامپروری شد.

✍️روابط عمومی شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان