⏪ مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان با نمایندگی های ولایت فقیه در سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور ، سازمان جهاد کشاورزی استان، اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان و همچنین محمود قلی زاده، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل دیدار کردند.

✅ به گزارش روابط عمومی شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان اسداله محسن زاده، مدیرعامل شرکت اظهار داشت: بزرگترین بنگاه اقتصادی استان اردبیل در بدو تاسیس با 63 هزار هکتار زمین و با مطالعات دقیق شکل گرفته بود که در برنامه تدوین شده ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی پیش بینی شده بود. وی میزان اراضی فعلی شرکت را 20 هزار هکتار بیان کرده و افزود: در مدت زمان حدود 9 ماهه ای که شرکت را تحویل گرفتیم، در صدد احیا و بازگرداندن شرکت به ریل اصلی آن بوده و هستیم که در این بازه زمانی اقدامات در خور توجهی انجام گرفته است.

✅ مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان با اشاره به برخی اقدامات انجام گرفته چنین گفت: برای گسترش باغات اقدام به کاشت زیتون شده که این کار تداوم خواهد یافت. در زمان تحویل گیری شرکت 17 هزار و 300 راس دام داشتیم که در حال حاضر این مقدار به 19 هزار و 600 دام ارتقا یافته و با تامین بموقع جیره غذایی و بهبود کیفیت تغذیه، تولید شیر به ازای هر راس دام از 27 کیلوگرم شیر به 33 کیلوگرم افزایش پیدا کرده است و از تولید روزانه 160 تن شیر به بالای 200 تن رسیده و در نتیجه افزایش تولید، شیفت کاری کارخانه لبنیات از دو شیفت به سه شیفت رسیده است و مازاد شیر خام تولیدی به فروش می رسد. وی افزود: متوسط زراعت سال قبل از 3 هزار و 900 کیلو در هر هکتار به 5 هزار و 700 کیلو در هکتار افزایش یافته و ایجاد شیلات، زنبورداری و مرغداری جزو پیشنهادات ما به وزارتخانه جهت سرمایه گذاری بوده است.

✅ حجت الاسلام سید مصطفی طباطبایی نژاد، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور؛ تولید را در کشور از کارهای فوق العاده مهم بیان کرده و چنین اظهار کرد: ایجاد کشتارگاه و بسته بندی می تواند در رسیدن به ارزش افزوده در شرکت کمک کند و راه اندازی مرغداری، زنبورداری و شیلات به ایجاد اشتغال مولد و پایدار یاری خواهد رساند. وی افزود: ارتقای وضعیت رفاهی پرسنل در بالا بردن روحیه کارکنان و افزایش راندمان تولید تاثیر بسزایی دارد.

 

✍️روابط عمومی شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان