جهت بحث و بررسی در مورد مسائل و مشکلات حوزه آب، جلسه ای با حضور مدیرعامل، اعضای هیئت مدیره و برخی امورات مرتبط شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان با مدیر امور آب مغان و مدیر شرکت بهره برداری شبکه های آبیاری و زهکشی مغان برگزار شد.

✅ به گزارش روابط عمومی شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان اسداله محسن زاده، مدیرعامل شرکت ضمن تسلیت شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش و با اشاره به اینکه یک سوم اراضی مغان در اختیار بزرگترین بنگاه اقتصادی استان اردبیل می باشد، اظهار داشت: مدیریت آب در اراضی شرکت توسط کارشناسان کشت و صنعت مغان به مصرف بهینه آب و افزایش راندمان تولید کمک نموده و بهتر این هست که با دید باز به این حوزه بنگریم.

✅ وی با اشاره به مشکلات بوجود آمده در خصوص قطعی برق و تاثیر سوء آن بر سیستم های آبیاری سنتر و همچنین مشکلاتی که در خصوص کمبود آب گریبانگیر این بنگاه تولیدی شده است، تاکید نمود: جلسات متعدد مابین کشت و صنعت مغان، امور آب مغان و شرکت بهره برداری ترتیب داده شود تا بصورت کارشناسی مسائل موجود در کارگروه مشترک مطرح و برطرف شود. مدیرعامل شرکت افزود: در صورت تداوم کاهش آب عملکرد شرکت نیز افت خواهد داشت.

✅ اصغر احمدنژاد، مدیر امور آب مغان ضمن تشکر از هیئت مدیره شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان با بیان اینکه علیرغم تعطیلی بیشتر صنوف حتی در تاسوعا و عاشورا نیز برای کشاورزی تعطیلی وجود ندارد، اظهار داشت: در طول سه سال گذشته طبق ورودی سد ارس نسبت به سه سال گذشته با کاهش پنجاه درصدی آب مواجهیم. آب سد ارس تمام و کمال مال مغان و استان اردبیل نیست و بیشتر به مصارف بالا دستی ها می رسد. وی افزود: در سال 93-92 نیز مشکل بحران در شبکه آب وجود داشت.

✅ نورالدین وثوقی، مدیر شرکت بهره برداری شبکه های آبیاری و زهکشی مغان با اشاره به اینکه 26 درصد شبکه آبیاری در اختیار شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان است، اظهار داشت: وضعیت آب موجود را باید مدیریت کرد. در چند روز اخیر افت 50 درصدی در شبکه داشته ایم که این وضعیت تا آخر هفته ادامه خواهد داشت که باید تحمل نمود.

 

✍️روابط عمومی شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان