در این که شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان بعد از واگذاری به بخش خصوصی توسعه یافته و تحولاتی شگرف در این مجموعه به وقوع پیوسته، شکی نیست. عملیات اجرایی، دگرگونی های حاصل شده و احیا بخش های مختلف و تحولات موجود در این مجموعه کاملا گویا،مبرهن و مستند است و اگر کسی منکر این تحولات است،قطعا چشم خود را بر روی واقعیت ها بسته است و قصد دیدن و مواجه شدن با حقایق را ندارد و این چیزی جز خصومت، عداوت و عنادورزی نیست.

? جذب بیش از هزار نفر در این شرکت و تبدیل وضعیت بیش از هزار کارگر فصلی و ارتقا وضعیت حقوق و مزایای پرسنل شرکت به دو تا سه برابر،احیای کارخانه قند و پروسس میوه، تاسیس دو مجموعه بزرگ صنایع تبدیلی و بسته بندی رب و روغن کشی، افزایش ظرفیت تولید و بالا بردن سطح کیفی محصولات،اعمال تدابیر ویژه در پیشگیری از غارت اموال و محصولات شرکت، افزایش سطح زیر کشت اراضی و تجهیز شرکت به تاسیسات و ماشین آلات و سیستم های نوین و ... و هزاران دستاورد دیگر خود انقلابی در تاریخ این شرکت بعد از تاسیس آن می باشد که در سایه خصوصی سازی و اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی تحصیل شده است.

بدیهی است کسانی که منکر این دستاوردها و موفقیت ها خصوصا در بحث استخدام و تبدیل وضعیت کارگران و تزریق نقدینگی به جیب شهروندان هستند،اندک افرادی هستند که دستشان از غارت اموال بیت المال کوتاه شده و جلوی ریخت و پاش آنان محدود شده یا منافی با منافعشان است.

اگر این روزها عده ای در فضای مجازی شبانه روز به دنبال تخریب و تخطئه و شانتاژ شرکت و سرمایه گذاران آن هستند،قطع به یقین دلشان از جای دیگری پر است و گرنه چنانچه تخلفی هم بوده به قول پورحسین نماینده مخالف واگذاری نه از جانب خریدار بلکه از مجرای خصوصی سازی و کارشناسان برآورد کننده قیمت بوده است نه شخص سرمایه گذاری که گناهش صرفا شرکت در مزایده ای بوده که از سوی سازمان خصوصی سازی به مزایده گذاشته شده است.

و اما آندسته از افرادی که خیال باطل دارند که شرکت مغان مجددا به دولت واگذار شده و زمینه برای ریخت و پاش و غارت و چپاول آنان محیا خواهد شد، سخت در اشتباه هستند.

❎ چرا که در بدبینانه ترین شرایط و از قول حقوقدانان برجسته، در صورت احراز تخلف نه از سوی سازمان خصوصی سازی بلکه از سوی سرمایه گذار فعلی ،تنها اتفاقی که رقم می خورد، جابجایی خریدار بعدی با فعلی خواهد بود که نه تنها هیچگونه تفاوتی در اصل ماجرا نخواهد داشت بلکه آرزوی قلبی تمام مردم است که متخلفین دستشان از اموال بیت المال کوتاه شود،چرا که هدف غایی توسعه شرکت است نه خواص.حالا با نام و مدیریت و سرمایه هر شخصی که باشد چه ایکس و چه ایقرق.

در واقع نیت و آرمان ما مغایر با نیات برخی افراد سودجو و فرصت طلب، سرازیر شدن عایدات منطقه به جیب مردم منطقه است، حالا هر کس که باشد. و اگر دیدگاه و تلاش ما تاکنون بر حمایت از واگذاری متمرکز بوده، در واقع معلول آن موفقیت ها و دستاوردهایی بوده که سرمایه گذار در طول این مدت منطبق با قرارداد فی مابین واگذار کننده و واگذار شونده بوده و لاغیر.
علی ایحال چنانچه دیدگاه خریدار بعدی بهتر از فعلی بوده باشد قطع به یقین حمایت ما شامل حال او نیز خواهد شد.
✅ فحوی سخن اینکه منافع منطقه و مردم از دیدگاه ما در اولویت اول قرار دارد حالا بواسطه هر فرد و گروهی که باشد، حتی مخالفین ما.

و اما انتظار مردم از دستگاهها، خصوصا دستگاه قضا برخورد قاطعانه با متخلفین و فرصت طلبان و حمایت از سرمایه گذار و توسعه منطقه، بدون هیچگونه اغماض و بخششی است. حال این افراد چه سرمایه گذار باشد چه مخالفین با سرمایه گذاران در راستای سود و منافع شخصی و تخریب و تخطئه آنان بدون اسناد و مدارک متقن.

نباید اجازه داد، عده ای معلوم الحال بدلیل مطامع و منافع فردی گروهی(برخی ها بجهت قطع حقوق نجومی، کرسی و جایگاه سابق، برخی خبرنگارنما بدلیل قطع آگهی دولتی، برخی بدلیل عدم واگذاری اراضی طبق مصوبه دولت، برخی نیز خصومت شخصی با خریدار و عده ای از روی بی اطلاعی و جوگیر شدن) با سوء استفاده از نام و اعتبار توده مردم و اقشار مختلف و صاحب منصبان آب به آسیاب دشمن بریزند.

❌ اینان همانانی هستند که در دوره آنان شرکت مغان با آنهمه دبدبه، کبکبه و خدم و حشم به روز سیاه نشانده شده بودو غول کشاورزی کشور قادر به پرداخت حقوق ۵۰۰ کارگر فصلی با چندگاز حقوق ماهانه نبود وهر روز خدا در مقابل اداره مرکزی و فرمانداری تجمع کردهژ امنیت منطقه را به خطر می انداختند و تیتر یک شبکه های معاند و ضدانقلاب بودند.
در حالیکه از روز واگذاری تاکنون نه تنها یک مورد از این حوادث ناگوار اتفاق نیفتاده بلکه حقوق پرسنل علیرغم افزایش دو و گاها سه برابری و استخدام بیش از هزار نفر به روز و آنلاین پرداخت می شود که همین فرایند خود بیانگر دستاورد بزرگی برای شرکت و مردم مغان که صاحبان اصلی آن هستند،می باشد.

❓ سوال اینجاست؛ چرا بعد از سالهای سال که یک اتفاق میمون و مبارک در منطقه در حال شکل گیری است، مخالفت می کنیم و به نابودی آن کمر همت بسته ایم.
چرا هر اتفاق قانونی که در آن منافع نامشروع عده ای خاص به خطر می افتد، به شکست می انجامد؟تا کی باید مردم دستاویز عده ای رانت خوار و باندباز و باند ساز باشند که توان نفوذ در هر دستگاهی را دارند؟

❌ آنانی که تا تقی به طوقی میخورد جو گیر شده و خریدار و سرمایه گذار موفقی مثل ژائله را با القابی چون کاپیتالیسم و سرمایه داری و غارتگر و... خطاب کرده و با سوء استفاده از جو حاکم و در راستای دستیابی به اهداف شیطانی خویش یک واگذاری قانونی و شرعی و عرفی را با خون شهدای عزیز و جنگ و جبهه و دیگر مقدسات و شرعیات گره میزنند، چنانچه اشخاص دیگر یا موسسات و پیمانکاران دیگر همچون بنیاد مستضعفان و سپاه و ... هم در این مزایده برنده می شدند، همین اراجیف را سرهم می کردند؟
کسانی که از مردم مایه میگذارند و مدعی اند اراضی به مردم واگذار شود، آیا مقصودشان از مردم خود و خویشاوندان آنان هستند یا هزاران نفر از جوانان بومی که در این شرکت استخدام شده و از بیکاری و رنج و گرفتاری رهایی یافته اند، هستند؟

به هر روی انتظار از دستگاه قضا و نهادهای امنیتی و نظارتی در چنین مواقع حساس و مهمی که سرنوشت مردم با آن گره خورده و پشت پرده آن دست های کثیف و ناسالم در کارند، زیاد است.

بدون شک هیچ فرد و گروهی در چنین فضای مسموم و ناسالمی که هر روز شایعات و دروغ پردازی و افترا پشت سر آن است، به کسب موفقیت و تدوین اهداف و برنامه های مد نظر دست یابد. و این همچون همیشه نیازمند حمایت و تلطیف فضای کسب و کار است و اگر هم تخلفی بوده باشد، در موعد مقرر از تریبون دستگاه قضا قرائت شود تا سیه روی شود هر که در او غش باشد.

✍️ نشریه آوای حقیقت