به گزارش روابط عمومی شرکت، جلال گلچین مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان در مراسم گرامیداشت روز جهانی کارگر با تبریک روز جهانی کارگر در بین کارگران زحمتکش شرکت، اظهار داشت: کارگران عناصر اصلی تولید و رونق اقتصادی یک کشور هستند و در مقطع فعلی کشور و منطقه از موضوع بیکاری رنج می برند برای همین احساس تکلیف در جهت کارآفرینی و سرمایه گذاری براساس مصالح کلی کشور رسالت کنونی ما است.

? گلچین با اشاره به اقدامات صورت گرفته در مدت زمان اندک در کشت و صنعت مغان تصریح کرد:
از دی ماه ۹۷ که شرکت مغان تحویل گرفته‌ شده است با برخی مسائل به ویژه بدهی ادوار گذشته ۶۰ میلیارد تومانی این شرکت به بخش خصوصی و بازار منطقه روبرو شدیم که در چهار ماه گذشته با همیاری سهامداران محترم توانسته‌ایم ۴۰ میلیارد تومان از بدهی ۶۰ میلیارد تومانی را پرداخت نمائیم و مابقی بدهیها قسط بندی شده و درماهای آینده به طور کلی پرداخت خواهد شد.

? مدیرعامل شرکت کشت و صنعت مغان با اشاره به تبدیل وضعیت کارگران پیمانکاری شرکت خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین اقدامات صورت گرفته در کشت و صنعت مغان تبدیل وضعیت ۱۴۰۰ نفر از نیروهای پیمانکاری به نیروی خود شرکت است که باعث شده کارکنان و کارگران از امنیت شغلی برخوردار باشند. همچنین این تبدیل وضعیت باعث افزایش حقوق این کارکنان عزیز شده و طبق محاسبات انجام شده هزینه ماهانه تبدیل وضعیت کارگران پیمانکاری به قراردادی شرکت۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان می باشد و ضمن اینکه در جریان فروردین ماه امسال بیش از یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اضافه کاری دریافت کرده‌اند و محاسبات نشان می‌دهد سالانه مبلغی به ارزش36 میلیارد تومان به سفره خانواده محترم کارکنان تبدیل وضعیت شده تزریق خواهد شد که به طبع این مبلغ به بازار منطقه تزریق و موجب رونق اقتصادی می شود.

? مهندس گلچین در خصوص ثبت نام آگهی جذب ۵۰۰ نفر نیروی کار جدید، خاطرنشان کرد: فرآیند جذب ۵۰۰ نفر نیروی جوان برای اشتغال در شرکت مغان در حال انجام است که به محض اتمام گزینش در خطوط تولید قرار خواهند گرفت برخود وظیفه میدانبم که با افزایش تولید موجب شکوفایی اقتصاد منطقه و کشور شویم

?مدیرعامل کشت و صنعت مغان افزود: نهاده های لازم برای مدیریت زراعت و باغات شرکت در حد کافی خریداری و در اختیار بخش تولید قرار گرفته که برای اولین بار در طول تاریخ این شرکت توزیع کودها و مبارزه با آفات و قارچها به صورت کامل و دقیق انجام یافته و با این تلاشها امیدواریم امسال راندمان تولید محصولات زراعی و باغی افزایش چشمگیری داشته باشد.

? در ادامه گلچین افزود: تمامی سالن های دامپروری با سیستم جدیدفری استال بروزرسانی خواهدشدو انشالله ظرفیت تولید شیر ۵۰ درصد افزایش می‌یابد که این امر در حوزه تولیدات کشاورزی و لبنی کشور نقش بسزایی را ایفا خواهد داشت

? در خصوص توسعه کارخانجات وصنایع تبدیلی جدید درشرکت وی ادامه داد: به لطف و عنایت دکتر ژائله یک کارخانه روغن کشی ساخت کشور ایتالیا خریداری و در گمرک پیاده شده که پس از تکمیل زیرساخت‌های لازم به شرکت مغان انتقال خواهد یافت و کارخانه پنیر و ماست سنتی ساخت یونان به ارزش 7 میلیون یورو خریداری و در مرحله تکمیل قرارداد می باشد که پس از نهایی شدن به شرکت مغان ارسال خواهد شد. خوشبختانه به علت گنجایش عظیم این کارخانه از ظرفیت بخش خصوصی نیز بهره خواهیم برد و همچنین کارخانه رب گوجه فرنگی با ظرفیت ۳۰۰۰ تن روزانه نیز در حال نهایی شدن معامله می باشد که در کمترین زمان به بخش تولیدمان افزوده خواهد شد‌.
?مدیر عامل شرکت کشت و صنعت مغان افزود: چهار دستگاه کمباین برداشت ساخت کشور آلمان و دو دستگاه نشاء کار ۶ ردیف ساخت کارخانه فراری ایتالیا خریداری و به گمرک کشور وارد شده است همچنین و به دنبال عقد قرارداد برای خرید ۲۱ دستگاه تراکتور کلاس با ادوات وتجهیزات مورد نیاز برای برداشت علوفه هستیم و طبق بررسی‌های صورت گرفته شرکت مغان برای دستیابی به قدرت موتور در هکتاربه اسب بخار به ۸۱ دستگاه تراکتور نیاز دارد که با تراکتورسازی ایران هم هماهنگی های لازم جهت خرید و تجهیز ناوگان شرکت مغان انجام خواهیم داد.

? مهندس گلچین در پایان افزود: طبق محاسبات انجام شده بیش از26/5میلیون یورو قیمت خریدهای خارجی شرکت خواهدبود که درحال نهایی و یا در حال نهایی شدن است.

 

 

 

 

 

 روابط عمومی شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان